2022-03-11, 22:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Samma med Robot 57, båda kan förvisso skjutas som direktskott men jag skulle mer tro på någon annan form av RPG, kanske en RPG 7.

Jag tror på NLAW. Jag tror inte att Javelin funkar på så kort håll. Och det ser ut som att den exploderar ovanför och delar roboten fortsätter och landar på andra sidan vägen.
Citera
2022-03-11, 22:01
Medlem
SS70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Något som inte stämmer med de uppgifterna.

Motor i en MIG-29 håller bara 10 timmar om du öser på lite grann.

Så om de flyger sina plan 5-10t per dygn. Så skulle de behöva ett helt galet stort lager av motorer.
Livslängden är väl 4000 timmar, är det inte underhåll efter 10 timmar du menar?
Citera
2022-03-11, 22:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Något som inte stämmer med de uppgifterna.

Motor i en MIG-29 håller bara 10 timmar om du öser på lite grann.

Så om de flyger sina plan 5-10t per dygn. Så skulle de behöva ett helt galet stort lager av motorer.

Skillnad på krig och fred. Motorn kanske bör ha service efter tio timmar, men det betyder inte att den är sönder då.
Citera
2022-03-11, 22:03
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Är det därför Zelensky gråter ut till NATO om att stänga luftrummet? För att han vinner kriget? Haha jag återkommer till dig när Ryssarna tar kiev.
Dom kommer ta över Kiev snart helgen kommer vara extrem.
Citera
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Jo, absolut det också, på det avståndet är det fullt möjligt.

Kanske till och med troligt? Eftersom man utsätter sig för risken att stå där man står för att få in en hyfsat vinkelrät träff i sidan, vilket man inte behöver med dyrare grejor.
Citera
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Haha jag återkommer till dig när Ryssarna tar kiev.

Skulle ha skett för snart 2 veckor sen enligt planen.
Citera
2022-03-11, 22:05
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SS70
Livslängden är väl 4000 timmar, är det inte underhåll efter 10 timmar du menar?

Låter rimligt... en motor som skulle vara skot efter 10 timmar? MIG är väl kända för att vara stryktåliga och robusta?
Citera
2022-03-11, 22:07
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ryssarna verkar inte ha mycket kvar i väst. De körde lite artilleri på Mykolaiv ikväll och lyckade slå ut en personbil, inga döda. Inte ens ett försök att inta staden. Detta börjar bli pinsamt nu ju.

https://twitter.com/suspilne_news/status/1502383953826791430

Inte lätt att veta vad som är sant..

36 min ago
Heavy Russian shelling has erupted in the southern city of Mykolaiv

Heavy shelling by Russian forces has erupted around the southern Ukrainian city of Mykolaiv on Friday evening.

Social media videos showed fires in the area, and Vitaliy Kim, head of Mykolaiv Region Administration, said that there were "active hostilities near Guryivka," to the north of the city.

"We're trying to push them further," Kim said on his Telegram channel.

https://edition.cnn.com/europe/live-news/ukraine-russia-putin-news-03-11-22/index.html
Citera
2022-03-11, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Jag tror på NLAW. Jag tror inte att Javelin funkar på så kort håll. Och det ser ut som att den exploderar ovanför och delar roboten fortsätter och landar på andra sidan vägen.

Ja jag håller med om att det verkar vara robot 57 som testas lite skarpt mot ryssen. Roboten ser ut att gå över stridsvagnen och exploderar rakt ovanför precis så som robot 57 gör.
Citera
2022-03-11, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Om den här skiten på något sätt slutar utan att världen brinner upp, hur fanken ska världen bete sig mot Ryssland när fred åter råder? De företag och som söker sig tillbaka till Ryssland, förutsatt att Putin tillåter det, lär ju fjäska något oerhört. Andra kommer bli förbannade på dessa och fortsätta ha ytterst liten aktivitet med landet i fråga. Men förr eller senare kommer alla försöka komma in på ryska marknaden igen Eller??
Riktigt så enkelt lär det inte bli, den ryska putinregimen har visat att de inte är trovärdiga.
Så om kriget nu tror slut och Putinregimen sitter kvar, oberoende om de nu anekterar Ukraina eller drar sig tillbaka kommer många att undvika att handl med dem eller investera i Ryssland.
Dessutom har de ställt in sina betalningar och öppnat upp för att konfiskera egendom och patent.
Så jag skulle säga att så länge Putinregimen sitter kvar lär handeln med övriga västvärlden vara extremt begränsad.
Citera
2022-03-11, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Om den här skiten på något sätt slutar utan att världen brinner upp, hur fanken ska världen bete sig mot Ryssland när fred åter råder? De företag och som söker sig tillbaka till Ryssland, förutsatt att Putin tillåter det, lär ju fjäska något oerhört. Andra kommer bli förbannade på dessa och fortsätta ha ytterst liten aktivitet med landet i fråga. Men förr eller senare kommer alla försöka komma in på ryska marknaden igen Eller??

Det blir inte så så länge Putin är kvar. Han vill tillbaka till Sovjetunionen.
Citera
2022-03-11, 22:10
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Ja jag håller med om att det verkar vara robot 57 som testas lite skarpt mot ryssen. Roboten ser ut att gå över stridsvagnen och exploderar rakt ovanför precis så som robot 57 gör.

Det är en 57:a ingen snack om saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in