Citat:
Ursprungligen postat av
Vindpinad
Med facit hand tror jag att många ledare i väst ångrar sin Natoretorik och onödiga provokationer mot Ryssland. Se bara på svensk media, även långt innan kriget. Allt Ryssland gör är fel enligt MSM. Det känns som att det finns en arbetsgrupp på varenda redaktion i landet som enbart behandlar Ryssland.
Hur kan ryssar lita på väst efter all skit de fått utstå av politiker och media i decennier? Faktum är att USA är en 10 ggr större krigshetsare än Ryssland, men svenskar älskar amerikaner.
Kriget i Ukraina måste få ett slut såklart. Jag hjälper gärna till med allt jag kan för Ukrainas skull. Och jag hoppas Nato drar åt helvete precis som warszawapakten drog åt helvete en gång i tiden.
Nej, det var ingen slump att samtliga öststatsländer sprang så fort de kunde mot väst och gjorde allt i sin makt för att ansluta sig till NATO. De visste vad som komma skulle efter att ha levt ett halvt sekel eller mer under brutalt ryskt förtryck. De visste att det inte fanns någon trygghet eller framtid att hämta österut. Det stora misstaget var att man helt släppte Ryssland fritt när muren föll. Man borde ha förvaltat och kontrollerat landet betydligt hårdare eftersom dess befolkning, till skillnad från de flesta andra östländer, är oförmögna att göra det. Men det är för sent nu. Det bästa vi kan göra är att sätta upp muren igen, rusta upp våra försvar och glömma bort att Ryssland existerar.