2022-03-11, 00:25
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mainforcepatrol
Bara i dina vanföreställningar. Framtiden är högerkonservativ.
Vanföreställningar??

Har du tittat på nyhetsflödet den sista veckan?

Ni är f-n lika blåsta som islamisterba är.
Citera
2022-03-11, 00:25
Bannlyst
Vad krigar ukrainare ens för?

Sin frihet? Full förståelse MEN vad kommer finnas kvar i Ukraina? Dom kan väl få ett slut på detta och gå med på villkoren?

Det är tyvärr inte så att om dom vinner detta krig så kommer alla döda tillbaka och alla byggnader bygga upp som i ett tv spel.

Ni har vunnit er frihet. Men hela landet är grus och inget finns kvar.

Just det som skadar resten av världen med.. eller har jag fel?
Citera
2022-03-11, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Vilken censur har hårdnat, menar du?

Du är medveten om att Ukraina är ett ganska stort land? USA var i Afghanistan i tio år och det gick ju sådär... När Ukrainska soldater baserar sig inne i städer, bland civila, så blir det svårt och tidsödande att vinna, om man vill minimera civila offer -- det är inte speciellt konstigt...

I Ryssland såg vi ju hur en radiostation packade ihop och tackade sina tittare och åhörare. Visst har myndigheterna förbjudit dom att komma med fejk news....man kan bli hårt straffad.

Och man slår ned demonstrationer men det är en annan fråga.
Citera
2022-03-11, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Någonstans såg jag att den Ukrainske försvarsministern säger att fler civila har dött än ukrainska soldater.

Han utlovade hämnd på ryssarna.

Ni ser vad detta kriget lett till. Det kommer aldrig att bli fred och ro här om inte Ryssland kollapsar.

Då hoppas vi alla att dom ser till att Ryssland kollapsar på egen hand. Och inte dra in oss och NATO och resten av världen in i deras krig
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Någonstans såg jag att den Ukrainske försvarsministern säger att fler civila har dött än ukrainska soldater.

Han utlovade hämnd på ryssarna.

Ni ser vad detta kriget lett till. Det kommer aldrig att bli fred och ro här om inte Ryssland kollapsar.

Det enda som är säkert just nu och alla ekomomer är överens är att Ryssland kommer att kollapsa. Sanktioner kommer inte att sluta även om Putin drar sig tillbaka imorgon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
För varje dag som går så blir fienden allt svagare. Det gäller bara för Ukraina att hålla ut och fortsätta kämpa för sitt land och förhoppningsvis också att väst fortsätter att ge stöd och skicka materiel.

Jag tror faktiskt att ukrainska krigsmakten har ganska bra grepp över hur dom skall markera fienden. När dom tror sig ha "vunnit" ett område så finner ukrainska styrkor svaga punkter. Ukraina har stridsmoralen och strider för oberoende. Jag vill inte nämna ordet demokrati utan mer att få bestämma i sitt land.
Citera
2022-03-11, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladkaka69
Då hoppas vi alla att dom ser till att Ryssland kollapsar på egen hand. Och inte dra in oss och NATO och resten av världen in i deras krig

Sanktionerna slår oerhört hårt samt att militär och politiker är oeniga. Men jag är ingen expert på Ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Lavrov sade ju att det inte är krig utan en fredlig styrka. Hur kan du övertyga honom.

Genom att övertyga dig!
Vi måste alla göra en insats!
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Vilken censur har hårdnat, menar du?

Du är medveten om att Ukraina är ett ganska stort land? USA var i Afghanistan i tio år och det gick ju sådär... När Ukrainska soldater baserar sig inne i städer, bland civila, så blir det svårt och tidsödande att vinna, om man vill minimera civila offer -- det är inte speciellt konstigt...

Jepp.

Luftlandsättningarna och försöken att kuppa Kyiv misslyckades.
Citera
2022-03-11, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Det enda som är säkert just nu och alla ekomomer är överens är att Ryssland kommer att kollapsa. Sanktioner kommer inte att sluta även om Putin drar sig tillbaka imorgon.

Helt rätt. Ryska ledningen gick för långt denna gången. Nu litar man aldrig mer på Ryssland.
Citera
2022-03-11, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladkaka69
Vad krigar ukrainare ens för?

Sin frihet? Full förståelse MEN vad kommer finnas kvar i Ukraina? Dom kan väl få ett slut på detta och gå med på villkoren?

Det är tyvärr inte så att om dom vinner detta krig så kommer alla döda tillbaka och alla byggnader bygga upp som i ett tv spel.

Ni har vunnit er frihet. Men hela landet är grus och inget finns kvar.

Just det som skadar resten av världen med.. eller har jag fel?
Vad det finns kvar? I princip hela landet. Rysslands armé anfaller för närvarande gränsstäder och gränsbyar som ligger precis vid den ryska gränsen. Även om dessa skulle falla så hur fan ska Rysslans kunna ta över hela Ukraina? Det finns tusentals byar och städer i landet och de klarar inte ens av att ta de som ligger vid gränsen.

Ukrainas befolkning kommer aldrig att acceptera en fred som inte innebär att hela Ukraina tillhör Ukraina. Och även om en sådan fred sker så är det inte slutet på konflikten. Ukrainas befolkning hatar Ryssland nu och vill ha hämd. Precis som när Ryssland bombade Tjetjenien så kommer Ryssland att få omfattande problem med terrordåd framöver. Den här typen av hat tar flera generationen innan det försvinner och vi kommer att se massor av sprängda bussar och tåg och döda ryssar.
Citera
2022-03-11, 00:32
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Odessa blir nästan omöjligt att ta. Och tiden rinner ut för Ryssland.

Det skulle alltså inte ha tagit så här lång tid. Nu har vi snart dag 16. Och ukraina får in nya lättrörliga styrkor.

Varför tror du att "tiden rinner ut" för Ryssland ?

Håller med om att Ryssarna är bakom deras egna schema, och inget har blivit som Putin trodde. När det är sagt så har det ju varit prat även om att förstärkningar är på gång (de är väl halvägs antar jag ifrån Sibirien).

Detta är då fräscha trupper..(och kanske man lärt sig några läxor ifrån inledningen). Zelensky har inte riktigt samma lyx, utan måste konstant slita på sina förband.

Som jag ser det just nu, så får det ta den tid det tar för Putin. För en förlust kan han inte ta, då är han färdig. Dvs han måste vinna, och då blir priset ingen fråga..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in