2022-03-11, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Mjae, jag gillade (till viss del) Putin tills han gick över gränsen, det trodde jag faktiskt inte han skulle göra. Frågan är vad som kommer efter?

Har svårt för människor som roffar åt sig på bekostnad av det egna landets invånare.

Men detta var spiken i kistan. Förstår inte varför bara, om man bortser från den ryska propagandan.
Citera
2022-03-11, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweden-is-Racist
Krig hade undvikits om landet varit neutralt.
Sverige har också lämnat sin neutralitet genom att sända vapen till Ukraina.

Sverige har aldrig varit neutralt. Det finns inget "neutralt" land i världen i skrivande stund (oklart var Sentineleserna står, möjligen). Det finns dock självständiga länder som inte attackerar andra, lika självständiga, länder. Om ens rike inte hänger med i svängarna får man se till att anpassa sig efter tidsandan istället för att begå ekonomiskt självmord och kastas tillbaka till 1800-talet bara för att man är rädd för bögar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Nej fy fan blir ingen mer internet för mig

Usch vad hemskt. Vad ledsen man blir.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Enligt amerikanska underrättelser omgrupperar just nu Ryssland styrkorna. Därför har man tappat offensiven på vissa platser. Vi får se vad denna omgruppering innebär och hur länge detta kan pågå.

Tror snarare man har slut på mat ammo bränsle och vatten. Deta är helt enormt illa planerat och Ryssland skämmer fan ut sig som krigs makt. Ryssland har kört fast och man har inte tillräckligt kompetens för att ta sig vidare. Man har inga mer saker och ta fram. Det enda dom kan göra nu är och ösa in mer manskap och hoppas det går. Tror dom lidit väldigt stora förluster.
Dom ryska förbanden är enormt oeffektiva.dålig utrustning moral utbildning. Ju längre man håller på desto värre kommer det bli man har brottom brottom nu att nå alla fall något av sina mål. Kiev kan dom glömma nu skulle krävas 100k man för att ta staden. Ukraina har fått enormt mycket tid nu att förbereda försvaret av huvudstaden.
Citera
2022-03-11, 00:11
Medlem
Det här är min analys inom kort kommer vi få se en av dem värsta Anfallen vi har sätt från Rysslands sida..
För mot hugget dem har fått gör bara dem mera irriterad eller ja Putin så att säga .. Så snart struntar han i att ens försöka spela efter reglerna...

Han har ju redan sagt en värld utan Ryssland som makt faktor är en värld han inte tänker leva i.. känner han minsta att han håller på att bli förnedrade eller tappa ansikte ... Så skiter han totalt i regler och ja då är det antingen hålla låg profil och vänta tills gubben dör och det blir makt skift i Ryssland eller anfalla med allt vi har och hoppas på det bästa för dem som överlever...
Citera
Medlem
[quote=Shibaiji|79457179]
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
4 olika bilder på samma människa:

https://postimg.cc/cgMq7JRQ

Hon har ju till och med en fejkmage!

Hennes instagram: https://www.instagram.com/krevvetochka/

Hon är inte så gravid 20 januari: https://postimg.cc/YvkW8DBY

LoL!

Men detta är väl fejk eftersom att det är samnytt som tar upp att det är fejk

Då stämmer med stor sannolikhet uppgifterna om att det var en bas/högkvarter för Azov nazisterna.

Så bara för att hon är med på flera bilder i olika sammanhang så är det fejk?
Bild 1Hon går nedför en trappa gravid med skada i ansiktet efter att sjukhuset bombats, rimligt???

Bild 2. för att sedan bli fotad utanför.

Bild 3 blir buren på bår.

Ska hon ligga kvar i ett sönderbombat sjukhus? Vad är det som är så fejk med bilderna?

En ev lögn från Ukraina gör inte att ryssland /lavrov har rätt i att det är ett nazist näste.

Jävla rysstroll.

De har inte ens rätt person.

https://www.instagram.com/gixie_beauty/?hl=en-gb
Hon är väldigt gravid.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Stackarn med djurparken. Snacka om nitlott deluxe. Sedan så blev jag sjukt äcklad av oligarken som mer eller mindre ägde en stad där.

