2022-03-08, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tixerz
Tjenixen allesammans. Seedstockers någon som har testat deras frön?. Mvh

Jag Har kört mycket seedstockers!
Dessa är bra

Gelato
Sherbert
Stickyfingers bästa dom har
Ak
Purple punch
Gg4 sjukt snabb

Dom fröna går jag i god för alla andra bönor dom
Säljer är av sämre kvalite Och möglar lätt!
När dom har rea så får du ljusa frön på freebees med sämre gro ratio

Vill du ha så nära inomhus kvalite som möjligt köp 420 fastbuds! Absolut värt att lägga på några kronor och få dunder
Citera
2022-03-08, 09:03
Medlem
tixerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
Hahaha räven är tillbaka. Klias det redan i fingrarna?

Såklart min vän ! De nalkas vår då går det i tradition o slänga några frön i backen. Efter all jäkla otur måste väll man snart ha lite tur med sig ? hoppas allt e bra med dig perlite.
Citera
2022-03-08, 09:05
Medlem
tixerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beanbag2k19
Jag Har kört mycket seedstockers!
Dessa är bra

Gelato
Sherbert
Stickyfingers bästa dom har
Ak
Purple punch
Gg4 sjukt snabb

Dom fröna går jag i god för alla andra bönor dom
Säljer är av sämre kvalite Och möglar lätt!
När dom har rea så får du ljusa frön på freebees med sämre gro ratio

Vill du ha så nära inomhus kvalite som möjligt köp 420 fastbuds! Absolut värt att lägga på några kronor och få dunder

Perfa !! Tack för tipsen ! Är dessa frön femmade eller ? Blir lite förvirrad då de inte står något på deras sida Mvh
Citera
2022-03-08, 13:36
Medlem
Citat:
Perfa !! Tack för tipsen ! Är dessa frön femmade eller ? Blir lite förvirrad då de inte står något på deras sida Mvh

Alla är Femmade

Du bör prova stickyfingers
Citera
2022-03-08, 20:31
Medlem
Citat:
Såklart min vän ! De nalkas vår då går det i tradition o slänga några frön i backen. Efter all jäkla otur måste väll man snart ha lite tur med sig ? hoppas allt e bra med dig perlite.

De e bra tack! Hur är det sj?

Har du gett upp dina mazar auto från dutch passion? Hahaha
Citera
2022-03-08, 21:04
Medlem
Hej allesammans! Har snöat in på konceptet utomhusodling och tycker det verkar som ett roligt sommarprojekt. Men då jag fortfarande bor hemma och inte vill involvera utomstående, verkar torkningen vara ett bekymmer. Min hypotetiska fråga är således: Skulle det gå att torka i någon gammal mörk övergiven stuga/lada ute i naturen om man har turen att hitta en sådan? Eller skulle det bli för kallt i september i lat 62? Problem med att hålla fuktigheten? Tänkte om man bygger en låda likt https://youtu.be/6KjE5cxdGko och ställer in i den förhoppningsvis övergivna ladan. Vad tror ni erfarna om oddsen?
Citera
2022-03-09, 06:30
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepozatanop
Hej allesammans! Har snöat in på konceptet utomhusodling och tycker det verkar som ett roligt sommarprojekt. Men då jag fortfarande bor hemma och inte vill involvera utomstående, verkar torkningen vara ett bekymmer. Min hypotetiska fråga är således: Skulle det gå att torka i någon gammal mörk övergiven stuga/lada ute i naturen om man har turen att hitta en sådan? Eller skulle det bli för kallt i september i lat 62? Problem med att hålla fuktigheten? Tänkte om man bygger en låda likt https://youtu.be/6KjE5cxdGko och ställer in i den förhoppningsvis övergivna ladan. Vad tror ni erfarna om oddsen?

Oddsen att du inte flyttar hemifrån fast du är vuxen ökar.
Lägg din energi på det istället och respektera dom som ger dig tak över huvudet. Deras hus/lgh = deras regler.
Citera
2022-03-09, 18:21
Medlem
Citat:

Vatten kurering och ugnen är kanske ditt enda val?
Citera
2022-03-09, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WizKhalifa101
Vatten kurering och ugnen är kanske ditt enda val?
Jo min idé är ju långt ifrån optimal, det vet jag! Tänkte mer OM det skulle gå. Kanske är dåligt att temperaturen skiftar under torkning? Vad jag har läst så ska man väl ha runt 16-20 grader, vilket det inte kommer vara under tidig höst här, speciellt inte nattetid. Ugn går ju också bort då jag respekterar mina föräldrars val att inte ha cannabis i huset. Nej jag är kluven, men utmaningar är ju kul förutsatt att oddsen inte är 0.
Citera
2022-03-10, 18:52
Medlem
Moraliskt dilemma:
En av mina spots har blivit för bevuxen. Träden i närheten har växt så stora att det är väldigt mycket skugga jämfört med förut. Nya träd har också uppstått. Vad bör jag göra?

A) Hugg ner hela trädet
B) Hugg/gallra bara ner några enstaka grenar
C) ???

Innan någon säg "byt spot" så kan jag säga att jag har kånkat för mycket jord för att bara överge min favorit spot.
Citera
2022-03-10, 19:56
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WizKhalifa101
Moraliskt dilemma:
En av mina spots har blivit för bevuxen. Träden i närheten har växt så stora att det är väldigt mycket skugga jämfört med förut. Nya träd har också uppstått. Vad bör jag göra?

A) Hugg ner hela trädet
B) Hugg/gallra bara ner några enstaka grenar
C) ???

Innan någon säg "byt spot" så kan jag säga att jag har kånkat för mycket jord för att bara överge min favorit spot.

Jag står lite inför samma problem. Jag tänker att jag nog fäller ett par och drar iväg dom en bit och att jag lär få hålla efter spoten lite bättre.
Om man vill så kan man kapa upp träden och lägga dom i en hög och nästa år använda dom till en variant av hügelkultur bäddarnas Rolls Royce imho.
Citera
2022-03-10, 20:39
Medlem
Citat:
Jo min idé är ju långt ifrån optimal, det vet jag! Tänkte mer OM det skulle gå. Kanske är dåligt att temperaturen skiftar under torkning? Vad jag har läst så ska man väl ha runt 16-20 grader, vilket det inte kommer vara under tidig höst här, speciellt inte nattetid. Ugn går ju också bort då jag respekterar mina föräldrars val att inte ha cannabis i huset. Nej jag är kluven, men utmaningar är ju kul förutsatt att oddsen inte är 0.

Jag har provat den där idén med att hänga i kartong med snören och hade pressening över för att skydda mot regn. Det blev skit. Möglade som fan. Enda lösningen är att torka snabbt. Typ i en bil och ha bilen mot solen. Torkat 30-40g i motorn oxå. Körde runt med bilen och gräset under motorhuven. På två dagar torkar det.

Nu är det något smartskaft som kommer grina i tråden och säga att man förstör smaken och blä blä. JAG VET. Men om man inte har något annat alternativ så är snabb torkning att föredra framför en massa mögel. Självklart är långsam torkning under optimala förhållanden det absolut bästa men det är inte alltid man har möjlighet till det.

Nu har jag fixat så jag kan torka under optimala förhållanden varje år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in