2022-03-10, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Talande är också att de kallar ukrainarna som nationalister i rysk media som något negativt, ingen annan får vara nationalist utan bara Sovjetryssar.
Ja det är fel dom är fascister/nynazister. Nationalist är något fint.
Citera
2022-03-10, 23:14
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Chilla ner dig mannen. Bli inte så upptriggad bara för att andra människor besitter den källkritik du själv uppenbarligen saknar...
https://www.thedailybeast.com/right-wing-ultra-nationalists-are-putins-useful-idiots

Vi förstår att du ivrigt glufsar i dig Putins propaganda och verkligen vill (behöver?) tro på den, men din godtrogenhet får stå för sig själv och dig som person; vi andra berörs överhuvudtaget inte av den och faktum är att den gör oss en aning förbryllade.
https://euvsdisinfo.eu/lavrov-recycles-tired-old-lies-but-hardly-anyone-left-to-listen/

Ni saknar ju helt kritiskt tänkande, och sväljer all propaganda från en sida.

Jag är helt ointresserad av vad Någon sidas Politiker vräker ur sig (förutom "i dont need a ride, i need ammo", ett citat jag numera bär med stolthet på en t-shirt) , vad som är problemet är att de flesta Helt Okritiskt suger i sig EN sidas propaganda, vilket är Oerhört Farligt.

Ni blir ju lika hjärntvättade, från er sida, som Ryssarna blir av RT/Sputnik.

Detta kan leda till att Fienden underskattas, och att en farlig tillbakalutad attityd, en självgodhet uppstår, samma självgodhet som ledde till att USA fick storstryk de första månaderna av stillahavskriget.

Tänk istället för att skrika "rysstroll" åt alla som vågar ifrågasätta!
Citera
2022-03-10, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Dessa grabbar tackar svenskarna för pansarskotten https://twitter.com/politblogme/status/1501311495522725892/photo/2

Lås in dem med tjetjenerna, sätt att en massa skrivit om dem i tråden. Men trodde inte de var ”nazister” i den bemärkelsen att de öppet har svastikan med på bilder.
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Nej inga ryska tanks har APS.

De var väll först med det, innan israel.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Efter det här fiaskot tror jag de tänker sig för ett dussin gånger innan de går ut i anfallskrig igen. De har ju bundit upp en stor del av sina markstyrkor i Ukraina, och de lär behöva ha dem kvar där även om de vinner. Så att de skulle våga sig på att anfalla något västland där risken att Nato ingriper militärt som hjälp är betydligt större måste vara försvinnande liten.

Visst, nålstick kan de säkert göra. Och kommer förmodligen göra.

De borde inse att de behöver nya grejer och de har inte ekonomi att bygga tusentals nya tanks av nästa generation.

Enda de väl är inne på att byta ut till ex Sovjet är flygplanen men dom har ju inte impnonerat dom heller.

Ryssland och Putin får väl hota med kärnvapen så länge de har råd att underhålla åtminstone dom.
Citera
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Azov är 300 man bataljon av hela Ukrainas försvarsmakt.
Oddsen att dom fått några av våra pansarskott är minimal, samt även om dom fått det, så har dom svuren lojalitet mot Ukrainska staten sedan långt tidigare.
Det finns nazister i regeringen med dock.
Det har även västerländsk media skrivit och skriver om....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Talande är också att de kallar ukrainarna som nationalister i rysk media som något negativt, ingen annan får vara nationalist utan bara Sovjetryssar.

Postnationalistisk sovjetretorik, samma som finns i Sverige.

Just nu låtsas vi att ukrainsk nationalism är det finaste som finns, går Ukraina med i EU så kommer ukrainsk nationalism vara det fulaste som finns och likt svensk nationalism bli likställt med fascism och nazism.

Är egentligen sorgligt att det inte tycks finnas någon medelväg där man slipper imperialismen.
Senast redigerad av ModeratSkeppet 2022-03-10 kl. 23:18.
Citera
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
Jag hade lämnat och kommit tillbaka när jag kunde försvara mig. Vilket är det ukrainska folket bör göra, finns inget heroiskt i att dö i onödan.

Du är således en jävla fegis utan ryggrad. Nå som tur är saknar det ukrainska folket varken ryggrad eller pungkulor och kommer aldrig att tolerera att ryssjävlar ockuperar deras land. Putin och Ryssland har redan förlorat och för ett hopplöst krig. Du är tyvärr för dum i huvudet för att inse detta faktum.
Citera
2022-03-10, 23:16
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Exakt. Jag vill inte att Sverige verken ska buga inför NATO aka USA, eller auktoritära, korrupta regimen i Kreml. Men försöka att få någon hjärntvättad "allas lika värde" människa här inne att fatta det
Tyvärr har ju mindre nationer alltid slitits mellan stormakter. Så har det varit i alla tider. Ukraina ligger mitt i smeten och det är inte första gången dom får ta smällen när stormakterna träter. Sverige ingår i den västerländska sfären, så i det stora geopolitiska spelet sägs det att vi inte har något annat val än att gå på USA:s linje. Men jag är skeptisk till det. Måste vi verkligen?

En nordisk allians har potential att bli en episk kraft i världen. Norden är en pärla som sitter mitt emellan dessa två sfärer av inflytande. Och om vi hade haft tillräckligt med muskler bakom våra ord skulle vi kunna agera som en stabilisator och medlare. Det är sorgligt att vi har klåpare till ledare som bara förstör den enorma potential vi har.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Ja det är fel dom är fascister/nynazister. Nationalist är något fint.

De är frihetskämpar som försvarar ukrainska värden. Från Mordor kommer däremot inget gott.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Sverige försvarar mig och jag kommer försvara dom, svar ja.
Jag har inget emot homosexuella jag lever i en Demokrati och jag är beredd att dö för Demokratin.
Demokratin är värt att dö för.

Tänk om
Finns inget att försvara om du tänker efter.
Citera
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweden-is-Racist
Så du vill försvara prideflaggan med allt vad den innebär... dumdristigt

Vad är alternativet då?
Att leva i ett land där staten bestämmer vad du ska tycka, vem du ska leva med och där folk med obekväma åsikter plötsligt råkar ut för olyckor eller mördas öppet? Känns det lockande tycker du?

Nån sa en gång så här "Jag håller inte med dig om din åsikt men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka den"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in