2022-03-10, 23:31
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pureblood88
Lika photoshoppade som aftonbladets "bombande" menar du?

Nja, inte riktigt. Finns hur många filmer som helst som visar att de jämnat bostadsområden med marken. Videos är inte så lätt att photoshoppa. Sen är det klart att man ska vara kritisk till all media. Men jag går inte ut och säger att jag VET och har BEVIS osv
Citera
2022-03-10, 23:31
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZIZIZ
För att man förmodligen kan relatera till person på bilden mera än vad man skulle göra om det är en okänd person...

Men finns det några länkar till dem olika händelserna som hon skulle vara med i och bli skadad på olika sätt annat än bilder ?? Därför 2 av bilderna har hon samma kläder på sig . Det kan man se att hon har samma filt och sen samma mjukisdress man ser det på kragen. Gällande dem två första bilderna. Sen den sista bilden kan ju vara att hon bara ha byt kläder för hygieniska anledningar då hon är gravid...

För lite information för att jag ska kunna ge något form av omdöme gällande just den personen..

Har någon länkar att posta så man får se lite mera belägg här ???

Vet inte hur det funkar utomlands, men när jag legat på sjukhus så får jag "landstingets kläder" på mig. Dessa är alla exakt lika, i princip.

Tja, jag inser givetvis att tråden är en putinist-tråd, ändå är jag så envetet dum att jag svarar i den..
Citera
2022-03-10, 23:37
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorine
https://www.friatider.se/ryssland-skadespelare-pa-bilderna-fran-bombade-bb
Varför använder man skådespelare. Finns det inte tillräckligt med riktiga krigsoffer att filma?
Ukrainsk propaganda använder ju CGI (computer generated imagery), så varför skulle den inte använda skådespelare?

I en video med två jaktplan påstås det ena vara ukrainskt och det andra ryskt. Självklart blev det ryska nedskjutet. Problemet var bara att videon var fejkad, och scenen tagen ur något dataspel.

I en annan video påstår man att stridsplanet som skjuts ned över Kiev tillhör ryska flygvapnet. Efter knappt ett dygn kom rättelsen - Planet var ukrainskt.

Den mystiske ukrainske stridspiloten "Ghost of Kiev" har nog de flesta intresserade hört talas om. Också det 100% fejk.

Märkligt att våra medier aldrig visar ukrainska sidans förluster - utom förstås gråtande barn och flyende civila. Man skulle kunna tro att ukrainska trupper är helt intakta.
Citera
2022-03-10, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Vet inte hur det funkar utomlands, men när jag legat på sjukhus så får jag "landstingets kläder" på mig. Dessa är alla exakt lika, i princip.

Tja, jag inser givetvis att tråden är en putinist-tråd, ändå är jag så envetet dum att jag svarar i den..

Jo men just under den här situationen så kanske dem inte tänker på just kläder i första hand.. När det gäller och tar hand om människor som är skadade eller söker sjukvård ... Men alltså jag känner inte att det här inte skulle kunna hända .. alltså att det kan vara fejk.. för man har sätt så sjuk propaganda från båda sidorna som har visat sig vara fejk sen . Fast då har det varit lite bättre bevis från bådas håll..

Det enda jag efter frågor är flera bilder och artiklar från olika händelser där samma kvinna är med som dem påstod.. för ja antingen är hon en person med otroligt mycket otur eller så är det något skumt ..

Men att ta en bild från hennes insta och sätta bredvid hennes bild där hon verkar skadad . Då båda är gravida osv och säga fejk.. känns inte som bevis nog gällande henne.
Citera
2022-03-10, 23:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Ukrainsk propaganda använder ju CGI (computer generated imagery), så varför skulle den inte använda skådespelare?

I en video med två jaktplan påstås det ena vara ukrainskt och det andra ryskt. Självklart blev det ryska nedskjutet. Problemet var bara att videon var fejkad, och scenen tagen ur något dataspel.

I en annan video påstår man att stridsplanet som skjuts ned över Kiev tillhör ryska flygvapnet. Efter knappt ett dygn kom rättelsen - Planet var ukrainskt.

