2022-03-11, 15:42
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Så du menar att ryssarna borde gå ännu hårdare fram. Blir der mindre offer då,?

Nej de borde arrestera Putin och alla hans oligarker, men de agerar i någon sorts vanmakt. När de inte kan vinna i striderna så försöker de bomba istället. Men det är svårt att träffa de ukrainska trupperna så de träffar mest civila. De vet inte vad de skall hitta på helt enkelt och det enda det verkar ha mycket av är artilleri. Om ditt enda verktyg är en hammare och du har ingen skruvmejsel så kommer du slå ner skruvarna istället för att skruva in dem.
Citera
2022-03-11, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geir44
NATO vågar inte. Och jag är inte ryss.😄

Nato har redan förklarat att de kommer försvara varje centimeter av Nato-länders territorium.
Citera
2022-03-11, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Oj, hoppas att det är sant för det är ju en enorm signal att folket i Vitryssland inte vill kriga mot Ukraina.

Håll i dig nu. Det måste varit nån länk jag fått här på FB. Ingen site jag känner igen annars

https://www.israelhayom.com/2022/03/07/defections-and-resignations-in-belarusian-military-prevented-country-from-joining-ukraine-invasion/
Citera
2022-03-11, 15:45
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
Vad fan pratar du om? Jag är helsvensk.
Säkert. Reggad februari 2022. Etniska svenskar vill se Ukraina lyckas och hjälper gärna till. Du skall nog vara glad att du får bo i vårt land. Vi har betalat din SFI så du åtminstone kan skriva. Låt oss hoppas att Ryssland åker hem och Ukraina kan bygga vidare. Vi hjälper gärna till så gott det går. I Europa har människor engagerat sig och även om vi har blivit hotade av Ryssland står vi fast. Serbien får nu en ännu längre väg in till EU.
Citera
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Vet du något om hur de länderna byggdes upp? Amerikanska pengar + ingen försvarsbudget.

De var alltså avnazifierade och demilitariserade.

Så du har rätt. Det blir nog bra när vi dragit ut tänderna och skurit kullorna av björnen.
Ukraina kommer få en massa dollar och euro när detta är över. Sen glömmer du det faktum att Tyskland och Japan demilitariserades för att det var dessa som var de aggressiva parterna. Det är inte Ukraina.
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Ryssland kan beslagta flygplan som leasats från väst

Ryska myndigheter övervägar att beslagta hundratals flygplan, värda runt 100 miljarder kronor, som leasats från väst.

– Det är den ryska transportstyrelsen som hotar att nationalisera plan, det vill säga stjäla dem, säger flygexperten Jan Ohlsson.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/putins-miljardgisslan

Det har tidigare meddelats att försäkringarna på Aeroflotts kärror har sagts upp, samt att det inte längre kommer att säljas servicetjänster och reservdelar till ryska flygbolag. Vill minnas att t.o.m. kinesiska leverantörer har flaggat för det. Så det blir nog spännande att flyga med ryska bolag framöver, oförsäkrade dödsmaskiner med diverse piratkopierade delar...
Citera
2022-03-11, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoppKlossKlas
Det är inte min åsikt, jag har följt denna tråd sen starten och jag vet inte hur många gånger jag läst att Ukrainare är nazister, Azov är nazister.

Medans Rysslands militär är de som är de riktiga nazisterna...Följer sin ledare Putler som att han vore en gud, dödar människor likt nazisterna... eller ahh Svenskar är ju största nazisterna. För vi har ju NMR. (: *ironi*.

Ursäkta, My bad!

Ja, precis. Varje land har nazister. Rysslands nazister är sjukt våldsamma. Finns massor av videos där dom dödar hemlösa osv.
Citera
2022-03-11, 15:46
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
Nej, det behövs inte, det räcker att de dödar tillräckligt många för att göra ombyggnad oerhört svårt. Hur många det är exakt vet jag inte. Vet du hur man bygger hus?
"Vet du hur man bygger hus".

Ja, men framför allt så finns det väldigt många byggarbetare som vet det! Det är inte första gången ett krigsskadat land byggs upp. Har hänt ganska många gånger. Tror du det är någon slags naturlag som gör att man inte kan bygga nytt i Ukraina?
Citera
2022-03-11, 15:47
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Nato har redan förklarat att de kommer försvara varje centimeter av Nato-länders territorium.
Med tanke på att alla vapen ryssen möter nu är sådant som väst mer eller mindre var nära på att kassera tror jag de lagt dessa planer på hyllan och eldat ner huset. Den förnedring de mött om de fått för sig att ens försöka hade varit något att beskåda. Jag tror de skäms tillräckligt som det är.
Citera
2022-03-11, 15:47
Medlem
vividcarrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
"Vet du hur man bygger hus".

Ja, men framför allt så finns det väldigt många byggarbetare som vet det! Det är inte första gången ett krigsskadat land byggs upp. Har hänt ganska många gånger. Tror du det är någon slags naturlag som gör att man inte kan bygga nytt i Ukraina?

Nej, men det ska finnas incitament till att göra det med. Det finns en lång rad saker som spelar roll.
Citera
2022-03-11, 15:49
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror inte det bara är det, utan befälet där kanske de bara ger upp eller åker hem. Ryssarna vet att moralen är dålig så de måste hålla koll på trupperna.

Oj den har nästan sjunkit. det är därför de alltid kör på vägen och blir skjutna med robotar.
Och inspirera. Vilken galenpanna gav order att putins krig mot Ukraina skulle börja under rasputsitsan?

Man måste vara korkad. De kan bara gå fram via vägarna som tar en jävla tid.
Citera
2022-03-11, 15:49
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Hahaha

Har du kollat tråden i din tweet du länkade..

De är ett fejk konto.

Omg du länkar hackade konton för att sprida din desinformation?

Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
ASBmilitary är portade från twitter din arab. Er propaganda kan bara överleva via era ambassader och annat skit.

https://twitter.com/Osinttechnical/status/1502033063831871497
Jag ser det nu. Hade missat det:
We repeat that ANY ASB military account on twitter is FAKE. We did not make a new account and are not planning on it.
https://t.me/asbmil
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in