2022-03-11, 00:04
Medlem
Massmedias avatar
https://youtu.be/DBFdPNZzpwg

En väldigt bra analys av ryssarnas fiasko, av en som verkar veta vad han pratar om. Välspenderade 13 minuter, rekommenderas.

Ryssarna verkar otroligt korkade, korrupta och toppstyrda.

Kommentarer?
Citera
2022-03-11, 00:04
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ja, kan Ukraina hålla uppe motståndet i en månad till och kanske till och med öka motståndet, då tror jag Ryssland faller ihop. Vi får se vem som har rätt.

Det är frågan..

Tror det är bara frågan om dagar tills Mauripol faller. Då har Ryssen en fri väg till Krim..., och västerut. Inom 1-2 veckor hotar man Odessa..

Hur länge håller Charkov ut, det är inte enkelt..

Man pressar i norr, sakta, sakta neröver bakom Kiev.., för att sedan omsluta det.

Zelensky & co är pressade (trots att man biter heroiskt ifrån sig). Det är många bränder som skall släckas, samtidigt, dag efter dag...., det är bara att lyssna på honom : Han är villig att snacka/kompromissa .., inte Putin.
Citera
2022-03-11, 00:05
Bannlyst
Kan någon förklara något för mig? Jag brukar ha svårt med känslor, bryr mig inte så mycket om andra och har ganska lite empati för folk.

Men när jag ser och hör att barn mördas. När man får se mammor hålla om sina barn och skrika. Då tycker även jag att det är fel.

Vad kan vara värt det? Det finns absolut inget som kan vara värt det.

Så min fråga är. Hur är det ens möjligt att så många "ledare" kan vara så empatilösa? Pratar inte bara om Putin. Utan alla som står bakom krig. Som vet att massa oskyldiga och barn dör pga mig. Jag kan få stopp på detta. Men det är något som är viktigare. Men vad?

Är det inte konstigt? Svara ärligt hur många människor tror ni kan ha barn blod på sina händer och sova gott om natten och låtsas som att det regnar? 1 av 500?

Och hur kommer det då sig att dom alltid prickar rätt.

Har någon någonsin startat ett krig. Och sen sätt hur oskyldiga dör. Och sen känt , nej det är inte värt det.
Citera
2022-03-11, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror inte de går in över den ursprungliga ryska gränsen. En annan delade denna video (Trolltestet la upp den i en annan tråd). Se slutet på den, Krimborna hade redan tröttnat på Ryssland 2019. Från att ha varit en badort har det blivit en stor militärbas med förtryck och isolering. Nu efter kriget och sanktionerna vill de nog tillbaka till Ukraina.
https://www.youtube.com/watch?v=lzO7gIT5GYU

Stackarn med djurparken. Snacka om nitlott deluxe.

Sedan så blev jag sjukt äcklad av oligarken som mer eller mindre ägde en stad där.
Citera
2022-03-11, 00:07
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ja, kan Ukraina hålla uppe motståndet i en månad till och kanske till och med öka motståndet, då tror jag Ryssland faller ihop. Vi får se vem som har rätt.

Tror det blir riktigt galet när stadsanställda inte får någon lön denna månad och när ungdomarna tvingas äta rotsakssoppa i några veckor.

För varje dag Ukraina står ut är en jätteseger, förutom för ryska folket!
Jag lider med ryssarna som har en sinnessjuk ledare och alla som förlorar sina liv pga honom i Ukraina.

Vi får se vem som får belöningen för att ha eliminera Putin, om jag inte minns fel så är den uppe i 500 miljoner.
Citera
2022-03-11, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Dock inte min egen analys ska jag erkänna. Det var någon rysk "avhoppad" höjdare som hade det som teori. Och den känns väldigt rimlig. Egentligen det enda som kan förklara det inträffade

Aha, en rysk visselblåsare. Intressant då det kan peka på att moralen bland dom högre hönsen börjar gunga.
Citera
2022-03-11, 00:08
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweden-is-Racist
Krig hade undvikits om landet varit neutralt.
Sverige har också lämnat sin neutralitet genom att sända vapen till Ukraina.

Kriget har kommit till landet just för att det är neutralt.

Det är på samma vis som med Saddams WMDs. I efterhand har vi förstått att Irak inte hade blivit invaderat om landet verkligen hade haft sådana vapen.