Den mystiske ukrainske stridspiloten "Ghost of Kiev" har nog de flesta intresserade hört talas om. Också det 100% fejk.

Märkligt att våra medier aldrig visar ukrainska sidans förluster - utom förstås gråtande barn och flyende civila. Man skulle kunna tro att ukrainska trupper är helt intakta.

1+

Sett dessa videos
Citera
2022-03-11, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZIZIZ
Finns en hink med blod ?? Kan inte det bara vara typ som en mophink att städa bort blodet på något sätt. Ser inte riktigt det som bevis ...
Mmm, de "glömde att ställa undan rekvisitan" innan de "spred propagandan" till 1 miljard TV-tittare
Citera
2022-03-11, 01:15
Medlem
Sam.Boyds avatar
Klart Ryssarna förnekar. Konstigt vore annars.

Sanningen är det första offret i alla krig.
Citera
2022-03-11, 01:58
Medlem
Citat:

Väldigt, märkligt få andra mammor och sjukvårdspersonal runtomkrig också tycker man 🤔 Dessutom filmen inifrån ruinerade rummen ser inredningen inte ut som sjukhusmiljö, utan som uttömt kontorslokal. Alltså inga mappar, papper eller dyl. några trasiga kontorsmöbler endast, typ?
Citera
2022-03-11, 02:08
Medlem
RealTides avatar
Citat:

Om du är bekymrad om fejk kanske skulle du gå runt hörnet och fråga varför de inte kallar ett krig för ett krig eller en invasion för en invasion.
Citera
2022-03-11, 04:26
Medlem
"Bilden på höggravida blodiga kvinnan som vaggar ut ur det sönderbombade sjukhuset i Mariupol har skakat hela världen."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OrJbGV/gravida-kvinnan-i-mariupol-ar-fejk-havdar-ryssland

Här var faktiskt en väldigt bra artikel runt det hela ..
Förklarade från båda sidorna vad dem säger osv

Jag skapa ju en tråd förut gällande att kvinnor tänker för mycket med känslor och killar logisk.. här gav den journalisten mig en riktigt höger smäll , för min arroganta manlighet haha.. Men tar faktiskt den smällen med glädje... btw hon är ett undantag för regeln såna finns också.. Men behövs fler som henne så nyheterna börja utvecklas åt rätt håll..

(Såg att den hade redan postat innan ... shit jag gick inte ens och kolla där ,, tog förgivet att det skulle vara enbart från väst sida och inget intressant vad Ryssarna osv hade sagt .. Så långt har väst media blivit så man tar för givet att man bara får höra samma grej hela tiden)
Senast redigerad av ZIZIZ 2022-03-11 kl. 04:31.
Citera
2022-03-11, 05:58
Medlem
Det är omöjligt att i nuläget säkert veta hur det ligger till. En del har påpekat att BB:t verkade förbluffande öde för att vara just ett BB: inga gardiner i fönstren, väldigt litet sängar och möbler, inga papper och pärmar osv

Det är alltid tacksamt att sprida historier om attacker på barn, sjukhus och BB i ett krig. Vi som är litet äldre minns historien under Gulfkrigets första dagar när en upprörd sjusköterska från Kuwait stod och vittnade i New York om hur Saddams soldater hade stormat ett BB; spetsat mammorna med bajonetter och ryckt loss sladdarna till ett antal kuvöser med barn i. Det visade sig senare vara en välregisserad bluff, och "sjuksköterskan" som berättade var om jag minns rätt en yngre medlem av den kuwaitiska kungafamiljen.
Senast redigerad av HepCat-X 2022-03-11 kl. 06:03.
Citera
2022-03-11, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Väldigt, märkligt få andra mammor och sjukvårdspersonal runtomkrig också tycker man 🤔 Dessutom filmen inifrån ruinerade rummen ser inredningen inte ut som sjukhusmiljö, utan som uttömt kontorslokal. Alltså inga mappar, papper eller dyl. några trasiga kontorsmöbler endast, typ?
Nån mer än jag som tycker att det är, som engelsmännen säger, "rich" av Zelensky att ta till det tunga ordet "folkmord" - för en händelse där sammanlagt tre personer dog?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in