2022-03-11, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertiltheman
Ska inte kvinnorna vara kvar o försvara sitt land? Finlands kvinnor lämnade inte Finland under kriget
Det var en annan tid då. De flesta av kvinnorna i Finland hade inte ens råd att lämna landet och hela Europa, förutom Sverige, var i krig, vart skulle de ens ha åkt?
Citera
2022-03-11, 21:48
Medlem
webbutvecklarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertiltheman
Ska inte kvinnorna vara kvar o försvara sitt land? Finlands kvinnor lämnade inte Finland under kriget
Ukraina fungerar inte riktigt så som Sverige, här vi har totalförsvar för båda könen. Vissa kvinnor stannar ju kvar, men inte största majoriteten.

Nu är det så att jag faktiskt välkommnar hellre män, kvinnor och barn från Ukraina än invällare av manliga sorter från arabländer som bara ska leva på bidrag, våldta kvinnor och män och leva rövare, och vill införa Sharia-lagar och muslimsk tro.
Citera
2022-03-11, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det var en annan tid då. De flesta av kvinnorna i Finland hade inte ens råd att lämna landet och hela Europa, förutom Sverige, var i krig, vart skulle de ens ha åkt?

Till Sverige, dit som skickade sina barn.

Det fanns förstås finländare (både kvinnor och män) som smet från kriget. Behöver jag säga att de inte var särskilt välkomna hem när kriget var slut 😁
Citera
2022-03-11, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av webbutvecklaren
Ukraina fungerar inte riktigt så som Sverige, här vi har totalförsvar för båda könen. Vissa kvinnor stannar ju kvar, men inte största majoriteten.

Nu är det så att jag faktiskt välkommnar hellre män, kvinnor och barn från Ukraina än invällare av manliga sorter från arabländer som bara ska leva på bidrag, våldta kvinnor och män och leva rövare, och vill införa Sharia-lagar och muslimsk tro.

Så du menar att vi ska ha annan moral när vi bedömer ukrainska kvinnor än svenska kvinnor?

I arabvärlden är kanske inte alla män en del av totalförsvaret heller (man kanske kan köpa sig fria via pengar eller kontakter), ska vi då ta emot arabiska män också?
Citera
2022-03-11, 21:51
Medlem
Månsans avatar
Graden av uppoffringar och påfrestningar på samhället kan sammanfattas i följande enkla formel:

1 st arab/afghan/afrikan/somaier = 10.000 ukrainare

D v s 1 miljon flyende ukrainare motsvarar samma besvär för svenskarna som 100 st mena-människor. Ukrainarna är oftast hyggliga, kristna människor med liknande värdering som svenskar. Utbildningsnivån är bra, folk kan engelska, ingen har ambitionen att komma till Sverige för att bli försörjd resten av livet.
Citera
2022-03-11, 21:52
Medlem
geir44s avatar
60000 nya hushåll. 2 twt med el. Och elen är inte billig nu precis......
Det kommer kosta.
Citera
2022-03-11, 21:52
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av webbutvecklaren

+1. Religion gör en massor likt närheten. Folk från Ukraina är lite mer som oss. Vi har ju tom haft land i Ukraina. Folk från Afghanistan, MÖ etc har noll gemensamt med oss.
Citera
2022-03-11, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Graden av uppoffringar och påfrestningar på samhället kan sammanfattas i följande enkla formel:

1 st arab/afghan/afrikan/somaier = 10.000 ukrainare

D v s 1 miljon flyende ukrainare motsvarar samma besvär för svenskarna som 100 st mena-människor. Ukrainarna är oftast hyggliga, kristna människor med liknande värdering som svenskar. Utbildningsnivån är bra, folk kan engelska, ingen har ambitionen att komma till Sverige för att bli försörjd.

Har du bott länge i Ukraina eller andra östeuropeiska länder med stor rysktalande minoritet?
Citera
2022-03-11, 21:54
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Jag förstår inte varför de vill hit vs ex Polen/Ungern. Kan du förklara? Vet de inte om att de kommer hamna i svenska ghetton med 80-95% araber/negrer?
Det är precis vad jag gjorde - svarade på dina frågor
Citera
2022-03-11, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Vem snackar om zigenare övh? Håll dig till ämnet pajjas. Varannan kokainlangare och tjuv är ukrainare i Tjeckien.

Min erfarenhet med. De ser inte ut som romer och talar ryska eller ukrainska.
Citera
2022-03-11, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2718281828459045
Nej. Från wikipedia: "Det bor romer i hela Tjeckien men de flesta är bosatta i den norra delen av landet. Uppskattningsvis finns det 200 000 – 250 000 romer i landet. Enligt en folkräkning som gjordes 1991, var det enbart 33 000 romer som erkände sin etniska tillhörighet."

Ja, jag vet vad romer är. Men jag pratar om ukrainare som lämnade när de första kriget utbröt 2014,
kriminella ligor har översvämmat de östeuropeiska länderna. Att ni tror att ett folkslag som är identisk till det ryska och som rankas på plats 122 i Corruption perceptions index skulle rätta sig i ledet är ju bara idiotiskt. Jag har levt i Tjeckien och har träffat på väldigt många ukrainare och de flesta av dom vill du inte möta i en mörk gränd.
Senast redigerad av Americanwest 2022-03-11 kl. 22:01.
Citera
2022-03-11, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
+1. Religion gör en massor likt närheten. Folk från Ukraina är lite mer som oss. Vi har ju tom haft land i Ukraina. Folk från Afghanistan, MÖ etc har noll gemensamt med oss.

Ukrainare är mer som vi helt klart men ändå väldigt annorlunda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in