2022-03-11, 20:31
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Det började våren 2003 så när slutade det?
..Men den största gruppen består dessvärre av enögda personer som gapar och svär, jublar varje gång en stackars rysk yngling dör i kriget medan de hyllar Zelenskyj som en Jesusgestalt.

De tror på all propaganda också, dessa knäppgökar.

Av denna anledning (dvs se allt i svart eller vitt) misstänker jag att det är Zelenskyj-kramarna som är generellt mest störda. Där kan man nog hitta ett helt gäng inom autismspektrat. (Mest aggressiva är de hur som helst. Inte undra på att fyllkajor känner sig hemma där.)

De har redan bestämt sig, tyvärr. Så går det om man tittar för mycket på Hollywoodfilmer och är lite aspie. Och eftersom Putin med sitt Ryssland redan har fyllt positionen som Bad Guy så måste ju Ukraina vara en demokrati med en god och rättskaffens president som offrar sig själv för sitt folk. Annars går inte ekvationen ihop i deras små hjärnor under foliestrutarna.

Själv tror jag inte på någon propaganda. Har blivit luttrad.

Men jag tror definitivt inte på att RT ljuger om allt (medan västmedia skulle gå att lita på). Så enkelt är det helt enkelt inte.
Ja, du låter verkligen som någon som står vid sidan om och betraktar världen utifrån ett örnperspektiv. Om du tror på någon propaganda låter jag vara osagt men helt klart basunerar du ut kremls propaganda. Ditt ordval avslöjar dig.

Lycka till med att övertala folk att ryska erövringskrig ligger i folks intresse. Det verkar gå sådär med att sälja in Moskvas "fredsoperationer".
Citera
2022-03-11, 20:31
Medlem
moment42s avatar
Det bästa med hela denna situationen som "händer" nu,är att vi åter igen kommer ihåg hur vissa vänner vi hade,fick gömma kassettband backom väggar och vrår.....en av mina bästa stunder I livet var när jag och min vän satt på en båt(soviet) och efter 20 minuters "icke sedd undersökning" av hytten,så sa han - это от моей дочери(min dotter gav mig detta)....och så tog vi fram en liten luxor kopia av en bandspelare och tryckte på IGR......Hendrix,in russian .Den frihetskänslan är precis vad ryssen har valt att begrava åter igen.Det är inte bara ledsamt men en så sjuk situation ENDAST för att att ett fåtal skall få känna sig betydelsefulla.Men,ja,det är nu som då....endast den lilla människans eget fel och val.Det är nu vi sållar vetet från agnarna och den verkliga "björnen" åter igen visar sin ryggradslösa feghet inför sitt eget val.Att vara rädd är ok och förståligt,men att försvara det är inte
Citera
2022-03-11, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Länka gärna källa istället för att skrika som ett barn.

Russia offers Middle East fighters '$400 a week' to join Ukraine war
https://asia.nikkei.com/Politics/Ukraine-war/Russia-offers-Middle-East-fighters-400-a-week-to-join-Ukraine-war
Citera
2022-03-11, 20:34
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ertequsqurttalad
https://asia.nikkei.com/Politics/Ukraine-war/Russia-offers-Middle-East-fighters-400-a-week-to-join-Ukraine-war

Vart ska d få de pengarna ifrån ?
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
En modig man!

Man förstår av hans uttalande att narrativet från Kreml går delvis ut på att Ryssland ska rädda Ukrainska befolkningen från nazister. Bra att någon vågar bita ifrån denna absurda bild.

Dags för rySSarna att inse att det är de som är naZisterna ja.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Så länge de bombar på rätt sida om gränsen så lär det inte eskalera.
Vad var det som bombades?
Militära installationer eller transporter?

Västs transporter går ju via Polen.
Det är friktion på hög nivå.
Både Ryssland och Väst/NATO vill kontrollera gränsen, på olika sätt.

Flygplatser, antar jag. Ryssarna vill sabba transporter.

Jag tror att första fighten mellan Ryssland och NATO sker i luften, vid polska gränsen.

En liten provokation eller felflygning räcker.
Sen är det ryska planet pulveriserat av NATO-flyg.

Sen är det helvetet på jorden.
Citera
2022-03-11, 20:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Under bombningarna av Berlin 1943 - 44 så dog det en hel del djur på Zoologischer Zoo men 91 stycken överlevde bland annat då en flodhäst som föddes 1943 och den levde fram till 1988.

Ja med tanke på att det inte gått bra för Charkivs djurpark, så känns det osannolikt att Kiev zoo kommer klara sig undan bomber. Stackars elefanten Horace, hans oro är helt befogad. Han hade lämnat om han kunde men han hålls kvar av människor för att höra hur explosioner närmar sig och sen bombas till döds eller i värsta fall skadas allvarligt / svältas ihjäl.

Människor är brutala.
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Hur man än ser på saken så avancerar de ryska trupperna. De ukrainska drar sig tillbaka eller omringas.

https://ichef.bbci.co.uk/news/976/cpsprodpb/703E/production/_123643782_ukraine_russian_control_areas_map_2x640 -nc.png

Faller Kiev, försvinner Zelensky&Co. Frågan är om Kiev eller Odessa kommer att falla först.
Konstigt dock att det tog så lång tid för kreml att ragga soldater från Tjetjenien, Vitryssland, Syrien, Kazakstan och alla möjliga skithål. Klarar inte ryssarna ens att ha en stående armé för sina "fredsbevarande operationer"?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Har du någon källa av kvalite? Inte Twitter av en privatperson utan mer normal massmedia

Jag snappade up det på bbc news.

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Vart ska d få de pengarna ifrån ?
Ingenstans. De är kanonmat. Ryssland vill/kan inte offra sin egen befolkning mer.
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ertequsqurttalad
Ryssland och USA kan inte direkt kriga mot varandra. Världens undergång skulle då äga rum.
Kan de visst.
USA skulle kunna säga, OK vi fick en inbjudan från Ukraina, så nu går vi in i deras land.
Ryssland är då fortfarande noll hotade som land.
Citera
2022-03-11, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
När du påstår detta om labbet i Whuan,Kina så är det väldigt märkligt att du glömmer nämna att detta lab var finansierat av USA. har du en agenda med dina inlägg?

Det verkar ju vara lite mer propaganda " snack" propaganda är det givetvis men verkar ju inte vara bara vara "snack" att du gör den bedömning på "Hade dom hållet sig i skinnet hade man kanske kunna tro på nåt men…" är helt bissart. Hur många döda Ukrainare har vi nu 2 veckor in i invasionen? I realtion till liknande militära invasioner så är det JÄVLIGT låga siffror. Så vad skulle ryssarna mer kunnat hålla för skinn?

Wuhan ligger väl i Kina?

Eh.. va? Menade ju att rysk media kanske skulle haft mindre än typ 90% ren statspropaganda för att även verkliga nyheter skulle kunna framstå som meningsfulla att läsa.
Du tror att alla är lika dumma som gamla ryssar och nordkoreaner och bara tuggar i sig ryskt nyhetsflöde? Haha

Alla mår bättre av att inte höra den skiten som kablas ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in