2022-03-10, 23:08
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mainforcepatrol
Detta Intresserar mig inte, frågan var: Finns Det Oberoende Källor Som Kan Verifiera?

Vad vill herrn ha för oberoende källor är snarare frågan . Duger det med RT eller TASS, CNN , Aftonbladet eller Sky News ?
Citera
2022-03-10, 23:08
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det är precis de vibbarna man får om man lyssnar på Putin. Hans prat om att de är samma folk är bara samma gamla propaganda som har funnits sedan tsarerna härskade.
Vad det betyder är att Ukraina inte skall vara en fri stat utan styras från Moskva.
Han är en simpel och korkad imperialist som vill återskapa något som är helt dött i andra länder än Ryssland och Belarus.

Talande är också att de kallar ukrainarna som nationalister i rysk media som något negativt, ingen annan får vara nationalist utan bara Sovjetryssar.
Citera
2022-03-10, 23:09
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Efter det här fiaskot tror jag de tänker sig för ett dussin gånger innan de går ut i anfallskrig igen. De har ju bundit upp en stor del av sina markstyrkor i Ukraina, och de lär behöva ha dem kvar där även om de vinner. Så att de skulle våga sig på att anfalla något västland där risken att Nato ingriper militärt som hjälp är betydligt större måste vara försvinnande liten.

Visst, nålstick kan de säkert göra. Och kommer förmodligen göra.
Det som skrämmer mig med Putin är att han redan skämt ut sig och hans heder är väck, hela världen är med Ukraina, det är just det som oroar mig kommer han snart stoppa kriget eller kommer han avancera jag tror även Kina börjar tröttna på denna utveckling, men jävlar vad Kina kommer kunna handla för underpris nu kanske blev Putin lurad av Kina och USA nu kan ju USA börja betala tillbaka till Kina genom Ryssland....
Citera
2022-03-10, 23:09
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Exakt, de blev invaderade av en mekaniserad Djingis Khan med kärnvapen.
Dessutom är Putin en sexig jävel och en gayikon. Han har all rätt att döda ödlor och judenazister och knarkare. Han sätter en bra måttstock för oss alla som inte fattar vad som pågår och ödlorna får inte vinna. Qanon och serberna är på Putins sida mot pedofiler i Ukraina.
Citera
2022-03-10, 23:10
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Nej Ryssland får inte yttra sig i det här fallet på de vanliga plattformarna. Tycker du det är klädsamt? Det är bara folk som har något att dölja som vill hindra andra från att komma till tals.

Om rykten om att fara med osanning var allt som krävdes för att bannlysa medier så skulle det inte bli många kanaler kvar på plattformarna, då massmedierna är allmänt föraktade i folklagren just för deras lögnaktighet.

Nyfrälsta rysshatare har tappat sin moral.

Ryssland har stiftat lagar som inskränker yttrandefriheten, de kan börja där och dessutom infinna sig i domstolen och yttra sig innan man kritiserar väst.

Att kritisera väst för inskränkningar i yttrandefriheten å Rysslands vägnar är absurt.

Ingen utanför Ryssland är skyldig att underlätta för ryssar att sprida sina budskap, och vissa aktörer vill kanske inte bistå ryssar med den möjligheten så länge folket stödjer en regim som dödar civila och bombar sönder Ukraina.
Citera
2022-03-10, 23:10
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweden-is-Racist
Så du vill försvara prideflaggan med allt vad den innebär... dumdristigt
Sverige försvarar mig och jag kommer försvara dom, svar ja.
Jag har inget emot homosexuella jag lever i en Demokrati och jag är beredd att dö för Demokratin.
Demokratin är värt att dö för.
Citera
2022-03-10, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Dina exempel är mediokra, och som medborgare har man faktiskt ett ansvar att själv granska och fundera på både det ena och andra.
Samt dra slutsatser, eller helt enkelt ge fan i att dra slutsatser om det ser tunt ut.
Men det är ju inget att bajsa ner sig för?

Tex - Den tidigare videon med BMPn som kör över en personbil - Min första tanke var faktiskt att ukrainsk militär personal tappar kontrollen över fordonet.
Det hela sker nämligen i ett läge där man konfronterat och är i färd att med eldstrid bekämpa ett ryskt sabotage-förband i en ukrainsk militär-lastbil.
Tänk att varje gång en Ukrainsk eller fascist gör något dåligt då finns det en ursäkt, rätt otroligt
Citera
2022-03-10, 23:12
Medlem
Mr Z 12 dagar sen, han sitter med sina soldater. Hjälte helt enkelt
https://www.reddit.com/r/BeAmazed/comments/t1wmau/president_of_ukraine_volodymyr_zelensky_rejects/?utm_medium=android_app&utm_source=share

Also MR Z som volontär 26 oktober 2019
https://korrespondent.net/ukraine/4153699-v-shtabe-oos-vyskazalys-o-sytuatsyy-v-zolotom

Folk kan ju inte mena allvar med den första bilden? Eller? Nä men vi hoppar på masspsykos-tåget.
Citera
2022-03-10, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Vad vill herrn ha för oberoende källor är snarare frågan . Duger det med RT eller TASS, CNN , Aftonbladet eller Sky News ?
Ja det duger, leverera allt så kommer alla som läser att förstå tillslut.

Men men, vi lever i det fria Sverige som blockar RT tex, man tror knappt att det är sant.
Citera
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Andra sidans fakta och även proxy-fakta finns över hela nätet, bla här på fb.
Om det inte duger, får du väl börja fråga i Aftonbladets chatt.
Jag kanske kan hitta något i soptunnan med lite tur så då är det inte censur?

Är du svennebanan? Säg mig om du är en dreglande svennebanan?
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Dessa grabbar tackar svenskarna för pansarskotten https://twitter.com/politblogme/status/1501311495522725892/photo/2

Azov är 300 man bataljon av hela Ukrainas försvarsmakt.
Oddsen att dom fått några av våra pansarskott är minimal, samt även om dom fått det, så har dom svuren lojalitet mot Ukrainska staten sedan långt tidigare.
Citera
Medlem
Upperkutts avatar
.
Senast redigerad av Upperkutt 2022-03-10 kl. 23:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in