2022-03-11, 10:03
Medlem
Som många redan har nämnt (å länkat både bilder å videoklipp), ryssen börjar få rejält ont med fordon, militära lastbilar. Det bekräftar även britterna nu.

Vi har ju sett både bilder å klipp på hur ryssen transporterar vanliga fordon som man har snott från vanliga medborgare i östra ruski.

Bayraktar, turkiska attackdrönarna har resulterat i massiva ruskiförluster, inte minst när det kommer till att slå ut bränslekonvojer och tanks.
Citera
2022-03-11, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Du kallar Tucker rysk agent!
[/b]

Jag tror inte Tucker är en rysk agent men han har en dold agenda och är sinnesförvirrad. Det är allmänt känt att han går på medicinering, just saying.
Citera
2022-03-11, 10:04
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag tittade en stund på RadioFreeEurope och en korrespondent där med judiskt namn??? rapporterar att Odessa har satt upp två nya försvarsbrigader. Där har också kommit free will volunteers från andra länder till och med från Belarus.

Han kunde inte höra någon bombshelling. Detta är nog ett område där Ryssland minskat offensivlustan eftersom man nu koncenterar sig på Kiev.

Den israeliske??? reportern påstod att han kunde se försvararna vara mycket högt motiverade.

Jag säger att Odessa kommer ryssarna att misslyckas inta.

Ukraina sänkte ett Ryskt fartyg med raketartilleri också så ryssarnas marin har nog skitit på sig. Sjövägen verkar det gå dåligt.
Citera
2022-03-11, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Global lågkonjunktur.

Ditt troll det beror inte på global lågkonjuktur utan att SA och andra länder höjer sin kapacitet för att kompensera Rysslands bortfall .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trenkilo
Ja, då lär Ukraina vara en parkeringsplats snart. Tidsfråga innan något kärnkraftverk "råkar" sprängas och sen har vi stora problem framgent.

När kärnkraftverket råkat flyga i luften får man hoppas på starka sydliga vindar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trenkilo
Ja, då lär Ukraina vara en parkeringsplats snart. Tidsfråga innan något kärnkraftverk "råkar" sprängas och sen har vi stora problem framgent.

Kommer inte heller förändra något av det jag svarade på.
Citera
2022-03-11, 10:06
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Jag vet inte vad jag skall tro av dig, men ca. 75% av det du sprider är rena falsarier som redigerats hårt av Putin regimen. Framför allt om händelseförloppet i de s.k. utbrytarstaterna.
Är du ute efter sanningen så prata gärna med folk som kommer från området och inte har en en pistol tryckt mot huvudet(Bildligt talat). Men du verkar ha svårt för att kunna sålla fakta, och dra en större analys. Utan fastnar i detaljer som medvetet sprids i propagandahänsende. Om du nu inte är en bit av den apparaten.

Snälla rara människa, jag är inte rätt instans för din svepande vanföreställningar.

Är du inte nöjd med situation att alla väst media, förutom Tucker, sprider samma goja som du tolkar som den ren rama sanningen och motsida skall inte ens få visa sändningar i hela europa och nu kräver du tydligen också att jag också skall ställa upp i detta lynchningsparty av Ryssland.

Svaret till detta är NEJ...
Citera
2022-03-11, 10:07
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Hur går det på Moskvabörsen nu när ryssen skjuter ännu mer? Är den öppen förresten?
Citera
2022-03-11, 10:08
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det handlar inte om att spela hjälte, ingen vill leva under Rysslands stövel eller någon annans heller för den delen. Att mörda kvinnor och barn och ta ifrån dem deras frihet är inte rätt!
Grejen är den att om Aftonbladet påstått att det var andra sidan som "mördade kvinnor och barn" så hade du suttit här med motsatt åsikt nu. Folk som agerar utifrån sådan känslopropaganda är inget att lägga vikt vid.
Citera
2022-03-11, 10:09
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Hur går det på Moskvabörsen nu när ryssen skjuter ännu mer? Är den öppen förresten?

Stängd även i dag.
Citera
Medlem
Citat:

Också nyfiken, vad händer med handel och börsen i ryssland, hur går deras ekonomi?
Citera
Medlem
Citat:

Fortfarande stängd. Ruski kommer inte kunna trolla bort det oundvikliga, ruskis ekonomi är stendött, deras valuta, rubel, är bajs. Alltså legit bajs. Noll värde.

Ruskis säljer käk från dunken på hemmaplan, på nätet för flera tusen kr.

Det är illa, riktigt, riktigt jävla illa. Å man vet att det är riktigt jävla illa när tom Vladimir Putana erkänner att de ekonomiska sanktionerna är tuffa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in