2022-03-11, 03:19
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken

Läxan lärd. Det blev ingen blixtockupation varför strategin framgent enligt diverse experter, eller för all del "experter", .
Den ryska pla A misslyckases, ingen blixtinvasion.

Plan B är att bomba Ukrainas civilbefolkning med förhoppningen att de ska ge upp.

Plan C inträffar när Putin inser att Ukraina inte ger sig, då blir det straffaktioner med bomber.

Men Ukrainas befolkning blir bara mer ovilliga att göra som Putin vill, ju djävligare han är.
Försvarsviljan ökar!
Citera
2022-03-11, 03:20
Medlem
För att sammanfatta det.
1. Putin hade bestämt redan vilka områden som skulle tillhöra Ryssland (försökte prata med både Ukraina och väst) Samtidigt som han förberede en invasion som han samtidigt förneka att han skulle gå in i Ukraina till allmänheten.
2. Samtalen går inte som han vill så han går in och varnar länder för att lägga sig i.
3. Väst/Nato är övertygande om att han bluffar så dem börjar pressa han om Ukraina.
4. Han hotar med indirekt kärnvapen.
5. Väst blir tveksam för dem får information via deras underrättelsetjänst att hoten är äkta. Samtigt kör dem på med hårdare sanktioner mot Ryssland.
(För dem vet att det kommer sätta press på han men inte tillräckligt att han kör ww3)
6.Putin börjar varna vart och när dem ska spränga osv för att undvika att för många oskyldiga ska dö. Och kör med lugnare medel än så länge. (Samtidigt vill dem ha dem områdena som dem har viljat ha från början och försöker få Ukriana att ge sig) Ukraina godkänner inte det och väst fortsätter heja på.
7. Väst fortsätter med sanktionerna gällande företag osv. Samtidigt börjar dem flytta fram trupper till grannländerna till Ukraina.
8. Ryssland ser det och går på hårt och intensivt för att försöka slå ut Ukraina så mycket som möjligt innan dem så kallade frivilliga kommer in i landet och hjälper. Här börjar Ryssland vinna.
9. Väst börjar skicka in vissa trupper via dem som så kallade frivilliga soldaterna( vi kommer se hur Ukraina börja vinna mark igen)
10. Ryssland ballar ut totalt och går in för totalt slakt.

Det här skrev jag den 3 mars och att vi kommer börja få se punkt 9-10 att komma nu sen efter det om väst inte backar då är det ww3 med kärnvapen och allt...
Men förmodligen kommer dem backa sen ja gråta ut i media och fördöma Putins handlingar osv men rädslan för ww3 kommer dem ha efter den har markeringen som är på väg att hända..

Putin är som jag sa tidigare en usama bin ladin fast med kärnvapen ... tror han att Ryssland inte finns längre så skiter han i allt...skiter i alla spel regler och om vi dör eller dem dör han bryr sig inte . Ni kommer få se nu...

Bara vänta tills gubben faller av pinnen han är fan 70 inte långt kvar ändå får man hoppas...

Börja acceptera ryss hat på Facebook och instagram ... duma i huvudet är folk som om dem inte kan läsa allt vi gör....

Grattis alla som har hejat på det här kriget ....
Citera
2022-03-11, 03:24
Medlem
Nej jag tror inte det blir nå kärnvapenkrig. Putin sa igår nåt med stil att Ryssland inte kommer sänkas av sanktionerna, sen minns jag inte men lät som han var hoppfull inför framtiden
Citera
2022-03-11, 03:25
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Jo man hade en dröm efter pandemin att världen skulle börja återgå till det normala men ist håller det på att eskalera till något som kan bli ett 3e världskrig med en redan nu enorm flyktingvåg.. Hur det än slutar så kommer nog aldrig världen bli sig lik igen.
Psykopater som Putin ser människovärde och ömsesidig respekt som en svaghet.
Citera
2022-03-11, 03:27
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZIZIZ
För att sammanfatta det.
1. Putin hade bestämt redan vilka områden som skulle tillhöra Ryssland (försökte prata med både Ukraina och väst) Samtidigt som han förberede en invasion som han samtidigt förneka att han skulle gå in i Ukraina till allmänheten.
2. Samtalen går inte som han vill så han går in och varnar länder för att lägga sig i.
3. Väst/Nato är övertygande om att han bluffar så dem börjar pressa han om Ukraina.
4. Han hotar med indirekt kärnvapen.
5. Väst blir tveksam för dem får information via deras underrättelsetjänst att hoten är äkta. Samtigt kör dem på med hårdare sanktioner mot Ryssland.
(För dem vet att det kommer sätta press på han men inte tillräckligt att han kör ww3)
6.Putin börjar varna vart och när dem ska spränga osv för att undvika att för många oskyldiga ska dö. Och kör med lugnare medel än så länge. (Samtidigt vill dem ha dem områdena som dem har viljat ha från början och försöker få Ukriana att ge sig) Ukraina godkänner inte det och väst fortsätter heja på.
7. Väst fortsätter med sanktionerna gällande företag osv. Samtidigt börjar dem flytta fram trupper till grannländerna till Ukraina.
8. Ryssland ser det och går på hårt och intensivt för att försöka slå ut Ukraina så mycket som möjligt innan dem så kallade frivilliga kommer in i landet och hjälper. Här börjar Ryssland vinna.
9. Väst börjar skicka in vissa trupper via dem som så kallade frivilliga soldaterna( vi kommer se hur Ukraina börja vinna mark igen)
10. Ryssland ballar ut totalt och går in för totalt slakt.

