2022-03-11, 19:21
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Ja, de använder Vitryska flygplatser. Främst för helikoptrar men det är även några stridsflyg där.
Nu får vi hoppas Ukrainskt luftvärn är redo.

UAF ryktas ha skjutet ner en SU-34.

https://twitter.com/The_IntelHub/status/1502341349391024128
Citera
2022-03-11, 19:22
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Finns väl inget som talar för att Belarus styrkor skulle hålla en högre standard än de ryska dito?

De har ju mycket sovjetskrot, men samtidigt skaffat en del moderna luftvärn och pansarskott genom åren samt modern utbildning.
Citera
Medlem
moment42s avatar
Tro mig,jag älskar fakta....och med tanke på att jag faktiskt har smakat faktan från "bägge håll",så kan jag utan att bli anklagad för något,svara på hur snett det kan vara från bägge,ja.MEN,det ursäktar likförbannat inte att snorungar skall sitta och flambera sina proletära åsikter bara för att de TROR att de kan hävda dem som såkallad fakta.Kamma dig och se till och res lite min vän....kan göra dig gott när du bygga upp nästa åsikt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
I jmf vadå? de ligger ju närmare materiella förluster av vad som visuellt bekärftas än tex ryssland.

inte för att jag riktigt vet vad du menar, men med tanken på att du säkerligen inte tänker backa upp det med något underlag så är det rimligtvis svårt för mig att förstå, om du själv inte förstår vad du pratar om.
Varenda kotte i ukraina har väl en mobil telefon.
Finns inga bilder på några ambulanser eller akutintag på sjukhus..inte en bild på nån förstörd ukrainsk tank..
Får inte civilbefolkningen filma?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratSkeppet
Rysslands syn på EU+NATO som en antirysk koalition har om något bekräftats. Även låtsasneutrala länder har slutit upp.

Hur moraliskt fel det än må vara så är attacken på Ukraina uppenbart den enda möjligheten att undvika ännu mer EU/NATO på Rysslands gräns.

Skämtar du? Ryssland har aldrig försvagats på detta sätt. Man har fått möjlighet efter möjlighet genom åren, snarare är det undfallenheten som gjort ännu en rysk diktator övermodig.

Alla ryssar kommer lida för Putins vanvett. Inte bara några veckor utan i 10-tals år. Det ser jävligt illa ut för alla ryssar. Kommer vara i nivå med invånarna i Nordkorea!
Det är bara Putins makt som riskerade att försvagas, inte folkets!
Vissa älskade hitler och Stalin med, du hade gjort det om du levde då kan jag tro.
Citera
2022-03-11, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Varför skulle Ukraina lägga sig platta? Bara för att du är en feg förlorare så betyder det inte att andra är det.
Man måste nån gång inse att det inte går att vinna ett krig utan flygrum medan staden är omringad från alla möjliga håll.
Det är dumt att fortsätta helt enkelt.
Citera
2022-03-11, 19:23
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Visa bilder på all förstörd UA utrustning? Varför visar inte Ryssland upp rester av Bayaktar? Det som skjutits ned i drönarväg är bla två fd sovjetiska drönare som UA nu använder.
Han ljuger. Mongolen har inget att stödja sina påståenden. Skamlösa drägg.
Citera
2022-03-11, 19:25
Medlem
Sgt.Blands avatar
Ryssarna verkar inte ha gett upp om att inta Mykolaiv.

https://twitter.com/Worldsource24/status/1502348873418821646
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Men dom fängslar inte folk som ifrågasätter!

Skojar du eller? Putins Ryssland må vara en av de värsta i klassen men Zelenskys Ukraina har fängslats både journalister och opinitionella, att förnelka detta tyder i bästa fall på ignorans och okunskap och i värsta fall på intellektuell ohederlighet och försök till påverkan genom lögn
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Du fattar inte!

Det ukrainska folket kommer, aldrig att ge upp!
Dom belägrade städerna har i princip gett upp..det är bara en tidsfråga innan vit flagg kommer.
Citera
2022-03-11, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moment42
Kina är ännu INTE med i något gem eller match,så lämna de spekulationerna ett litet tag till ok

Kina poängterar att dom stödjer Putin och han är bara en nickedocka som skiter i sitt folk. Precis som lille raketgubben Kim jong!
Citera
2022-03-11, 19:26
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guy86
Läste att Kiev Zoo bara evakuerat brutala köttätare från djurparken medan elefanter är kvar där trots att de är känsliga för ljud och behöver mest mat av alla djur. Om ca två veckor tar mat slut.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WjBQG2/anstallda-vagrar-lamna-kievs-zoo-sover-med-djuren

Alla ukrainska krigare får se till att hålla sig borta från djurparken.
Under bombningarna av Berlin 1943 - 44 så dog det en hel del djur på Zoologischer Zoo men 91 stycken överlevde bland annat då en flodhäst som föddes 1943 och den levde fram till 1988.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in