2019-06-15, 07:05
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Haha, berättarrösten låter som något ur Pogo Pedagogs produktioner. Håller med, hade jag inte känt till fallet sedan innan hade jag säkert tyckt den var sämre. Liam Norberg har proddat.
Ja men dåså.. Anti-Midas. Det är BIGGA pengar.

Jag ville ha insidestoryn, jag fick Magnus Sundholm.
Citera
2019-06-15, 07:12
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Ja men dåså.. Anti-Midas. Det är BIGGA pengar.

Jag ville ha insidestoryn, jag fick Magnus Sundholm.
Ja, det var illa, men han hade köpt presentpack (kavaj+tisha) på Dressman inför inspelning i alla fall, alltid något...

Absolut noll vikt lade man vid hur många offer för våld Steffe och anhang lagt för sina fötter, noll och intet om detta.
Citera
2019-08-04, 09:41
Medlem
SVT2 ikväll klockan 21:15. Besatta av rikedom.

Ett vykort från en värld av materialistiskt överflöd, där image, status och rikedom betyder mer än något annat. Lauren Greenfields dokumentär ger en fascinerande inblick i den korrupta amerikanska drömmen, närd av narcissism och girighet.
Citera
2019-08-19, 19:41
Avslutad
Cmore:s nya serie Fartblinda är helt okej. Men gud vilken amerikaniserad dialog det är. Som om en stor kliché på amerikanska fraser krampaktigt översatt och instoppat. Orden är inte riktigt där hos skådisarna utan det det blir som två saker samtidigt att förhålla sig till. Dock är handlingen rätt så intressant, så jag vill se fortsättningen, än så länge.
Citera
2019-08-20, 06:07
Avslutad
Vinjetten till ovan nämnda serie är som värsta Bond-introt.

Karaktärerna och dialogen har starka toner av amerikansk prime time såpopera blandat med maffiafilm. Den känns inte svensk, och jag vet inte om det är bra eller dåligt. Cmore:s egna serier har ofta en påtaglig prägel av "stort", som om allt och alla är ett knivskarpt exempel på kallt eller varmt. Och en verklighet ingen av oss vet om. Ja, typ som en Bond-film mixat med andan hos Eltons Johns bröllop fast allvarligare i slutklämmen.
Citera
2019-08-30, 23:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
En annan serie som jag älskade, och blev mycket besviken av att upptäcka att den är nedlagd, var The Bletchley Circle. Annorlunda och oerhört stilren serie med ett ändå trovärdigt upplägg för sin genre.
https://m.imdb.com/title/tt2275990/

Oh, nu blev jag glad! På Netflix kommer det snart finnas The Bletchley Circle: San Francisco.
Jag älskade det upplägget och karaktärerna. Om en vecka finns den tillgänglig, plus en massa annat spännande, såg jag nu i appen.
Citera
2019-09-17, 16:45
Medlem
Ny dokumentär om Lennart Hyland. Fredag 27/9 sänds den. Finns på svt play redan 22:a
Citera
2019-10-13, 11:51
Bannlyst
Bästa serien på SVT ”Innan vi dör” säsong 2 startar idag, SVT play lr kanal 1.
Hela säsong 1 finns på SVT play.
Citera
2019-11-07, 02:31
Medlem
searchfunctions avatar
Såg detta twitterinlägget:
https://twitter.com/thegrandtour/status/1164212503032864768
Det är The Grand Tour som skrivit att "@RichardHammond and @ToryBelleci trying to survive on a desert island. The usual mayhem and more epic adventures to come."

men det nämns inte vad serien heter eller var man kan se den? Någon som vet?
#kännerMigGammal
Citera
2020-01-31, 06:43
Medlem
SVT2 klockan 18:30. Dr. Mengeles sista patient

Som 10-åring hade Eva Mozes Kor redan överlevt de fruktansvärda åren i Auschwitz, där hon och hennes tvillingsyster blev försökskaniner under nazistläkaren Joseph Mengele. Senare var hon med och drog igång en av historiens största sökoperationer för att hitta honom och ställa honom till svars. Efter årtionden av trauman kunde hon dock komma till en punkt där hon förlät nazisterna och deras gärningar mot henne.

Kan även rekommendera Warszawagettots yngsta hjältar. Det sändes i går i SVT2.
https://www.svtplay.se/video/19077655/warszawagettots-yngsta-hjaltar?start=auto

Hur såg vardagslivet ut för barnen i gettot under andra världskriget? Under de sista åren av andra världskriget rymde barn mellan 6 och 15 års ålder ur Warszawas getto och in i den "ariska" nazistkontrollerade delen av staden. De sov på kyrkogårdar, i ruiner och trappor. För att överleva dagen sjöng de och sålde cigaretter och tidningar till tyskarna. Möt barnen som aldrig fick någon barndom och som jagades hela sina liv enbart på grund av att de var judar.
Citera
2020-03-11, 17:13
Medlem
Tammers avatar
TV12 visar fin fingertoppskänsla genom att visa "Outbreak - I Farozonen" i kväll. Den handlar om ett livsfarligt virus som kommer lös och hotar hela jordens befolkning. Verkar ligga rätt i tiden, det är ju sånt man vill se just nu...
Citera
2020-09-26, 16:45
Bannlyst
I går sände dom filmen "Återkomsten" på SVT.

Det är en rysk film och har en av de vackraste foton jag någonsin sett i en film. Enastående!

Den finns på svtplay.

Jag råkade se den av en ren slump, men kunde sen inte sluta tänka på den.

https://www.svtplay.se/video/23267954/aterkomsten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in