Det här skrev jag den 3 mars och att vi kommer börja få se punkt 9-10 att komma nu sen efter det om väst inte backar då är det ww3 med kärnvapen och allt...
Men förmodligen kommer dem backa sen ja gråta ut i media och fördöma Putins handlingar osv men rädslan för ww3 kommer dem ha efter den har markeringen som är på väg att hända..

Putin är som jag sa tidigare en usama bin ladin fast med kärnvapen ... tror han att Ryssland inte finns längre så skiter han i allt...skiter i alla spel regler och om vi dör eller dem dör han bryr sig inte . Ni kommer få se nu...

Bara vänta tills gubben faller av pinnen han är fan 70 inte långt kvar ändå får man hoppas...

Börja acceptera ryss hat på Facebook och instagram ... duma i huvudet är folk som om dem inte kan läsa allt vi gör....

Grattis alla som har hejat på det här kriget ....
Du missar rätt mycket före punkt 1 om vad som ledde upp till kriget. Dvs ett dåligt jobb av Putins rådgivare och FSB (fd KGB).
Citera
2022-03-11, 03:29
Medlem
Drooids avatar
Just nu! Donald Trump per telefon på Hannity. Fox News.
Länk för att se det live.
https://www.livenewsnow.com/featured/fox-news.html
Citera
2022-03-11, 03:29
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Nej jag tror inte det blir nå kärnvapenkrig. Putin sa igår nåt med stil att Ryssland inte kommer sänkas av sanktionerna, sen minns jag inte men lät som han var hoppfull inför framtiden

Det är retorik av slaget, "vi kan göra lika bra grejer här, eller kommer att lära oss".

Alla vet att ekonomiskt samarbete och marknadens storlek är viktiga faktorer för framsteg.

Ryssland kan aldrig ens närma sig väst om de väljer att stå utanför världsekonomin.

Som en ung ryss ungefär sade i Aftonbladet, "det vi har byggt upp under 30 år har raserats på två veckor".

Och jag tror inte heller att det blir kärnvapenkrig. Andra ryssar kommer att stoppa Putin.
Citera
2022-03-11, 03:30
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Han måste hålla skenet uppe inför nästa förhandlingsrunda.

Putin och Ryssland förlorar väldigt mycket soldater, fordon och ekonomi ju längre kriget fortsätter.

Bara Ukraina inte ger sig så är Putin en förlorare.
Citera
2022-03-11, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Du missar rätt mycket före punkt 1 om vad som ledde upp till kriget. Dvs ett dåligt jobb av Putins rådgivare och FSB (fd KGB).

Ja det kan jag hålla med om starten blev ju ett fjasko om man ska se det ur ett strategiskt synsätt..
Men som sagt sen finns det en punkt bakom det och sen än bakom det .. Men ja den du tog upp var faktiskt viktigt i helhet.
Citera
2022-03-11, 03:35
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Det har ju varit på TV?!
https://mobile.twitter.com/shehzadyounis/status/1501300844649615362

Observera hur hon är helt icke nervös när hon fipplar med pennan medans hon ljuger fram sitt svar.

Lite som kroppsspråket på Pentagon-snubben som står och blåljuger på presskonferensen:

https://youtu.be/AugzqXPYaOc?t=688

Det här har gått från att vara en stor tragedi till att bli en stor underhållning.

Jag tror att detta bara är början.

Ryssland kommer att släppa mer såna här saker.
Senast redigerad av Upperkutt 2022-03-11 kl. 03:40.
Citera
2022-03-11, 03:48
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
När din inkomst, jobb och personliga säkerhet och överlevnad hänger på att du bara säger det chefen vill höra... så kommer chefen heller aldrig att få veta hela sanningen.

Det här är ett problem för alla totalitära bananrepublikspresidenter av Putins modell; de vill bara ha bekväma ja-sägare runt sig. Kommer du med dåliga nyheter... så får du i bästa fall sparken; i sämsta fall aldrig se din familj igen. Och på så vis holkar dessa diktatorer själva ur kompetensen och effektiviteten på den statsmakt de enväldigt styr över.
Citera
2022-03-11, 03:49
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Det är ju det som är grejen. Det är en skitsak för vanliga människor. Vem bryr sig om Ukraina är med i Nato eller inte.
Jag bryr mig inte om Ukraina är medlem av NATO eller inte. Problemet just nu är att Putin vill bestämma vilka länder som eventuellt vill vara det.
När de inte lyder så invaderar han! Det bryr jag mig om. Bryr du dig om att människor dör, skadas och behöver fly?

Du kan dessutom berätta vad "vanliga människor" är för något. Är du en vanlig människa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in