2022-03-11, 10:20
Medlem
Ett par tankar innan vi lynchar Peter.
Kanske har han en baktanke men....

Utsätts inte kvinnorna och deras barn för en än större risk att bli utnyttjade i en krigszon än hos en singelman i Sverige?
Kvinnorna har ju dessutom varandra som stöd.

Om mannen har en sjuk baktanke med det hela gör han inte grundfel #1 genom att släppa in media för intervjun?

Om någon av kvinnorna skulle råka bli kär i mannen som räddat dem är han ond då?
Citera
2022-03-11, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Vad får dig att tro att jag inte redan har hjälpt flyktingarna? Som jag nyss skrev så kan man t.ex. skänka pengar till hjälporganisationer. Ger knappast några likes på Facebook men det hjälper flyktingarna, vilket är viktigast.

Peter en ”fin människa”? Snarare en ensam och alkoholiserad psykopat.

Jag bara skakade på huvudet när jag läste hans rövarhistoria om varför han var tvungen att köra bil på fyllan en gång. Samt även varför han körde bil när hans körkort var indraget, för att han kört bil på fyllan några månader tidigare. Vilken dåre!

Nej, han är ingen psykopat.
Citera
2022-03-11, 10:27
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutataxera
Ett par tankar innan vi lynchar Peter.
Kanske har han en baktanke men....

Utsätts inte kvinnorna och deras barn för en än större risk att bli utnyttjade i en krigszon än hos en singelman i Sverige?
Kvinnorna har ju dessutom varandra som stöd.

Om mannen har en sjuk baktanke med det hela gör han inte grundfel #1 genom att släppa in media för intervjun?

Om någon av kvinnorna skulle råka bli kär i mannen som räddat dem är han ond då?

Jag tror inte Peter är en ond människa. Men han mår inte bra och jag tror hans engagemang i kvinnorna är av fel orsaker. Peter framstår som en kärlekskrank och ensam människa i starkt behov av bekräftelse. Sådana finns det många av i landet och även om man inte är ond för det så kan det gå väldigt snett. Lite att jämföra med att försöka inleda en kärleksrelation med sin psykolog. Det kommer sluta i sorg och ilska.
Citera
2022-03-11, 10:50
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emellie
Vart har han skrivit om det, på sin facebook?

Nej, det står i domen från jönköpings tingsrätt som någon postade tidigare här i tråden. Peter dömdes ju för rattfylleri för några år sedan och blev av med körkortet.

Ska se om jag hittar inlägget.

Edit: Här finns domen: (FB) Peter hämtar 2 ukrainska mödrar med barn.
Senast redigerad av Jon.Holms 2022-03-11 kl. 11:11.
Citera
2022-03-11, 11:04
Medlem
Jon.Holmss avatar
Peter summerar sitt liv på Facebook:

”Jag har aldrig i hela mitt liv fått en enda komplimang... och nu plötslig verkar folk uppskatta vad jag gör, tycker och täcker… Tack... Tack... Tack…”

Från ett liv i ensamhet med spritflaskan som enda sällskap, till hyllad hjälte på Facebook och två blonda och storbystade ukrainskor som inneboende.

Detta är losern Peters stora revansch i livet!

Frågan är bara om Peter kommer att skriva lika entusiastisk på Facebook när kvinnorna inser hans baktanke med hela cirkusen, att de ska betala tillbaka ”in natura”?

Tror inte det
Senast redigerad av Jon.Holms 2022-03-11 kl. 11:07.
Citera
2022-03-11, 11:12
Medlem
MaarekSteles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Fredag idag.

Ikväll tar Petta fram vodkaflaskan och förvandlas till ett aggressivt vilddjur, med slidor och vidöppna analer i sinnet. Den lille slavpojken får gott låna ett par hörselkåpor och stanna i källaren över natten. På övervåningen har Petta, i sitt skeva sinnestillstånd, arrangerat ett rollspel med avstamp i nuvarande situation. Iförd rysk uniform marscherar han fram och tillbaka samtidigt som han inspekterar sina fastbundna krigsbyten.

Sjukt att det skulle sluta såhär!!!

Citat:

”Jag har aldrig i hela mitt liv fått en enda komplimang... och nu plötslig verkar folk uppskatta vad jag gör, tycker och täcker… Tack... Tack... Tack…”

Från ett liv i ensamhet med spritflaskan som enda sällskap, till hyllad hjälte på Facebook och två blonda och storbystade ukrainskor som inneboende.

Frågan är bara om Peter kommer att skriva lika entusiastisk på Facebook när kvinnorna inser hans baktanke med hela cirkusen, att de ska betala tillbaka ”in natura”?

Tror inte det

En könsmogen tonårsdotter, ingår även i Peters krigsbyte.
Senast redigerad av MaarekStele 2022-03-11 kl. 11:15.
Citera
2022-03-11, 11:30
Medlem
Citat:

Tror inte det

Uppenbart att du är avundsjuk på Peter.
Citera
2022-03-11, 12:14
Medlem
pellevin11s avatar
Citat:

Tror inte det

Det är inga fotomodeller han tagit hem. Den ena ser ut som en medelålders bibliotekarie och den andra ser ut som en alkoholiserad gatuhora.
Citera
2022-03-11, 12:35
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Fredag idag.

Ikväll tar Petta fram vodkaflaskan och förvandlas till ett aggressivt vilddjur, med slidor och vidöppna analer i sinnet. Den lille slavpojken får gott låna ett par hörselkåpor och stanna i källaren över natten. På övervåningen har Petta, i sitt skeva sinnestillstånd, arrangerat ett rollspel med avstamp i nuvarande situation. Iförd rysk uniform marscherar han fram och tillbaka samtidigt som han inspekterar sina fastbundna krigsbyten.

Sjukt att det skulle sluta såhär!!!

Tror dessvärre på en liknande upplösning. Jävligt tragiskt.

Låt oss hoppas att Petta inte ger sig på tonårsdottern också. Vore otroligt vidrigt.
Citera
2022-03-11, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Tror dessvärre på en liknande upplösning. Jävligt tragiskt.

Låt oss hoppas att Petta inte ger sig på tonårsdottern också. Vore otroligt vidrigt.

Han kommer inte ge sig på någon av dem, men kan hända att någon av de blir kära i honom.
Citera
2022-03-11, 14:26
Medlem
Facebacks avatar
Snart har Peter placerat en friggebod i trädgården att husera sönerna i, sen är det tid för deras mödrar att göra upp räkningen med Peter.
Citera
2022-03-11, 15:40
Medlem
Kan vara den sjukaste tråden på Flashback på länge det här. Har pendlat mellan grav förfäran och skratt så jag viks dubbelt och tillbaks till förfäran många gånger. Ser fram emot att följa Peter och hans nya familj!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in