2022-03-11, 15:37
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Förvånar mig lite med Vitryssland. Var det inte så att vitryssland förberedde en attack mot Ukraina? Blev det någon? Man får ju istället läsa att vitryska frivilliga har anslutit sig till Ukrainas armé.
Ja, det har varit en jäkla historia gällande deras medverkan. Tror de fick kalla fötter när de såg all hjälp som väst skickade till Ukraina och alla sanktioner. Sedan gick någon högt uppsatt inom militären ut och vädjade soldaterna att inte medverka i kriget. Efter det har det varit tyst. Samtidigt skickas ryska soldater in från Vitryssland samt att robotar skickas titt som tätt. De behöver nog en liten knuff innan de ger sig iväg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoppKlossKlas
Alltså, allas argument om att Ukrainare är nazister, "det är Azovbataljonen!".

Meeeen, eftersom du bor i Sverige, så är du nazist också! I sverige finns ju NMR.. Så, det gör ju alla i Sverige till nazister. Då borde Ryssland få komma hit och döda alla i Sverige med, rensa på nazisterna i Sverige.

Fattar inte, bara för att de finns nazister i ett land så är inte hela jävla landet nazister. Folk här på FB är så jävla tröga, förstår inte.
Det är väl skitbra att "nazisterna" nu offrar sitt liv för sitt land och skyddar civila. Jag ogillar nazism, men de gör iaf något bättre för världen än vad Rysslands militär gör just nu. Punkt.

Azov är inte nazister. Finns för fan judiska stridande medlemmar. Ultra nationalister är dom då. Blir konstigt för oss i Sverige som inte firar vårt land, men titta hur dom firar i Norge. Blir så med unga fria länder.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
En journalist intervjuar en ukrainsk kollega.

Meet Ukrainian journalist who joined Army to defend his country

https://www.indiatoday.in/world/russia-ukraine-war/video/meet-ukrainian-journalist-who-joined-army-to-defend-his-country-1924311-2022-03-11
Citera
2022-03-11, 15:38
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
De tjejenier är ju dessutom helt hjärndöda, strider för Ryssland när Ryssland slaktade deras familjer för 20 år sedan, verkar mer vara ett PR trick, de tjejenier på Ukrainas sida gör säkert mycket jobb dock.

Ja det verkar vara tjetjenernas hyllning till Putin för att han i det närmaste utplånade Grozny - och dess civilbefolkning.
Citera
2022-03-11, 15:39
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Mongoliska befäl måste vara vid fronten. Mongolen slåss väl om de leds väl. Det är normen. Utan ett högre befäl så åker dem i backen. Mongolen vet deta.

Jag tror inte det bara är det, utan befälet där kanske de bara ger upp eller åker hem. Ryssarna vet att moralen är dålig så de måste hålla koll på trupperna.

Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
A propos lera: det skall fan till att köra stridsvagn genom Ukraina på senvintern:
https://twitter.com/uaweapons/status/1502224853746790402?s=21

Oj den har nästan sjunkit. det är därför de alltid kör på vägen och blir skjutna med robotar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Finns nog en del som är så brända i skallen. Det är lätt att man får intrycket att de är fler än vad de är när man ser dem samlade i en enda tråd så här. Men en sluten avdelning på psyksjukhus i en mindre stad har förmodligen fler inskrivna än det hänger pruttlerpojkar här i tråden.

Men du har rätt i att jag glömde att räkna in serber, de utgör en ganska stor del av de som skriver här

Orkar inte svara vissa uppenbara medlemmar som svara på mina inlägg. Dom är rätt lätta att baita och du brukar få napp och svar av en 4-5 st och oftast samma.
Citera
Medlem
Det bor som bekant en hel del ukrainare i Ryssland, enligt Kiev uppemot tre miljoner, någon som vet vad dessa tycker om allt detta?
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Ryssland kan beslagta flygplan som leasats från väst

Ryska myndigheter övervägar att beslagta hundratals flygplan, värda runt 100 miljarder kronor, som leasats från väst.

– Det är den ryska transportstyrelsen som hotar att nationalisera plan, det vill säga stjäla dem, säger flygexperten Jan Ohlsson.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/putins-miljardgisslan
Citera
2022-03-11, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Har du missat Västtysklands och Japans utveckling efter andra världskriget? När Ryssland inser att det inte går att hålla Ukraina kommer de dra sig tillbaka. Ja, de kommer lämna efter sig många döda och många ruiner men omvärlden kommer pumpa in pengar till att bygga upp det och det ukrainska folket kommer göra allt för att bygga upp sitt hemland.

Vet du något om hur de länderna byggdes upp? Amerikanska pengar + ingen försvarsbudget.

De var alltså avnazifierade och demilitariserade.

Så du har rätt. Det blir nog bra när vi dragit ut tänderna och skurit kullorna av björnen.
Citera
2022-03-11, 15:41
Medlem
vividcarrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Du tror han kommer döda 40 miljoner människor?

Nej, det behövs inte, det räcker att de dödar tillräckligt många för att göra ombyggnad oerhört svårt. Hur många det är exakt vet jag inte. Vet du hur man bygger hus?
Citera
2022-03-11, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Oj, hoppas att det är sant för det är ju en enorm signal att folket i Vitryssland inte vill kriga mot Ukraina.

Nu minns jag inte var jag såg det....borde lagt till disclaimer. Ska kolla om jag kan hitta
Citera
2022-03-11, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Azov är inte nazister. Finns för fan judiska stridande medlemmar. Ultra nationalister är dom då. Blir konstigt för oss i Sverige som inte firar vårt land, men titta hur dom firar i Norge. Blir så med unga fria länder.

Det är inte min åsikt, jag har följt denna tråd sen starten och jag vet inte hur många gånger jag läst att Ukrainare är nazister, Azov är nazister.

Medans Rysslands militär är de som är de riktiga nazisterna...Följer sin ledare Putler som att han vore en gud, dödar människor likt nazisterna... eller ahh Svenskar är ju största nazisterna. För vi har ju NMR. (: *ironi*.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in