Citat:
Ursprungligen postat av
Swan65
Tur då att det ännu finns patriotiska män (och en del kvinnor) som hellre kämpar för sitt land istället för att fly som en syltrygg..
De som vill försvara Sverige gör rätt enligt sina egna principer. Inget fel med det alltså !!
Men "sitt land"...jag förstår inte på vilket sätt Sverige är "mitt land". Jag vet bara vad som är Mitt hus och Min familj. Det som här kallas "Sverige"...folk verkar stolta över sin nationalitet liksom. Är det på grund av det externa hotet nu?
Min bild av Svensken e annars att om denne kommer upp sig i smöret vill hon till varmare breddgrader. De som verkligen har haft framgångar gömmer sina pengar utomlands för att slippa betala skatt till Sverige. Blir bara massa medel-svenssons kvar som ska vara patrioter o betala skatt.
Att miljardärer som sitter fast i ägandet av fysiska tillgångar vill att Sverige försvaras förstår jag. Att arbetarna skall offra sina liv för dem. Men vanliga medel-svenssons ...vad har dom som e värt att försvara?
Om krig bryter ut o gränser är stängda så är det försent o sticka. Svenssons sitter fast. Och man försvarar givetvis Sitt liv o Sin familj bäst genom att tillsammans med andra försvara hela Konungariket Sverige.
Men själv känner jag ingen patriotism. Jag är inte feg. Jag har helt enkelt ingen känslomässig koppling till "Sverige".