2022-03-11, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Exakt, därför är kanske Magdalena Andersson och NATO på samma våglängd nu.

Finland och Sverige och NATO är på samma våglängd. Jag hoppas att NATO-frågan inte blir stor i valet. Men jag har troligen fel.
Citera
2022-03-11, 18:36
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Ivan fortsätter förlora tanks till höger och vänster...
https://twitter.com/Osinttechnical/status/1502302866148675587

Ukraina har köpt in lite över 40 UAVs från Turkiet, med början i 2019, och med Rysslands totala brist på kontroll av luftrummet inne i Ukraina så har dessa drönar-köp blivit rena framtidsinvesteringen: En Byaraktar för ~1 miljon dollar, +missiler för 100.000 dollar, som plockar flertalet tanks på uppemot 5 till 20 miljoner dollar styck får ses som en helt klart god affär! Putins och ryska skattebetalares förlust.

Absolut, och detta är nog en anledning på att kineserna börjat tröttna på Putin; vägrar assistera med material och underhåll.
Hmm man ser inte var projektilen kommer ifrån. Men den slår till på deras högra sida och röken går mot vänster. Pansarskott?
Citera
2022-03-11, 18:37
Medlem
Sonnenwendes avatar
Ukraina hävdar att de skjutit ned ännu en SU-34.
Citera
2022-03-11, 18:37
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Satan i gatan, det var en vettig man intervjuad på Stockholms lokalnyheter idag. Tyckte det var tramsigt att byta namn på gatan vid Rysslands ambassad, sa att man ska prata och förstå varandra i stället. Sa även att folk ingen brytt sig i 8 år när folk dött i östra Ukraina. Skönt att se att inte alla har blivit blindgalna krigshetsare som här i tråden.
Citera
2022-03-11, 18:38
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Att jämföra mot Ryska försvarsministeriet om Ukrainas förluster.
OBS detta är från Ryska försvarsministeriet inget är mina egna påståenden.
https://www.youtube.com/watch?v=7qFWOitENHU
3213 mål träffade inklusive
90 ledningscentraler
144 S-300, Buk M-1 och Osa luftvärnssystem,
88 radarstationer
98 flygplan
57 helikoptrar
1041 pansarvagnar och bepansrade stridsfordon
113 MLRS raketartillerifordon
389 fältartilleri och granatkastare
843 enheter av speciella militära fordon
118 drönare
302 Nya militärt infrastrukturella mål nedkämpade sedan igår den 10/3.
Citera
2022-03-11, 18:39
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Hans beteende är skrämmande likt gubben i Berlin, hua.

Ja, snart blir det väl inte bara "Hitler rants", utan också "Putler rants"!🙂 Samt "undergången 2.0", som skildrar Putlers liv i bunkern de sista veckornas i fanskapets liv!
Citera
2022-03-11, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Satan i gatan, det var en vettig man intervjuad på Stockholms lokalnyheter idag. Tyckte det var tramsigt att byta namn på gatan vid Rysslands ambassad, sa att man ska prata och förstå varandra i stället. Sa även att folk ingen brytt sig i 8 år när folk dött i östra Ukraina.
Han har nog inte mycket sociala medier, kunnat hålla huvudet kallt
Citera
2022-03-11, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Är det inte tvärt om, om man söker sanning och fakta?

du menar att 1+1=3 är sanning och fakta, tack vare att ingen annan forskare i något avseende skulle se någon nytta med mitt hårda arbeta att ta from denna revulutionerande formel inom matematik?

Citat:
Ett högt h-index innebär bara att de är PK.

h.index är ju ett enkelt sätt att se om någon annan inom samma fält har någon nytta av all tid du och kunnande du producerat.

Marsheimer (bla) som hänvisas till flitigt av folihattarna i denna tråden har ju tex ett mycket högt (nåja) h-index , liksom tex Jordan Peterson
Citera
2022-03-11, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Att jämföra mot Ryska försvarsministeriet om Ukrainas förluster.
OBS detta är från Ryska försvarsministeriet inget är mina egna påståenden.
https://www.youtube.com/watch?v=7qFWOitENHU
3213 mål träffade inklusive
90 ledningscentraler
144 S-300, Buk M-1 och Osa luftvärnssystem,
88 radarstationer
98 flygplan
57 helikoptrar
1041 pansarvagnar och bepansrade stridsfordon
113 MLRS raketartillerifordon
389 fältartilleri och granatkastare
843 enheter av speciella militära fordon
118 drönare

Stämmer detta och uppgifterna på denna sida så finns inte mycket kvar https://www.globalfirepower.com/countries-comparison-detail.php?country1=ukraine&country2=russia
Citera
2022-03-11, 18:42
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Finland och Sverige och NATO är på samma våglängd. Jag hoppas att NATO-frågan inte blir stor i valet. Men jag har troligen fel.

Tänk er en svensk politiker som skulle säga. Vi ska fan inte gå med i den globalistiska krigshetsarpakten Nato. Vi är rakryggade svenskar med ädla uppsåt. Vi står upp för Norden! Och om ryssen kommer hit åker dom på stryk! Därmed basta!

Jag skulle rösta på den politikern direkt!
Citera
2022-03-11, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Haha de anlitas både här och där

Det kan jag tyvärr tänka mig, precis som rover och röv...
Citera
2022-03-11, 18:43
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Förluster ska man alltid med nypa salt, Speciellt när motståndarsidan rapporterar om den andra sidan. Det gäller både Ukraina och Ryssland. Jag tror mer på de amerikanska siffrorna. Det sagt det kan vara så att både Ukraina och Ryssland rapporterar vad de tror är sant. Normalt brukar anfallare förlora mer efter den första fasen av överraskning.
Visst brukar respektive sida i konflikten medvetet överskatta motsåndarens förluster och underskatta egna, men ukrainsk rapportering är så överdriven att den är komisk.

Ukraina ljuger ohämmat om förlusterna precis som man gjorde 2014.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in