2022-03-10, 22:11
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Högt uppsatt inom SBU ambushad och blir söndersprayad med skott. 10/3 2022

https://twitter.com/TokensDeals/status/1502020955757072392?t=wHqQT4x60CN9zvOqonII1g&s=19

SBU är Ukrainas secret service

Nu är du ute och luras igen. Mycket riktigt så är det en SBU som blir tagen av daga men du råkar inte skriva ut att han även var spion för rysk FSB och försökte fly Kiev.
Citera
Medlem
RomanticDreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mainforcepatrol
Jag vet att ifrågasättande leder till omedelbara anklagelser om "rysstroll", men om man tänker istället för att känna måste man ställa frågan: Finns det oberoende källor på ett detta är äkta och filmat nu? Det är så allvarligt att inget tvivel får finnas om att detta skulle vara fejk.

Det finns en förklaring till det.

Det här vet vi:
Ryssland invaderar ett demokratiskt land och mördar kvinnor och barn. Flera fall att ryska soldater spränger sjukhus och gör så stor skada som möjligt mot infrastruktur och civila.
Man riskerar upp till 15 års fängelse om man rapporterar dödsfall i Ryssland (ny lag som instiftades av Putin) och sprider man saker regeringen inte vill komma ut så riskerar man tortyr eller i värsta fall döden. Gäller även demonstranter. Polisen stoppar människor för att söka igenom deras telefoner.

Frågan är hur vi/ni definierar oberoende källa.
Vill du svara på det?
Citera
Medlem
Upperkutts avatar
Ytterligare en film på infångade Ukrainska "soldater".

https://t.me/intelslava/21905

Jag börjar misstänka att detta är propagandafilmer där dom klär alkisar i Ukrainska uniformer.
Citera
2022-03-10, 22:12
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Man förstår helt och hållet hur Putin resonerade när man läser vad du skriver. Helt logiskt.
Du beskriver precis det som EU och NATO handlar om.
Jag fattar att du inte har en aning. Det är lugnt, snéseglare är det inte ont om i tråden. Hur Putin resonerar har varken du eller jag en susning om. Eller har du en ingång menar du.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Till dig som postade denna BBC-tweet här i tråden:
https://twitter.com/sommervilletv/status/1502000265490227206
Tack!
Har idag sökt efter liknande uppdateringar från Kharkiv, och detta täckte upp rätt bra för mig.
Staden har bombats och skjutits på sedan dag 1, och är mer värd att följa upp än Kiev just nu.

Hemsk film men det är svårt att tycka synd om tjetjenerna. Jag tror det var de som de tog en tillfånga som var full inne i mackens butik. Hemskt med den lilla pojken som fått splitter i nacken.
Citera
Medlem
Nedskjuten SU-25 tidigare ikväll mellan Odesa Kherson
https://twitter.com/200_zoka/status/1502028945864151044?t=qvVmhnO3-_-XiiJNtIwP-A&s=19
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Vilken sjuk film som Aftonbladet visar, en rysk konvoj som avancera mot Kiev hamnar i bakhåll. Det är fordon precis överallt och det skjuts överallt.
Det går inte se några människor men det blixtrar till precis överallt.
Sannolikt beskjuts ryssarna med tungt artilleri med eldledning i form av drönare.
Citera
2022-03-10, 22:13
Medlem
Taco-Pacos avatar
Man hör knappt något om den ukrainska flottan, förutom att dem har sjunkit sitt egna flagskepp, ''Hetman Sahaidachny'' för att förhindra att det skulle blivit övertaget av ryssarna. Hoppades ändå på en havsstrid.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grovtbrott
Var det ryssar eller ukrainska som döda han

Det var ukrianska polisen som dödade en FSB agent som försökte fly Kiev..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Då har du väl en av de internetleverantörerna som inte stängt av (än) men för mig och andra funkar det inte.

Jag är mycket arg på dessa censurnäsor. Googlenäsor. Youtube-näsor. Facebooknäsor.

Jag vill ha hela historien!

Jag kommer in med 3 Banhof och telia.
Känns som det kanske är något annat?

Dom har DDos aktivt för tillfället iofs det är om det är vad som stoppar dej kanske.
Citera
2022-03-10, 22:14
Medlem
fluffypuffys avatar
En macdonalds-burgare kostar 3500kr att kamma hem enligt aftonblodet i Ryssland idag.
Stackars ryssar. Men det är också en fingervisning av vad som väntar oss.
Karma kallas det.
Citera
2022-03-10, 22:14
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taco-Paco
Man hör knappt något om den ukrainska flottan, förutom att dem har sjunkit sitt egna flagskepp, ''Hetman Sahaidachny'' för att förhindra att det skulle blivit övertaget av ryssarna. Hoppades ändå på en havsstrid.
Ryssarna dominerar Svarta havet totalt, så svårt.
Minor har UA förhoppingsvis satt ut många, runt Odessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in