Brukar hålla utkik efter filmer som inte är från Hollywood och de ryska erbjuder en bra kontrast mot det, i många avseenden. Men denna hade jag visst inte lagt märke till i tablån.
Utan att jag hade texten i ditt inlägg i minnet när jag väl tittade på filmen så var min observation också just vilket fantastiskt bra foto det var. Riktigt snyggt! Bra film i övrigt också.
Angående slutet:
så undrar jag givetvis vad det kan ha varit i den där lådan han grävde upp och som sen följde med båten ner i djupet?
Eller var vitsen bara att illustrera någonting genom att låta filmen sluta utan att man fick veta vad det var i den?
Filmen går fortfarande att se för den som vill. Den ligger kvar på SVT Play till och med lördagen den 24 oktober.
Brukar hålla utkik efter filmer som inte är från Hollywood och de ryska erbjuder en bra kontrast mot det, i många avseenden. Men denna hade jag visst inte lagt märke till i tablån.
Utan att jag hade texten i ditt inlägg i minnet när jag väl tittade på filmen så var min observation också just vilket fantastiskt bra foto det var. Riktigt snyggt! Bra film i övrigt också.
Angående slutet:
så undrar jag givetvis vad det kan ha varit i den där lådan han grävde upp och som sen följde med båten ner i djupet?
Eller var vitsen bara att illustrera någonting genom att låta filmen sluta utan att man fick veta vad det var i den?
Filmen går fortfarande att se för den som vill. Den ligger kvar på SVT Play till och med lördagen den 24 oktober.
Jag blev inte klok på vad det handlade om. Var pappan hade varit, vad det var i den nedgrävda lådan, varför han var så elak mot barnen, varför pappan verkade visa känslor för pojkarna först i slutet när dom var helt uppgivna, och i pappans bil hittade dom ju samma foto som pojkarna hade på sin vind, men på pappans foto så var han inte med.
Dokumentär från 2008. För tolv år sedan kom han till Malmö, Vatikanens särskilda sändebud. Han vann allas förtroende, förrättade vigslar, investerade nyfunna vänners pengar. Men en dag var både pengar och biskop försvunnen. Fader Mac var kanske en av de största bedragarna i modern tid, efterlyst av Interpol över hela jordklotet. En film av av guldbaggevinnarna Åsa Blanck och Johan Palmgren. Från 04/01.
Här har dagens "influencers" och youtubare något att bita i. En gubbe av det gamla sega finska virket. Gubben har deltagit i andra världskriget, hoppat bungyjump som 85-åring, simmar i isvakar, polar med Bandidos, haft en uppsjö med kvinnor o.s.v. Gubben lever än och är 94 bast.
I en film av Laura Betti berättas om
den italienske filmregissören och för-
fattaren Pier Paolo Pasolini. Med sina
verk och sin person är han fortfarande
kult, poesi och provokation.
Det är ett riktigt bra avsnitt som totalt krossar feministiska idéer om att genus är ett kulturellt påfund och att biologi inte betyder något. Man kan fundera på varför SVT satt det namn de gjort men faktum kvarstår att detta är ett riktigt långt avsteg från SVT.s normala politiska linje, till det bättre måste sägas.
Mycket väl värd att se!
Senast redigerad av Hpyzk 2021-02-22 kl. 16:44.
Har sett Janine Jansen och Stradivarius två gånger nu. Fattar inte alls vad de snackar om, men blir så otroligt glad över att se en människa med en sådan passion och ett sådant kroppsspråk. Det fullkomligt lyser om henne.