2022-03-11, 18:01
Medlem
serbisknegers avatar
Negerapor som pratar franska och som vill slåss för ryssmongolen.

https://mobile.twitter.com/antiputler_news/status/1502304637294161925

Välkomna negrer!
Citera
2022-03-11, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Det är väl 16 000 sommarjobbare från Syrien som var intresserade. Pallar dom minusgrader?? Nja, jag tror att Puttefnask putler får tänka om. Hoppas att han får en lång och plågsam död i cancer. Om 2 veckor så tar mycket av mediciner slut i Ryssland.

Kylan blir nog värre för negerkompaniet som förväntas anlända i shorts och linne
Citera
2022-03-11, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja det borde de. Jag tror det turkiska bolaget får många ordnar nu! De får mycket bra reklam för sin drönare. Många kommer nog fundera över vilka vapen de har och borde ha efter detta krig. Är stridsvagnar verkligen så bra t.ex.? Pansarrobotar kommer alla vilja köpa. NLAW kommer sälja hur mycket som helst.

Finns en hel del aktiva system för att skydda sig mot nlaw också det kommer sälja som smör i Natoländer som inte redan har dom.

Israeliska ironfist är väl ett som dom redan börjat installera på sina cv90
https://www.youtube.com/watch?v=I0ymxZruvvI

Holländarna kommer kunna nerkämpa 4 antitank missiler per tank när den pågående uppdateringen av deras cv90 blir klar.

Några ryska tanks har väl haft aktiv armor men det verkar inte ha varit nån vidare succe, pengarna för att utveckla och utrusta tanksen med det kanske också till stor del försvunnit i korruption.
Det har ju iallafall sett coolt och säkert ut framtill man testade det i Ukraina.
Citera
2022-03-11, 18:03
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Jaha. Då är bara idioter som du som använder operatörens DNS servrar som drabbas av det. Då är ju halva nätet blockerat. Vettiga webbläsare använder dessutom DNS över HTTPS och påverkas inte alls.
Halva nätet för den som ägnar hälften av surfen åt barnporr, möjligen. Jag har aldrig haft problem med att komma in där jag vill, utan att mixtra med såna saker. Jag är ganska säker på att de flesta svenskar är som jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
vart är källorna att planen var vitryska?
Det undrar jag med då det var nyheter även för mig.
Har du en källa på det?
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Kylan blir nog värre för negerkompaniet som förväntas anlända i shorts och linne
Negeraraber slåss lite bättre än negern från Afrika. Detta är varifrån putin får sina förstärkningar ifrån!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88SON
Attacken mot Vitryssland känns som en false-flag, vad skulle de ha att vinna på genom att anfall byar längs gränsen? Det är ju allmänt känt att Lukashenko är tveksam till att använda sina styrkor, enbart Ryssland som vinner på att Vitryssland blir anfallet, en anledning att pressa Lukashenko ytterligare

Tankar?
Ja men era teorier om bilolab,nazister och fejkade bilder på döda barn är inte false flag?
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Förlusterna är högst kännbara. De utgör ungefär hälften av alla gossebarn födda under samma tid.

Om det fortsätter så här under ett års tid skulle Ryssland förlora 300-400 000 soldater.

Det är ren katastrof.

Att få trovärdiga siffror på bådas förluster skulle vara mycket intressant, jag är skeptisk till bådas. Klart är att Ukraina har försvarat sig bättre än vad många trodde och att Rysslands insats inte på något sätt imponerat. Enkelt att kalla det fiasko men då är detta krig lång ifrån över. De kan sätta in stora mängder både soldater och material.

I jämförelse så dog 15.000 sovjetiska soldater i Afghanistan under ca 10 år.
Citera
2022-03-11, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Enligt uppgifter som cirkulerar är det Ukraina som säger att ett Ukrainskt flygplan använts av Ryska trupper.
Varför göra något så komplicerat som även är kontrollerbart för att dra in Vitryssland i en konflikt som Vitryssland kan välja att delta i utan en provokation som passat bäst i Hollywood.
Jag tycker det låter väldigt långsökt, nästan så det är troligare att Ukrainskt flyg tappat kontrollen över ammunition eller avfyrat mot felaktigt mål pga det telekrig som pågår.
Men man ska aldrig bli förvånad över vad som sker i krig.

Här är bilden på Su-24 planet som bogserades i Belarus. Det var för 16 dagar sen så kanske kommer det visas upp "nedskjutet" vid en sprängd by.

https://t.me/Tsaplienko/883
Citera
2022-03-11, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Diktatorn i Belarus är en nyttig idiot som inte förstår att Putin är ute efter att ta över även Belarus.

Han är väl Putins knähund och troligen helt på det klara med vad som väntar? Hans makt blir säkert inte mindre bara för att han ger bort landet till det lilla äcklet.
Citera
Medlem
Propagandan krackelerade: ”Ukraina kämpar emot”

https://www.aftonbladet.se/a/Rrw92a

Ryska tv stjärnor kritiserar Putin på största och bästa sändings tid.
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88SON
Attacken mot Vitryssland känns som en false-flag, vad skulle de ha att vinna på genom att anfall byar längs gränsen? Det är ju allmänt känt att Lukashenko är tveksam till att använda sina styrkor, enbart Ryssland som vinner på att Vitryssland blir anfallet, en anledning att pressa Lukashenko ytterligare

Tankar?

Om anfallet skedde när putler och Lukashenko satt och pratade så tror putler att han kan använda det som alibi för att lägga skulden på UA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in