Slutsatsen blir densamma av denna konflikt, och det är därför vi ser att medlemskap i NATO har blivit så populärt.
Citera
2022-03-11, 00:08
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivaxxer
Bifoga bevis för att Ukraina/Azov dödat 14.000+ civila I Donbass.

Just det ja, det går inte - det har ju faktiskt aldrig hänt.

Ja, det vill jag också se, oberoende givetvis.
Citera
2022-03-11, 00:09
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Jag har inte nämnt sanktionerna en enda gång i tråden. I dagens cancel-kultur så är det väl inget konstigt att dom blev massiva.

Om du vill ha ett hyfsad sammanfattning kring USA's neokonservativas manipulation av Ukraina så rekommenderar jag Oliver Stones doku "Ukraine on Fire" från 2016.
Det är inte sanktioner, det är finansiella specialoperationer.
Citera
Medlem
[quote=Upperkutt|79456884]4 olika bilder på samma människa:

https://postimg.cc/cgMq7JRQ

Hon har ju till och med en fejkmage!

Hennes instagram: https://www.instagram.com/krevvetochka/

Hon är inte så gravid 20 januari: https://postimg.cc/YvkW8DBY

LoL!

Men detta är väl fejk eftersom att det är samnytt som tar upp att det är fejk

Då stämmer med stor sannolikhet uppgifterna om att det var en bas/högkvarter för Azov nazisterna.

Så bara för att hon är med på flera bilder i olika sammanhang så är det fejk?
Bild 1Hon går nedför en trappa gravid med skada i ansiktet efter att sjukhuset bombats, rimligt???

Bild 2. för att sedan bli fotad utanför.

Bild 3 blir buren på bår.

Ska hon ligga kvar i ett sönderbombat sjukhus? Vad är det som är så fejk med bilderna?

En ev lögn från Ukraina gör inte att ryssland /lavrov har rätt i att det är ett nazist näste.

Jävla rysstroll.
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Jag vet inte exakt vilken jude som piskat upp er men det finns ju en del att välja på. Grunden för det här lades antagligen längre bak i tiden. Ni har bearbetas och nu kan juden inkassera genom att få er att utkämpa denna strid för globalistmaffians intressen. Du har väl märkt att du hetsar i kör med dessa mot Ryssland?

Jag förstår fortfarande inte. Är Putin jude? Jag vet att hans bästa vän heter Rotenberg och är jude. Är det honom du syftar på? Vem är den där juden som styr i kulisserna bakom Putin? Du kommer inte undan att "inte veta" och att, som du gjort, börja med svaret.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Ukrainas nazistiska problem är verkligt, även om Putins påstående om "denazifiering" inte är det
Att inte erkänna detta hot innebär att lite görs för att skydda sig mot det.

https://www.nbcnews.com/think/opinion/ukraine-has-nazi-problem-vladimir-putin-s-denazification-claim-war-ncna1290946

Fascister existerar helt klart i Ukraina i massor men en sak många inte tänker på det är en klar skillnad på en nationalist och en renblodig fascist.

Att älska sin nation och skydda den till varje pris behöver inte betyda att man är en fascist.
Hitlers trupper mördade inte enbart Judar i Ukraina men även över 300.000 nationalister som faktiskt krigade mot SS.
Resten gick med kanske rädsla eller kanske rena fascister vad vet jag.

Kolla i Sverige araber med palestinska flaggan som kör runt i Malmö och skriker att deras land är bäst det går bra men när sven erik gör detsamma då är SVT där med kameran

Det är egentligen inte svårare än att imperialister anpassar sig efter vad som hjälper deras agenda.

Kaiser Wilhelms Tyskland stödde ukrainsk nationalism för att kunna karva ut landet från Ryssland. Lustigt nog slutade man stödja nationalismen när landet väl var "fritt" 1917 och istället var fokus på tysk överhöghet.
Sovjeterna kompromissade när man skapade unionen, men bekämpade likväl delrepublikernas nationalism och började likställa det med fascism/nazism.
Putin använder i grunden bara sovjeternas tankegods - alla som vill ha ett självständigt Ukraina är egentligen fascister=nazister.

EU stödjer just nu Ukrainsk nationalism, likt man tidigare stött exempelvis Polsk och Ungersk nationalism. När Ukraina väl är en del av EU kommer ukrainsk nationalism vara något fult - postnationalismen tar vid och ukrainarna förväntas anpassa sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in