2022-03-11, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Jodå, fortsätter jag läsa i sanningsorganet så finner jag

Verkar som det stämmer att Hitler glömde berätta för riksbankens chef att han skulle anfalla oprovocerat.

En sak är säker. Ryssarna behöver vi aldrig mer vara rädda för.

Det blir bara bättre och bättre
Så Ryssland har guld i USA, som USA låser?

Jag antar att det guldet övergår i amerikansk ägo utan större diskussioner?

Det vore kul att se en preliminär lista på alla värden som Ryssland objektivt förlorar just nu.
Citera
2022-03-11, 09:02
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Azov är inte katoliker, dom är en blandning av ortodoxa, katoliker och protestanter. Du har inte många rätt du din lille chetnik.
De är väl snarare hedningar vilket förklarar en hel del faktiskt:

https://en.wikipedia.org/wiki/Slavic_Native_Faith
Citera
2022-03-11, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Suget att få veta sanningen om konflikten i ukraina är otroligt stor.

Jag skrev om denna youtube kanal i går och nu är den redan upp i 1.830.752 visningar på två dygn.

Anledningen till denna enorma uppgång i visningar är troligtvis att folk nu börjar genomskåda globalisternas propaganda krig...

Ingen normalt funtad människa tro på den propagandiska smörja som MSM och SVT tvångs föder oss med, gällande den tragiska konflikten i ukraina...

You’ve Been LIED To About Why Ukraine War Began
1 830 752 visningar 9 mars 2022

Källa: https://www.youtube.com/watch?v=CxMVcrvtqqs

Och en fd heroinist ska man lita på?
Citera
2022-03-11, 09:03
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Observera hur hon är helt icke nervös när hon fipplar med pennan medans hon ljuger fram sitt svar.

Lite som kroppsspråket på Pentagon-snubben som står och blåljuger på presskonferensen:

https://youtu.be/AugzqXPYaOc?t=688

Det här har gått från att vara en stor tragedi till att bli en stor underhållning.

Jag tror att detta bara är början.

Ryssland kommer att släppa mer såna här saker.

När tom. Fox News öppet ifrågasätter narativet i Ukraina. Då är det illa.
Citera
2022-03-11, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Värsta är ju att dom använder tewrmobariska och klusterbomber på kvinnor och barn, det om något är brott mot mänskliga rättigheter och folkrätten. Vlad Putler ska ställas inför Haag, precis som serberna efter Balkankriget. Och serberna fick skaka galler

Ett evigt tjat om kvinnor o barn här. Är det hemskare när dom dör än när en vuxen man dör?
Citera
2022-03-11, 09:06
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Och vad händer när allsköna galningar tar sig över gränsen från U. till Polen
med robot 57, stinger, mm, mm.

Skoj när terrorister får tag i sådan utrustning.

"Det tänkte vi inte på"

Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Vapen, minor, sprängämnen och annat kul kommer såklart att läcka från Ukraina.
Vi kan ju räkna med intensiv svarthandel också.
Att anmäla sig som "frivillig autonom", gå in i Ukraina och plocka ihop säljbara grejer, kommer inte att vara jättesvårt. Man kan ju också kapa en transport, stjäla en lastbil osv.
I det kaos som kommer att uppstå i Ukraina, är möjligheterna oändliga.....
Som sagt var, det blir Irak 5.0.
Destabilisering är bara förnamnet......
Jag tror att destabilisering är en stor anledning till Västs snabba agerande, med sanktioner osv
Om det är något som politiker hatar, är det oväntad irriterande instabilitet.

Hoppas AZOV överlever. Inte för att jag är ett fan. Utan för att få höra Maggan säga
det "tänkte vi inte på". Kommer bli många poppkornsaftnar i framtiden.
Citera
2022-03-11, 09:08
Medlem
Massmedias avatar
Namnberedningen i Stockholm ska träffast på måndag och ta ställning till att ändra namnet på den gata som Rysslands ambassad ligger vid.

Nuvarande namn är Gjörwellsgatan, efter en arkitekt (Carl Christoffer Gjörwell den yngre) som levde på 1700-talet och sannolikt inte är speciellt känd bland svenskarna. Han kan givetvis få en annan, ny, gata uppkallad efter sig.

Det vore en riktig näsbränna mot ryssarna att ändra namnet på gatan till något som uppmärksammar Ukraina. Likande ändringar har företagits på flera ställen i Europa. Förslag är exempelvis "Det Fria Ukrainas gata", eller "Zelenskygatan" eller liknande. En mycket bra ide.
Citera
2022-03-11, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Ett evigt tjat om kvinnor o barn här. Är det hemskare när dom dör än när en vuxen man dör?

Barn, definitivt. De är oskyldiga.

Kvinnor, nej. Men diskussionen om könens värde i krig, får tas i en annan tråd.

Men ska man gå vidare på detta spår och bli on topic, så kan man notera att jämställdhetsdebatten tvärdog när Ryssland anföll Ukraina. Självklart ska männen vara kvar medan kvinnorna försöker rädda sig (och barnen). Ingen ifrågasätter detta. Hade männen åkt med barnen och lämnat kvinnorna kvar, hade Sveriges feminister gått i taket.

Det hade blivit en intressant debatt ha ha
Citera
2022-03-11, 09:10
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
RT skriver ungefär 30% sanning resten är disinformation och propaganda.

Varför gör man så? Jo, det ger mer trovärdighet för disinformation.

KGB hade en hel avdelning för disinformation och gjorde en handbook hur man skulle gå tillväga och gissa vem som har jobbat på den avdelningen en gång i tiden? Allas vår herre Putin.

Men denna handbook används än idag. Varje lögn ska alltid innehålla en viss del sanning..enklare att sälja den då.
Det där går så långt tillbaka alltså? Jag trodde det var något ny-påfund iom. Putins allians med Vladislav Surkov:
https://youtu.be/KOY4Ka-GBus?t=47
Citat:
(Adam Curtis) - Non-Linear Warfare By Media
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
...och det där är en klocka som alltjämt tickar ner för Putins pantlånar-armé: De har snart inga raketer eller robotar kvar.

Har du studerat rysslands förmåga till raketproduction?
Citera
Medlem
Finland har under flera dagar drabbats av störningar i gps-nätet. Från att först ha upptäckts vid landets östra gräns hade de på torsdagen också drabbat norra Finland längs gränsen mot Norge.

https://www.dn.se/varlden/gps-storningarna-runt-finland-blir-allt-fler/

Gps-störningarna vid Finlands gränser fortsätter
https://www.hbl.fi/artikel/gps-storningarna-vid-finlands-granser-fortsatter/
Citera
2022-03-11, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Hoppas AZOV överlever. Inte för att jag är ett fan. Utan för att få höra Maggan säga det "tänkte vi inte på". Kommer bli många poppkornsaftnar i framtiden.

Med den logiken, ska ju Väst inte föra in vapen alls.
Ska vi inte alls hjälpa Ukrainarna med vapen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in