Ja han fick säkert mycket turister till sin djurpark på Ukrainatiden, men hur många åker dit när det är en rysk militärbas och polisstat? De där oligarkerna är ett lika stort problem som Putin, de måste bort.
Citera
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ja, kan Ukraina hålla uppe motståndet i en månad till och kanske till och med öka motståndet, då tror jag Ryssland faller ihop. Vi får se vem som har rätt.
Det här himla svårt att förutse alltså...

Vi vet ju inte heller..Har Putin gått vilse eller finns det något bakgrunden som lurar? Jag tycker det är jäkligt skumt allt.
Citera
2022-03-11, 00:12
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mainforcepatrol
1%. Det är inte imponerande. Å andra sidan, bor långt ifrån konfliktområdet, och det enda "ryssproblem" vi har här är om en full sådan kör in blomlådorna på bygatan med hyrrangerovern. (har hänt)

Ok..pinsamt erkännande. "Lånade" en en gång på ett konsultjobb. Inte en gummibit kvar på de slitna banden. Vi sladdade in i en fontän som tydligen var en källa till lokal stolthet. Smet till fots från platsen. INTE ett av minastoltaste ögonblick.

Det enda ryssproblem jag noterat, är när dom stupfulla ramlat ur förarhytten på sin lastbil som fastnat i nån snödriva.
Värsta var en som lyckats placera sin förarhytt längst bak på sin trailer, där satt han med flaskan i handen jätteglad och jättepratglad - hytten hade helt separerat vid kollision mot en byggnad i hög hastighet.
Låter som vi har möjligtvis har ungefär samma upplevelser i bagaget.

Jag befinner mig tyvärr direkt inpå konfliktområdet, mkt nära.

En ny lokal stolthet?
Låter som att ditt erkännande är preskriberat vid det här laget
Rätt imponerad ändå - att ni ens vågade närma er en rondell med bara metall mot backen, haha!
Citera
2022-03-11, 00:13
Medlem
[quote=Bluemellonme|79457198]
Citat:
Ursprungligen postat av Shibaiji

De har inte ens rätt person.

https://www.instagram.com/gixie_beauty/?hl=en-gb
Hon är väldigt gravid.

Då de har skapat och lagt upp ett helt fejkkonto med gamla bilder från henne.
Usch så vidriga
Citera
2022-03-11, 00:14
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Jag talar om SD herr knallkork. Judarna inom och kring SD har förvandlat er till NATO-runkande, EU-vurmande rysshatare. Det var väl aldrig egentligen meningen med rörelsen?

Ajaj, nu är du farligt nära att peka ut dig själv som nazist.
Eftersom du troligtvis även är en akterskytt, skall du passa dig djävligt noga så Putin inte kommer med novitjok-sprutan smygandes bakom dig nu.
Citera
2022-03-11, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det är frågan..

Tror det är bara frågan om dagar tills Mauripol faller. Då har Ryssen en fri väg till Krim..., och västerut. Inom 1-2 veckor hotar man Odessa..

Hur länge håller Charkov ut, det är inte enkelt..

Man pressar i norr, sakta, sakta neröver bakom Kiev.., för att sedan omsluta det.

Zelensky & co är pressade (trots att man biter heroiskt ifrån sig). Det är många bränder som skall släckas, samtidigt, dag efter dag...., det är bara att lyssna på honom : Han är villig att snacka/kompromissa .., inte Putin.

Ukraina har tagit tillbaka mark väster om Kiev. Det verkar som om Ryssland försöker bryta igenom öster om Kiev istället men motståndet hårdnar ju närmare man kommer.

Det ser faktiskt inte ut som om Mariupol faller. Det verkar som om staden inte är omringad, där finns en blå remsa väster om staden även om massmedia har markerat det som rött.
Problemet den ryska offensiven är att när dom lämnar ett område så sticker ukrainska specialstyrkor in och tar tillbaka.

Odessa blir nästan omöjligt att ta. Och tiden rinner ut för Ryssland.

Det skulle alltså inte ha tagit så här lång tid. Nu har vi snart dag 16. Och ukraina får in nya lättrörliga styrkor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in