2022-03-11, 23:27
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
En genuin fråga till dig och alla dina kollegor.

Varför är ni rysstroll aldrig öppna för en diskussion?
Ni vill enbart dela med er utav eran åsikt.

"Nej, du har fel! Det är så här det ligger till!" osv

Varför kan ni inte istället ha en vuxen diskussion med oss som inte skulle gå ner på knä för Putin?
Det är så vi gömmer skam.Förnekelse varar länge,och ibland till och med så länge att man hinner dö innan man står till svars
Citera
2022-03-11, 23:28
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Tror du att Ukrainska folket valde Zelensky eller? Han kom till makt på samma sätt som Putin.

Skillnaden är att han är Pro USA.
Finns ingen demokrati i världen, väx upp.
Finns ingen demokrati i dina favvoländer
Det är väl därför ni är så bittra och såna losers.
Citera
Medlem
Citat:
Däremot så sprider Kina gärna Rysslands propaganda. Jag skulle inte säga att dom står helt neutrala under detta krig.

"China accused the U.S. military of operating “dangerous” biolabs in Ukraine, echoing a Russian conspiracy theory that Western officials warned could be part of an effort to justify President Vladimir Putin’s invasion after the fact. "

https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-03-08/china-pushes-russia-conspiracy-theory-about-u-s-labs-in-ukraine

Detta kallas inte att vara neutral mot USA.
Nej det är nog helt riktigt. Det jag menade var att de inte odelat stödjer Putin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Kina verkar INTE vara intresserade av att eskalera situationen i Ukraina.

Jag tror det handlar om att Europa och USA är viktiga exportmarknader för Kinesiska produkter. De vill helt enkelt ha buisness as usual. Inte ett otidsenligt krig i Europa.

Kinesiska aktier har fortsatt rasat nedåt. Man kan prata om kinesiskt inflytande hur mycket man vill men skepsisen mot kinesiska bolag står med all rätt fortfarande kvar.

Det är inte pga något slumpmässigt utfall som kinesiska bolag slaktas.
Citera
2022-03-11, 23:29
Medlem
moment42s avatar
Citat:
En genuin fråga till dig och alla dina kollegor.

Varför är ni rysstroll aldrig öppna för en diskussion?
Ni vill enbart dela med er utav eran åsikt.

"Nej, du har fel! Det är så här det ligger till!" osv

Varför kan ni inte istället ha en vuxen diskussion med oss som inte skulle gå ner på knä för Putin?
Att be dem om en diskussion är som att stånga en tegelvägg och samtidigt fråga tegelväggen om den vet vad lecablock är.....förmodligen kommer tegelväggen bli riktigt arger och göra allt den kan för att inte bli sedd som en tegelvägg.Sen att en fotboll fortfarande är en fotboll är ju en annan sak ja
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoOneSomeOne
Så länge inte folket gör uppror vilket skedde i detta fall, dom ville inte vara en del av Putins Sovjet. "Demokrati" är fortfarande bättre än diktatur eller kommunism.

Ryssland är inte kommunister idag, det vet du va?
Hur menar du, så länge folket inte gör uppror..?

Folk gör uppror mot Biden varje dag, betyder det att han ska väck?

Demokrati är när majoriteten bestämmer, har du underlag som säger att en majoritet gjorde uppror i Ukraina? 22 miljoner människor? haha.. du är hjärntvättad min vän.
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunmoonandstars
Verkar vara en seriös källa..

?

Källan är denna artikel:
https://www.dailymail.co.uk/news/article-10603045/Putin-places-head-FSBs-foreign-intelligence-branch-house-arrest.html
Citera
2022-03-11, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Det här började inte med Zelensky. Det började inte ens med invasionen av Krim 2014.

Eller vad säger du? Är Ukraina en suverän stat?

Det började efter statskuppen, 2014.
Zelensky har bara gjort situationen värre mellan Ukraina å Ryssland.
Citera
2022-03-11, 23:31
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Du fattar väl vem jag menar när jag skriver Zelensky väl? Eller är du autist?

Nej inte alls.

Men du är autist för du förstår inte vad jag faktiskt säger.

När du inte skriver hans namn på rätt sätt ger du ditt stöd till att ukrainare mördas.

Vilket vi förstås också ser av andra inlägg.

Han heter Zelenskyj, och det är fel av Ryssland att mörda barn och kvinnor.

Kan vi enas om det kan du gärna sedan få diskutera mig, som du verkar vara så intresserad av, snarare än att bry dig om vad som faktiskt händer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Så du tror inte Zelenskyj jobbat 8-17 och sovit 8-9 timmar per natt de senaste två veckorna??? Och helgerna ledigt såklart.

Från CIA puppet som inte riktigt litar på CIA till att bli Churchill över en kväll. Tungt jävla ansvar, men rätt man på rätt plats, tänker på att han är skådis. En vanlig politiker skulle skitit på sig och låst in sig på dass.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Kinesiska aktier har fortsatt rasat nedåt. Man kan prata om kinesiskt inflytande hur mycket man vill men skepsisen mot kinesiska bolag står med all rätt fortfarande kvar.

Det är inte pga något slumpmässigt utfall som kinesiska bolag slaktas.
Nej så är det säkert.

(Däremot tror jag att Kineserna gärna vill köpa upp alla noterade tillgångar när Moskvabörsen öppnar. Till reapriser . . . .. . . . )
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Han vet ju om att drar han in Nato in i kriget blir det världskrig, och blir det världskrig är det slutet på vår civilisation. Vi kommer aldrig mer tillbaka till jorden men det verkar vara värt det enligt vissa.

Jag tror du missförstår mitt svar. Han skapar opinion med detta. Genom att visa vad de ryska flygbombingar orsakar i form av förstörda sjukhus och döda civila. Han pratar om detta för att det visar att ryssarna anfaller civila mål medans Ukrainarna är försvarslösa mot denna typ av attacker.

Citat:
Putin kommer ge sig när han fått Ukraina o Transnistrien. Därför ska folket härinne sluta gråta om att han kommer kräva mer o mer om ingen säger stopp

Du kan ta dina försäkringar och Putin apologism och stoppa upp dem där solen inte skiner. Du har ingen jävla aning om vad Putin nöjer sig med eller är kapabel till. Du har precis påstått att han är beredd att atombomba hela världen om han inte får flygbomba Ukraina som har vill. Och han vill du blidka? Fy fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in