2022-03-11, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamelknullare
Pepe och rami och mekkys bror kommer komma ut snart dom ligger bäst till det, med mekky vet man aldrig vad det blir för straff kan hända saker där med

Hm, tvekar på det. Dem pengarna han sitter på lär han rensa ut dem… man kan säga att dvärgen är på semester och har det gött.
Han planerar payback redan, hade jag varit dem hade jag velat på längre straff, då är jag åtminstone trygg 😂
Citera
2022-03-11, 13:26
Medlem
Citat:
Pepe och rami och mekkys bror kommer komma ut snart dom ligger bäst till det, med mekky vet man aldrig vad det blir för straff kan hända saker där med
E de dem som är inblandade i bombningar och mord i Spanien,los siecos eller va de kallas?
Tror fan inte de kommer undan detta i Spanien tyvärr,de har väl hel del bevis.
Försöker någorlunda hänga med i vad som händer i fallet genom spansk tv o tidningar,de har hel del på dem.
Citera
2022-03-11, 14:19
Medlem
Citat:

Mekkys bror kommer dömas för grovt penningtvätt och en del av gänget. Grovt organiserad brottslighet. Det är 10 år minst. Vet inte vad du pratar om. Döms dom för mord och en av sprängningarna åker ”grabbarna” på livstid
Citera
2022-03-11, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoskitz
Mekkys bror kommer dömas för grovt penningtvätt och en del av gänget. Grovt organiserad brottslighet. Det är 10 år minst. Vet inte vad du pratar om. Döms dom för mord och en av sprängningarna åker ”grabbarna” på livstid

Du man får 5 år om man kan kopplas till grovt organiserade brottslighet i Spanien om dom nu blir dömda för det, men vet du hur länge dom suttit häktade väldigt länge dom borde vara ute till nästa år visa av dom , jag hoppas inte men det är sanningen tyvärr återstår och se vem som har rätt, dom som utfört morden kommer få livstidsstraff absolut , mekky kan åka på det med men dom jag nämnde ligger bäst till det och jag tror dom 3 kan komma ut snart !!
Senast redigerad av Kamelknullare 2022-03-11 kl. 15:26.
Citera
2022-03-11, 16:12
Medlem
Juden får 1 1/2 års fängelse, men rätten säger "egentligen borde det bli tre och ett halvt år, men han sitter redan i fängelse, dömd i höstas i Göteborg till fem års fängelse för grovt narkotikabrott." Straffen ska enligt lag ställas mot varandra och skrivas ner något.
Citera
2022-03-11, 17:48
Medlem
AHAHHAHA vilket skämt
Citera
2022-03-11, 18:24
Medlem
Citat:
Du man får 5 år om man kan kopplas till grovt organiserade brottslighet i Spanien om dom nu blir dömda för det, men vet du hur länge dom suttit häktade väldigt länge dom borde vara ute till nästa år visa av dom , jag hoppas inte men det är sanningen tyvärr återstår och se vem som har rätt, dom som utfört morden kommer få livstidsstraff absolut , mekky kan åka på det med men dom jag nämnde ligger bäst till det och jag tror dom 3 kan komma ut snart !!

Du har rätt. Det är de minsta dom kan få är fem år. Eftersom både brödrar paren ses som toppen av gruppen så kan alla dom dömas till ett brott dom inte ens varit delaktiga på. Fälls nån för ett av sprängningarna och ett av morden döms både Karim och mekky bröderna till livstid
Citera
2022-03-11, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
E de dem som är inblandade i bombningar och mord i Spanien,los siecos eller va de kallas?
Tror fan inte de kommer undan detta i Spanien tyvärr,de har väl hel del bevis.
Försöker någorlunda hänga med i vad som händer i fallet genom spansk tv o tidningar,de har hel del på dem.

Ett av bevisen ska vara nycklarna till fordonet dom använde på ett av eller både morden. Där har polisen med hjälp av kameror lokaliserat mopeden där dom hitta den. Utöver det finns det avlyssning på lägenheten och telefonerna i minst 3 månader tid. Massa övervakning och span. Indicier i Spanien är som fasta bevis ifall dom kan bevisa kedjan och det blir inte svårt att göra från åklagarens håll.
Citera
2022-03-11, 21:07
Medlem
Vad tror ni blir fortsättningen?

Tror ni att hovrätten gör en totalvändning med straff likt vårby eller kommer dem verkligen såhär lätt undan? Vissa av straffen är ju t.om lägre än minimumstraffet för det angivna brottet, hur är detta möjligt?
Citera
2022-03-11, 21:09
Medlem
Ett par funderingar kring domen:
Är Ahmed El-M*oghrabi samma person som skadade en småbarnsmamma för livet i samband med en biljakt? Vilka är Nydalagänget? Jag känner igen namnet N*abil Gha*ssad men kan inte koppla det till något fall jag kommer ihåg. Vet att jag borde läsa och söka själv, men det är enormt många sidor. Gissar jag rätt om jag tror att Nydala på något sätt varit kopplat till Seved medan "boxaren" fortfarande befann sig i Malmö?
Citera
2022-03-11, 21:13
Medlem
Jag är stum. Förstår om polisen blir desillusionerad och ineffektiv.
Citera
2022-03-11, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Aldrig sett något likande. Helt chockerande. Bevisning var inte dålig, de hade chattarna osv. Flera lär blir utsläppta under dagen då de redan suttit av allt.
Det är ett skämt. 6mån för förrbredelse för mord? 6mån?!??!??!@ 2/3 av det.

FYRA månader för förbredelse för mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in