2022-03-10, 22:39
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Finns det inga korrupta tjänstemän i FSB,svr,KGB eller vad de nu heter som kan sälja Putin och hans fruar till den ryska maffian som nu förmodligen också lider under sanktionerna?
Tror de gärna matar sina hundar med Putin.
Citera
2022-03-10, 22:39
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Går sådär för den där konvojen och dess "specialoperation" utanför kiev

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BjEVA9/ryska-forband-i-bakhall-utanfor-kiev-tvingas-vanda

Inte samma konvoj. De som åkte på pisk idag kom från öster.
Citera
2022-03-10, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mainforcepatrol
Jag är MYCKET medveten om krig, och det är inte du, så skriv inte strunt. Däremot har jag varit med om det i närtid, så jag är av erfarenhet Mycket Skeptisk till allt som inte verifierats, eftersom det förekommer ENORMA mängder propaganda från båda håll.

https://www.youtube.com/watch?v=98cXig0hOVw
Nej, du ifrågasätter eftersom informationen inte passar dig, inget annat.
Citera
2022-03-10, 22:40
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweden-is-Racist
Jag tror faktiskt att han och hans rådgivare vet exakt vilka kort han ska spela mot den ukrainska regimen.
Du tror mycket du, jag tror att Putin fick för sig att Ukraina skulle kapitulera snabbt men väst bunkrade på med vapen och gav Putin ett motstånd han inte tidigare skådat saken är den dock, om Putin velat hade hela Kiev varit en sandhög.

Men han vill helst inte mörda kristna, hade Turkiet och Ryssland fört krig hade Putin bombat hela Istanbul till gatusten.
Citera
2022-03-10, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
Det är ju uppenbart att du inte förstår vad kriget och konflikten går ut på. Det har aldrig varit på tapeten att Putin behöver kontrollera hela landet. Var har du fått denna vanföreställning ifrån? Det är inte det Putin gör i Ukraina.

Sigh.

Jo vi vet att han är där för att denazifiera Ukraina…

Det är bara så svårt att skilja nazistiska barn och bebisar från ickenazistiska barn och bäbisar som flyr Putins fredsoperation så folk blir förvirrade över ryssarnas motiv
Citera
2022-03-10, 22:42
Medlem
zergrushs avatar
Nu ska tzaren och landsfadern äntligen få (åter)upprätta Sovjetunionen 2.0!
https://twitter.com/KevinRothrock/status/1501935395092631556
Citat:
Putin just greenlit Russia’s nationalization campaign.
Foreign companies that leave could (will?) find their properties seized and placed under “external management.”
Jag riktigt ser framför mig hur Putin håller möte om Rysslands ekonomiska situation på sitt flotta kontor, och någon av hans rådgivare uppgivet mumlar något om att "Det har verkligen gått helt åt helvete nu, det finns typ bara en sak till vi kan göra för att få det ännu värre... "
Putin flyger upp på skrivbordet med tältresning i kostymbyxorna och skriker "MEN VARFÖR SA DU INTE DET PÅ EN GÅNG! NU KÖR VI!!!!"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Lavrov lyckas ju med konststycket att hävda att Ryssland inte bombat sjukhuset, och samtidigt hävda att Ryssland faktiskt har bombat sjukhuset, men det var "nazister" i det - i samma mening.

In Soviet Russia, lies lie you.

Är väl ingen motsägelse? Finns där aktiva kombatanter är det ju inget sjukhus, utan en militär anläggning.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Hur vet vi det?

För att Ukraina har sagt det?

För att minimera nyheten om att Ryssland hade ihjäl en SBU-officer?

Lite som att Ryssland skulle gå ut med att alla höga befäl som dödats i strid var Ukrainska spioner.

Ni är fan helt otroliga.

Testa att ifrågasätta din egen propaganda.
Citera
2022-03-10, 22:43
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Det är ju uppenbart att du inte förstår vad kriget och konflikten går ut på. Det har aldrig varit på tapeten att Putin behöver kontrollera hela landet. Var har du fått denna vanföreställning ifrån? Det är inte det Putin gör i Ukraina.
Nej det vet jag. Eller jag vet att det var det de sa iaf. Planen var givetvis en snabb operation där ukrainarna skulle sträcka vapen, och Ryssland sätta in en ryssvänlig ledning ala Vitryssland. Men nu kan det aldrig bli så. Det våld de använt kommer ingen ukrainare förlåta. Så ska de få ut NÅGOT av denna idioti måste de ockupera landet. För att sätta in en ryssvänlig ledning och dra sig tillbaka lär inte hålla många veckor
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
En sak jag inte förstår.

Skall inte Ryska stridsvagnar vara utrustade med ett anti missil system?
Eller har de bara skickat fram skrotet som inte har det?
Citera
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Det beror givetvis vad man menar med "all in". De har ju givetvis mängder med reservister att plocka in. Men att tro att den här "militära operationen" har gått ens i närheten enligt plan är helt barockt. Ryssland har inte en chans att upprätthålla kontroll över Ukraina om/när man sen vinner striden. De missbedömde läget kapitalt
Med underskatta menar jag att Putin helst inte vill döda fler civilia det finns klipp där Ukrainska snipers och annan militär ligger på taken bland civila byggnader och spanar.

Om Putin vetat att det enbart är militär kvar i Kiev hade han jämnat hela kiev till sand.
Den ryska armen är mycket starka förband jag tror även Putin skickar in dom svaga först han sparar på sina elitförband.

Putin vill inte upprepa sina hot mot Nato samt Ukraina det är därför han vill inta hela landet en gång för alla så han slipper det bekymret senare. Annars kommer det här bara pågå hela tiden.
Citera
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
De som hetsar för krig vet inte vad krig innebär. Folk sitter på allvar och hetsar ukrainare till att dö för något de inte kan vinna. Helt meningslöst.

Båda länderna är förlorare, Ukraina blir sönderbombat till viss del och ryssarna kommer svälta ihjäl i efterspelet av kriget.
Putin kommer aldrig kunna göra så Ukraina tillhör Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in