Citat:
Ursprungligen postat av
at0m3n
Vi vet inte varför Ukraina är viktigt det vet enbart Putin och USA...........
Jag är för dåligt påläst för att förstå mig på detta krig.
Tror dock inte Putin är en galen fascist som vill utrota Ukrainare det där är nonsense.
Putin är farlig dock och mördat både innanför och utanför sina gränser men det har nog väst gjort dom med..
Utrotning hade varit taktiska kärnvapen allra redan, men det har vi inte sett.
Vi har sett ett typiskt ryskt anfallskrig från ryssarnas sida, men med mer spretighet mer eller mindre (oaktat motståndet/försvaret).
Oväntat dålig soldatmoral, samt ohyggligt mkt civila mål så här tidigt in i invasionen.
Det finns egentligen ingen som är påläst om varför detta inträffar, då det är något av en överraskning.
Aningens att Zelensky med stab inte var så förvånade, då dom haft tid att lära känna sin angripare på ett helt annat sätt än övriga världen.
Här kan nämnas att Zelensky inte är ett dugg bekymrad över känrvapen - kommer ej att ske nånstans, säger han.
Egentligen förstår jag inte varför allt måste komma till att välja sida mellan Väst och Öst, som om poänger vore vunna.
Rena sandlådenivån.
Bägge har historiskt gjort både bra och dåligt. Just nu, är det dock Öst som gör riktigt djävligt dåligt.
Man kan inte värja sig från att dom fullskaligt invaderar ett självständigt land.
Detta är på alla tänkbara sätt det värsta som hänt i världen sedan ww2.
Både vad som sker just nu, samt kring vad som bäddas inför framtiden.