2022-03-11, 09:42
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
Too soon. Anastasia lever fortfarande. *copium*

Poängen var mer att en opinion spelar ingen större roll om ingen är villig att göra något. Jag har svårt att tro att denna opposition finns eller ens är villig att göra det som krävs.

Du har säkert rätt. Men frågan är hur motståndet ser ut om några månader?
Citera
2022-03-11, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
Oj, då har vi gått tillbaka en hel vecka i pris. För det är ju inte så att priset kommer krypa upp igen om en vecka. Din imbecill.

Vi ses om en vecka så tar vi det då
Citera
2022-03-11, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Så du är en fegis med andra ord.

Jag förstår bara inte varför jag ska riskera mitt liv för andra svenskar här. Ingen av dom hade hjälpt mig om jag hade blivit luspank o hamnat på socialen. Så varför skulle jag ställa upp på dom i krig ???
Citera
2022-03-11, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Putin har antagligen någon form av hållhake på Trump.
I fallet Schröder är det öppet, men han har hållhakar på många fler.
Tucker Carlson är en av dem, det är jag säker på.

Vadå hållhake? Trump är den som sett till att beväpna och träna ukrainska armén, det är i mångt och mycket detta beslut kriget rör sig om. Dock misstänker jag att Trump hade kunnat förhandla fram någon form av kompromiss.

Bidens diplomatiska kompetens kan däremot sammanfattas med orden "He's a killer"; Han torpederar dipomatin för att vinna billiga inhemska poäng.
Då är det inte konstigt att det blev som det blev.
Citera
2022-03-11, 09:46
Medlem
Ryssland har fått en halv miljard i bistånd de senaste decennierna av Sverige. https://sverigesradio.se/artikel/977486.

Även i år sa det utbetalas 400 miljoner

Putin har råd att invadera och visa upp sin militära styrka byggt av Sverige och andra länder? Nu planerar tydligen Putin att förstatliga Ikea, H&M etc.för att komma åt bolagens tillgångar.

Varför betalar Mcd ut löner till de 62000 anställda i Ryssland? Enda sättet att stoppa Putin är väl att få hela det ryska folket emot sig inklusive armen.
Citera
2022-03-11, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Jag förstår att du har problem, men jag håller mig hellre till det proxy kriget som nu utspelas ukraina. Puss...

Jag vet inte vad jag skall tro av dig, men ca. 75% av det du sprider är rena falsarier som redigerats hårt av Putin regimen. Framför allt om händelseförloppet i de s.k. utbrytarstaterna.
Är du ute efter sanningen så prata gärna med folk som kommer från området och inte har en en pistol tryckt mot huvudet(Bildligt talat). Men du verkar ha svårt för att kunna sålla fakta, och dra en större analys. Utan fastnar i detaljer som medvetet sprids i propagandahänsende. Om du nu inte är en bit av den apparaten.
Såg nu vad du skrev 2014. Du är helt hjätntvättad hur en normalt funtad person kan gå på den propagandan är obegripligt.
Senast redigerad av SkogsSaab 2022-03-11 kl. 09:58.
Citera
2022-03-11, 09:48
Medlem
vividcarrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Vi ses om en vecka så tar vi det då

Man behöver inte ens spekulera om det, jag behöver ingen spåkula, utan är ren ekonomi. Man pratar redan nu om att ransonera bensin, tyder det på att vi närmar oss högre utbud eller lägre? Imbecill.
Citera
2022-03-11, 09:48
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Så nu är det enligt dig förbjudet att säga sanningen för reportrar?
Flytta till Nordkorea el. Kina, du kommer trivas.
Vad svamlar du om?
Citera
2022-03-11, 09:49
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Jag förstår bara inte varför jag ska riskera mitt liv för andra svenskar här. Ingen av dom hade hjälpt mig om jag hade blivit luspank o hamnat på socialen. Så varför skulle jag ställa upp på dom i krig ???

Jag förstår vad du säger, men du är fortfarande en fegis.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Ryssland hamnar äntligen i rätt division!

"USA-källor: Ryssland kan klassas som Nordkorea"

https://www.expressen.se/dinapengar/usa-kallor-ryssland-kan-klassas-som-nordkorea/
Citera
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashew30
Ryssland har fått en halv miljard i bistånd de senaste decennierna av Sverige. https://sverigesradio.se/artikel/977486.

Putin har råd att invadera och visa upp sin militära styrka byggt av Sverige och andra länder? Nu planerar tydligen Putin att förstatliga Ikea, H&M etc.för att komma åt bolagens tillgångar.

Varför betalar Mcd ut löner till de 62000 anställda i Ryssland? Enda sättet att stoppa Putin är väl att få hela det ryska folket emot sig inklusive armen.
Ryssarna vill ha sin Putin. Han rider på björnar, i alla fall på internet. Låt de ha sin Putin. Det är deras ensak.
Citera
2022-03-11, 09:50
Medlem
vividcarrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashew30

Fast en betydande del av dessa går väl till organisationer som främjar demokrati och annan skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in