2022-03-10, 22:14
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Här är mer som ryssarna lämnat efter sig som återvinns av UAF. Hemvärnet lär inte få ammunitionsbrist på ett bra tag iaf.

https://twitter.com/VanishOleva/status/1502025891379134477
”Life is short - live it in dignity”
https://twitter.com/vanisholeva/status/1502027787414216714?s=21
Ser inte ut som några som tänker vika sig för ryssen den närmsta tiden. Så länge väst skickar in PV-vapen, SAM och annan materiel ser jag inte hur 200 000 skall kunna ockupera det landet.
Citera
2022-03-10, 22:15
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Precis. Lavrov säger också att Ryssland inte anfaller Ukraina. Ni har så klart rätt och ukrainarna inbillar sig

Det var inte det svar jag efterfrågade, Finns Det Oberoende Källor var frågan.

Bara det.

Och vilka är "Vi"?
Citera
2022-03-10, 22:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Du kanske vet att Ryssland överlät Krim som en “gåva” till Ukraina 1954 utan att förstå att Ukraina senare skulle hugga dem i ryggen.
Krim har alltid varit Ryssland.

För friska människor är en gåva en gåva, något man inte gör anspråk på oavsett vad som händer i framtiden.

Krim slutade att vara Ryssland när Ukraina fick det som gåva, således har Krim inte alltid varit Ryssland med friska och hederliga människors mått vill säga.

Men som alla nu påminns om är Kreml inte att lita på. En utrikesminister som lögnar hundra resor värre än vad Bagdad Bob gjorde säger allt om tillståndet i Moskva.
Citera
2022-03-10, 22:16
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpencerPratt
Vart går gränsen innan Nato ger sig in i kriget på allvar? Kärnvapen?

Helt ärligt tror jag inte de ens själva har någon överenskommen linje. Det är ju också "problemet" med en försvarsallians som består av så många olika länder med olika politiska viljor och inriktningar. Jag tro inte de rör sig in i Ukraina gemensamt förrän något av deras länder verkligen är hotar och med tanke på att orcherna håller sig till östra delarna än så länge ser det inte ut som någon risk. Även om man nödvändigtvis inte tror att Putin använder vapen vill man inte riskera egna dödsfall för att skydda Ukraina (och då menar jag inte en nedskjuten pilot utan en missil rakt in i en Polsk stadskärna typ).

Möjligen att något land på egen hand agerar vid t ex användning av kemiska stridsmedel eller liknande men samtidigt hade ett sådant land väl förlorat sitt Nato-skydd. Egentligen är det ju vedervärdigt att i princip hela världen står runt Ukraina och tittar på när man effektivt kunnat rensa ut lössen. Jag tycker Nato borde pressa gränserna lite till. Putin vill absolut inte ha in Nato i full styrka i Ukraina och frågan är om han verkligen hade gjort något om man skickat in en hop gamla Sovjetplan?
Citera
2022-03-10, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Nu är du ute och luras igen. Mycket riktigt så är det en SBU som blir tagen av daga men du råkar inte skriva ut att han även var spion för rysk FSB och försökte fly Kiev.
Du dom där generalerna har ploppat upp på film flera dagar irad nu.

Dom skulle ju vara döda.

Och du har fortfarande inte, efter en vecka skickat filmen på när 800 ryska fordon sprängs.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Kina säger kriget är snart slut. De vet säkert nånting som vi inte vet.
Personligen tror jag att Kiev faller redan den här veckan då är det inte mycket kvar att bråka om.

De kan bara säga det om de har information om en kompromissfred, för Kyiv faller inte på några dagar.

Ryssarna har stångat sig blodiga mot andra städer nu under två veckor utan att lyckas inta dem. Hur ska de då kunna inta en många gånger större stad på några dagar?

Nej du,

Citat:
Щоб в тебе хуй стояв, як Київ стоїть.

Fritt översatt till, "Kyiv står starkt, och må din kuk stå lika bra."

Ukrainare är fantastiska poeter.

Källa.

https://www.quora.com/Is-the-fall-of-Kyiv-imminent
Citera
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Ryssarna får duktigt med stryk och flyr

https://twitter.com/DI_Ukraine/status/1501849922206937090?s=20&t=uE-ihZ6fcijIsBJsbUjpyQ
Citera
2022-03-10, 22:18
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Nedskjuten SU-25 tidigare ikväll mellan Odesa Kherson
https://twitter.com/200_zoka/status/1502028945864151044?t=qvVmhnO3-_-XiiJNtIwP-A&s=19

Ukrainsk tyvärr. Kan Nato/USA se till att Ukraina får sina MIG-29 någon gång. Och nej, det blir inte "kärnvapenkrig" för den skull.
Citera
2022-03-10, 22:19
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Inte omöjligt att du har rätt. Att nazismen är så djupt rotad hos ukrainarna, och att Putin har rätt i att man måste avnazifiera dem.

Men det låter lite väl ryssvänligt?

PS
Ryssland idag har ju inget med kommunism att göra. Men du hävdar att Ukraina verkligen är nazistiskt? Jag tycker att du överdriver.

Tro inte på Rysstrollen, Zelensky är Jude.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Den här är fake Som jag påpekade innan, var i Ukraina var klockan 17.05?
Seriöst? Du kan inte vara så korkad. Den är ju filmad ikväll!
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Ryska soldater förflyttar sig likt en hop med yra höns.

https://mobile.twitter.com/sentdefender/status/1501832628080676871
Citera
2022-03-10, 22:20
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Jag kommer in med 3 Banhof och telia.
Känns som det kanske är något annat?

Dom har DDos aktivt för tillfället iofs det är om det är vad som stoppar dej kanske.
Hur som helst så borde jag kunna ta del av dylik info på de vanliga plattformarna. Men tydligen har alla plötsligt glömt bort värdet av yttrandefrihet. Vårt etablissemang är verkligen genomruttet. Konfiskerar egendom gör de också helvilt.

Alla ni nyfrälsta rysshatare borde fråga er själva hur opartisk information ni egentligen fått om vad som pågår där nere.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in