2022-03-11, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Klart att djuren ska få komma in i landet. Det är väl inte deras fel
Fast det var inte frågan utan om de vanliga lagarna fortfarande gäller även dem? Står vi inför en möjlig import och spridning av rabies i landet? Det kommer i så fall döda fler djur och människor i Sverige än de som kommer in utan sedvanlig kontroll och ordning!
Citera
2022-03-11, 20:08
Avslutad
Hej då till oligarker och välkomna tillbaka flyktingbaronerna!
Citera
2022-03-11, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Varför låta 300 000 skäggbarn från Mellanöstern komma hit och porta 200 000 kvinnor och barn från Ukraina. Vilka vill man helst ha hit?

Vill inte ha hit några av dessa grupper, inga av dem kommer göra någon nytta för Sverige. Har bevisats gång på gång.
Citera
2022-03-11, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Nej, det tycker jag inte. Hela EU måste ta ett gemensamt solidariskt ansvar nu när vi har en flyktingkris som är den största sedan andra världskriget.
Precis, andra länder får väl dra sitt strå till stacken. De får gå till länder som tagit emot små mängder migranter tidigare, varför ska just Sverige spela hjälte jämt när det inte längre finns resurser? Åker de till sina flera grannländer så ökar det även chansen att de vill återvända. Det finns många länder där, låt de åka dit istället. Eller krascha Sverige. I dont give a shit, dock kommer det ju drabba oss alla på olika sätt. Konstigt dock med svenskar som dig som inte bryr sig om sitt egna land och konsekvenserna. Ni kanske tänker med fel huvud..

Om det skulle bli en stor kris här, skulle man förflytta sig till Italien, Frankrike, Spanien och de länderna? Nej man skulle åka antingen till Finland, Norge eller Danmark och söka skydd tillfälligt. Det som ligger närmast.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2022-03-11 kl. 20:23.
Citera
2022-03-11, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Okej så 400 000 till Sverige, du bara svamlar.
Så många kommer inte komma till Sverige för det klarar inte vårat land av.

Hade dock hellre skickat hem lite MENA män/Somalier som inte har i Sverige att göra, ge deras lägenheter till Ukrainska familjer direkt.

Polen som är fyra gånger större än Sverige har tagit emot 1,5 miljoner flyktingar, det skulle vara som om Sverige tog emot nästan 400,000 flyktingar. Sedan är Sverige betydligt rikare land än Polen och lägre befolkningstäthet.
Citera
2022-03-11, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleo95
Men jag som umgåts med ukrainare här i Sverige kan intyga att det blir dubbelt fler än 200 000 därifrån.
Folk passar på förstår du...Samt deras män kan återförenas med sina familjer här i Sverige efteråt.

Jag förstår inte varför de vill hit vs ex Polen/Ungern. Kan du förklara? Vet de inte om att de kommer hamna i svenska ghetton med 80-95% araber/negrer?
Citera
2022-03-11, 20:13
Medlem
Jag välkomnar alla Ukrainare.
Ett hårt arbetande folk med vettiga värdegrunder.
Dessutom ofta religiösa och krista precis som vi.
Tinder kommer svämma över av kåta Ukrainskor
Citera
2022-03-11, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleo95
Kan inte ansvara för ALLA som väller in i Sverige men Migrationsverket registrerar som ukrainare bara de som har ukrainska ID- handlingar

Givetvis inte. Jag är väääääligt cynisk och tror att många/alla "ukrainare" tar sin chans nu. Djungeltrummorna lär gå för fullt ala "Syrien-krisen" där ingen behövde vara syrier = ALLA araber blev syrier över en natt!
Citera
2022-03-11, 20:17
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModelX
Jag välkomnar alla Ukrainare.
Ett hårt arbetande folk med vettiga värdegrunder.
Dessutom ofta religiösa och krista precis som vi.
Tinder kommer svämma över av kåta Ukrainskor
Svenskar är ett av världens minst troende folk. Kristna? Vad fan flummar du om? Finns fler troende muslimer i Sverige än det finns lutheraner.
Citera
2022-03-11, 20:18
Medlem
Kommer bli en gigantisk utmaning för Sverige att hantera.
Citera
2022-03-11, 20:19
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Någon av er som har koll på om det verkligen är ukrainare som väller in i Sverige?
Nej, jag bara litar på myndigheterna och statsmedia.
Citera
2022-03-11, 20:21
Medlem
oresundsbroens avatar
Härligt att det sjuka mansöverskottet balanseras en aning. Skönt också att gatubilden blir lite vitare till skillnad från dagens afghankineser runt varje hörn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in