2022-03-11, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Global lågkonjunktur.

Nej, Ni hade fel.
Citera
2022-03-11, 09:38
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Putin har antagligen någon form av hållhake på Trump.
I fallet Schröder är det öppet, men han har hållhakar på många fler.
Tucker Carlson är en av dem, det är jag säker på.

Så nu är det enligt dig förbjudet att säga sanningen för reportrar?
Flytta till Nordkorea el. Kina, du kommer trivas.
Citera
2022-03-11, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
John Bolton är en krigshetsare som inte är mycket bättre än Putin. Han försökte övertyga Trump att attackera Iran och Nordkorea men fick istället sparken.

https://www.google.com/amp/s/www.vox.com/platform/amp/policy-and-politics/2019/9/10/20859357/john-bolton-trump-war-north-korea-iran

Vad var Trumps agenda..?
Citera
2022-03-11, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Namnberedningen i Stockholm ska träffast på måndag och ta ställning till att ändra namnet på den gata som Rysslands ambassad ligger vid.

Nuvarande namn är Gjörwellsgatan, efter en arkitekt (Carl Christoffer Gjörwell den yngre) som levde på 1700-talet och sannolikt inte är speciellt känd bland svenskarna. Han kan givetvis få en annan, ny, gata uppkallad efter sig.

Det vore en riktig näsbränna mot ryssarna att ändra namnet på gatan till något som uppmärksammar Ukraina. Likande ändringar har företagits på flera ställen i Europa. Förslag är exempelvis "Det Fria Ukrainas gata", eller "Zelenskygatan" eller liknande. En mycket bra ide.

Absolut inte Zelenskygatan. Jag avskyr all form av persondyrkan. Om det stämmer att namnberedningen överväger att byta namn på en gata för att visa solidaritet med det krigsdrabbade Ukraina finns det andra sätt att göra detta. Håll ut Ukraina.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Säkert ett sätt att förbereda även dom mest inbitna putinfanatikerna att den kommer att gå åt skogen.

Så är det nog. Men att till och med statstelevisionen går ut med detta måste ju innebära att den ryska ekonomin är i gungning på riktigt? Traditionen i Ryssland är ju annars att man fortsätter ljuga även EFTER att katastrofen är ett faktum (läs Kursk, Tjernobyl osv).
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Som vi såg i Tyskland under krigets sista del. Ställer mig dock tvekande till att ryssarna vill totalförstöra en så historiskt viktig stad som Kiev. Men vem vet. Med tanke på att man inte lyckades ta staden i en snabb offensiv i krigets början kan det väl inte uteslutas att man satsar på att krossa motståndet i Kiev för att få resten av Ukraina på fall.
Allt verkar möjligt för ryssarna nu. De verkar ha tappat spärrarna helt vad gäller förstörelse, krigsbrott och lögner!
Citera
2022-03-11, 09:41
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Jag skulle aldrig ha kämpat för Sverige. Om USA eller Ryssland attackerar oss sitter jag lugnt o ser på bara.
Om de som invaderar tar mitt hus vore det surt förstås. Märker man att krig e på väg får man väl sälja kvickt o flytta till Danmark.

Så du är en fegis med andra ord.
Citera
Medlem
vividcarrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Hur fick de bort tsarfamiljen?

Too soon. Anastasia lever fortfarande. *copium*

Poängen var mer att en opinion spelar ingen större roll om ingen är villig att göra något. Jag har svårt att tro att denna opposition finns eller ens är villig att göra det som krävs.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Vad är du för jäkla fjolla, det är männens skyldighet, och i vissa fall kvinnors, att försvara landet och sina familjer. Kvinnorna försöker skydda sina barn, männen försöker skydda sina familjer.

Det är den invaderande ryssen som är den onda, vidriga individen som skapar detta lidande, håller du inte med?

Vem som är vidrig spelar väl ingen roll. Jag hade stuckit direkt med min egen familj. Ser ingen plikt i att skydda andra familjer.
I fredstid bryr sig den ena familjen inte om den andre. Man ser på när sin fattige granne tvingas sälja sitt hus. Varför bry sig när det blir krig?? Nä!!
Citera
2022-03-11, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Vad var Trumps agenda..?

Jag tror att Trumps agenda kan sammanfattas som "trollface.jpg". Tyvärr
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Nej men uppenbarligen är du rätt hjärntvättat.
Kriget bottnar i grunden i skillnaden i tankesätt mellan den västerländska demokratin och det mer totalitära styret som är tradition i Ryssland och Kina.
Sen blir det lite snurrigt där du ibland blandar in ren propaganda från en part som uppenbarligen har svårt med begreppet sanning.

Jag förstår att du har problem, men jag håller mig hellre till det proxy kriget som nu utspelas ukraina. Puss...
Citera
Medlem
vividcarrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Men va fan!! Alla rysstrollen sa ju att det skulle öka till minst 50kr litern!!

Priset på bensin sänks med 1,15 kronor i dag.

Nya riktpriset för 95 oktan är nu 21,39.

Priset på diesel sänks med hela 1,85 kronor till 24,57.

Det är andra dagen med kraftiga sänkningar.

Cant make that shit up

Oj, då har vi gått tillbaka en hel vecka i pris. För det är ju inte så att priset kommer krypa upp igen om en vecka. Din imbecill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in