2022-03-11, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Bilder från när en rysk hkp skjuts ned, oklart när det skedde.

https://mobile.twitter.com/UAWeapons/status/1502234437026725889

Ivan fick tugga leråker
Citera
2022-03-11, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Ännu ett fredsmöte som den lilla råttan Zelensky avfärdade. Han vill bara vinna tid på att få in mer vapen så att mer civila kan dö som eskalerar situationen ännu mera. Han väntar bara på att hans underhuggare hinner utföra en false flag med kemiska vapen emot folket.
Om Sverige blir attackerade så har ni honom att tacka för det.

Handgnuggaren Zelensky kommer att sitta i Tel Aviv eller New York, innan han ens hinner säga "Oy vey" så fort ryssen närmar sig de ondas fästning i Kiev. Detsamma gäller hans tribalsläktingar Klitschko, Kolomoysky, Timoshenko, Asrenjuk och allt vad dessa kryptisar numera heter.

De skiter totalt i ukrainska goyer och slänger dem mer än gärna ut i döden.
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nu är det ju inte Ukrainarna som krigar mot Ryssland utan Ryssland som krigar mot Ukraina. Det Ukrainska folket försvarar sig mot en angripare. Nä jag uppmanar inte till krig men man ska försvara sig mot en angripare. Jag tror båda folken vill ha fred.

Ukraina har historiens starkaste motivation att fortsätta försvara sig tills Ryssarna lämnar hela landet, nämligen frihet och självbestämmande.
Det är det rättfärdiga krig går ut på.

Frihet och självbestämmande är en så stark drivkraft att litteratur (Robbin Hood) och filmer översvämmas av kamp för frihet och självbestämmande.

Det ligger i människans natur att älska frihet och självbestämmande och att hata förtryck.

Ryssland är fritt att själva bestämma över Ryssland, men har inget att säga till om utanför Ryssland. Nu får de lära sig det.
Citera
Medlem
Hahaha

Igor from Ukraine - 1 system
https://mobile.twitter.com/oryxspioenkop/status/1501981104538071044

För er som inte följer oryx twitter så räknar "han" även "visuel confirmed kills" av materiell.
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Kan du lista dem?
Återlämna Donetsk, Luhansk och Krim.
Alla ryska styrkor skall lämna landet.
Ryssland skall betala skadestånd.

Högst rimliga villkor i mina ögon.
Citera
Medlem
SS70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Vi behöver ju inte hjälpa dem... Försvaret har redan sagt att svenskar ombedes att INTE skriva om svenska trupprörelser online.
De som gör det ändå borde kallas för spioner och interneras i sann ryss-anda.
Du har helt rätt det ska man absolut inte göra, men ryssarna ha bra koll på luftrummet! Markförbanden ska man vara tyst om, sämre koll där.
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Med risk för att låta cynisk (vilket jag i grunden är) ... detta är nog bra/funktionella flyktingar.
De ukrainska flyktingarna (huvuddelen kvinnor som jag fattat det) kommer troligen att fungera fint i Sverige och resten av EU. Detta blir nog en av de minst problematiska invandrargrupperna som EU och Sverige någonsin tagit emot.
De kommer inte att skjuta och spränga saker och baxa knark, de kommer inte att sitta på arslet och de är troligen motiverade att jobba och assimileras. Kulturellt och ekonomiskt blir det nog bra passform.
Att det är djupt traumatiserade kvinnor och att kriget är vidrigt, är en annan sak.
Vi ska nog kunna hjälpa dem och deras barn.

Absolut, flyktingar som är verkliga flyktingar och inte ekonomiska migranter, dessutom så är det ju endast en droppe i havet som vill komma till Sverige, vårt rykte är ju inte det bästa.

https://www.expressen.se/nyheter/de-flyr-men-vill-inte-till-sverige-maffialand/

Vår andra okontrollerade invandring skrämmer dem.
Citera
2022-03-11, 14:13
Medlem
Salcinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Över 4 000 flyktingar kommer till Sverige varje dygn

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/over-4-000-flyktingar-kommer-till-sverige-varje-dygn

Migrationsverket har räknat på möjliga scenarier för hur många flyktingar som kan söka sig till Sverige innan slutet på juni. Enligt myndigheten kommer det redan nu 4 000 ukrainska flyktingar till Sverige varje dygn.
...
Över 200 000 i högsta scenariot
Ribbenvik pekar samtidigt på att det vid ett ”övre scenario” kan komma 212 000 flyktingar till Sverige inom samma tidsperiod. I så fall skulle 168 000 boplatser behövas.

Finns flertalet nästintill tomma orter I Norrland tror inte dessa kommer vara lika kräsna som majoriteten av våra tidigare flyktingar.
Citera
2022-03-11, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Återlämna Donetsk, Luhansk och Krim.
Alla ryska styrkor skall lämna landet.
Ryssland skall betala skadestånd.

Högst rimliga villkor i mina ögon.

Ja, det är rimligt, då det skulle återställa Budapestfördraget. som bevisligen fungerande (och som ryssland bröt)
Citera
2022-03-11, 14:16
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Varför citerar du mig med samma inlägg utan att ta bort den delen då om du är så jävla smart.

Fler har svarat mig redan.
Har tagit bort nu.
Jag har redigerat mitt inlägg nu. Tack för påpekandet.
Citera
2022-03-11, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jag har redigerat mitt inlägg nu. Tack för påpekandet.
Tack själv. Tänkte inte på det.
Citera
2022-03-11, 14:18
Medlem
Knut-Annes avatar
Det blir 15 år i Gulag för Lavrov!
https://www.expressen.se/nyheter/lavrors-miss-gick-emot-putins-ordval/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto