2022-03-10, 16:06
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
När man talar om social kontroll så handlar det om att i det fall du beter dig illa kommer dina medmänniskor att diskutera det, sprida informationen mellan sig och ta avstånd från dig. Det är precis exakt vad som sker här.

Ja, brottslingar och onda människor som du avskyr givetvis att människor får veta att ni beter er som svin eftersom det ställer till problem i ert liv, då konsekvenserna av era handlingar resulterar i negativa effekter ni själva frambringat. Då är det ”pöbelmentalitet” eftersom ni vill kunna gömma sådana saker i anonymiteten för att kunna slippa sociala konsekvenser.

lol, din galning. Det är en rätt stor skillnad på att systematiskt fiska upp gäddor, hänga ut dom på en hemsida och därefter ringa upp anhöriga/arbetsgivare i syfte att förstöra deras liv.

Vad tyckte du för övrigt om Expressens kartläggande av Flashbackanvändare och deras uthängningar på deras egen plattform? Det måste vara helt okej i din logik, eller vart drar du gränsen? Det Expressen gjorde var ju harmlöst i det att de bara informerade allmänheten vad dessa skrivit på en offentlig plattform.
Citera
2022-03-10, 16:25
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
lol, din galning. Det är en rätt stor skillnad på att systematiskt fiska upp gäddor, hänga ut dom på en hemsida och därefter ringa upp anhöriga/arbetsgivare i syfte att förstöra deras liv.

Där har du problemet för och med dig i ett nötskal. Deras förstörda liv. Det är synd om förövarna för att det blir känt i deras omgivande samhället vad de sysslar med och hur onda handlingar de utför. De skall ha rätt att ragga småbarn på nätet utan att det skall bli känt och man skall allmänt kunna bete sig som ett svin och begå brott mot sina medmänniskor och gömma sig i anonymiteten och människor skall stoppas från att sprida information mellan sig och från att utöva social kontroll.

Det är ingen som förstör deras liv utom de själva, däremot förstör de andras liv, t ex de riktiga barn de lyckas ragga upp när inte Patrik Sjöberg står på andra sidan.

Citat:
Vad tyckte du för övrigt om Expressens kartläggande av Flashbackanvändare och deras uthängningar på deras egen plattform? Det måste vara helt okej i din logik, eller vart drar du gränsen? Det Expressen gjorde var ju harmlöst i det att de bara informerade allmänheten vad dessa skrivit på en offentlig plattform.

Jag har inga direkta problem med att Expressen avslöjar Flashbacks medlemmar. (Däremot deltar Expressen och andra medier i att använda stulen information upplagd i databaser innehållande Flashbacks användaruppgifter, likt om de hade snott folks inloggningsuppgifter till banken. Det är inte ok, men det har inte med Dumpen-diskussionen att göra.)
Citera
2022-03-10, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Det är sant. Det kan vara så att allt han skrev om sin egen dotter, om han har någon, är rena fantasier. Det kan vara sånt han varit sugen på att göra men vill göra på någon annans barn för att inte äventyra sin egen dotters framtid.
Ja eller så är det bara rena fantasier... Det får vi nog aldrig veta.
Citera
2022-03-10, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigly
Om det är så att han hittat på allt, så ångrar han nog djupt att han satt och fantiserade på det sättet. Hur ska han kunna övertyga sin partner, socialen och polisen om att det bara var fantasier? Han är rökt nu, oavsett om han begått brottet eller inte.
Exakt! Han är totalt rökt, helt oberoende av vad som är sant eller inte. Det samma gäller de andra som hängts ut. Det gäller också deras eventuella familjer, syskon, föräldrar...
Citera
2022-03-10, 18:19
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Exakt! Han är totalt rökt, helt oberoende av vad som är sant eller inte. Det samma gäller de andra som hängts ut. Det gäller också deras eventuella familjer, syskon, föräldrar...

Han borde ha tänkt sej för innan och inte skrivit så hemska saker om "sin dotter".
Hur kan man göra nått sånt?
Citera
2022-03-10, 18:38
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora

När och i vilket sammanhang har Expressen gjort en kartläggning av Flashbacks användare? Hur många drabbades?

Edit: Never mind.
Senast redigerad av Lysturken 2022-03-10 kl. 18:43.
Citera
2022-03-10, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Han borde ha tänkt sej för innan och inte skrivit så hemska saker om "sin dotter".
Hur kan man göra nått sånt?
Ja du... den frågan får nog Anova svara på. Jag förstår det inte heller.
Men i min värld är en chatlogg inte nog för att göra en människa och dess anhöriga fredlösa.
Citera
2022-03-10, 19:32
Medlem
Jasmine4555s avatar
Citat:

De flesta människor är smarta nog att förstå att anhöriga inte har med det att göra. Skulle någon människa gå på en anhörig säger det mer om de människorna än nån annan.
Av vad jag läst och hört har de anhöriga fått enormt stöd av både dumpen och av allmänheten. Så det du skriver är ganska grundlöst. Som sagt, finns enstaka idioter men de flesta känner sympati och inte hat mot någon annan än just pedofilerna. Tror de flesta anhöriga dessutom uppskattar att få reda på vilket svin dom lever ihop med.
Citera
2022-03-10, 19:51
Medlem
Apanluktardiesels avatar
Fan, är det bara jag som tycket att Migrän-Martin ser ut som en kvinna som klätt ut sig till man med lösäskägg och kajal?
Citera
2022-03-10, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4555
De flesta människor är smarta nog att förstå att anhöriga inte har med det att göra. Skulle någon människa gå på en anhörig säger det mer om de människorna än nån annan.
Av vad jag läst och hört har de anhöriga fått enormt stöd av både dumpen och av allmänheten. Så det du skriver är ganska grundlöst. Som sagt, finns enstaka idioter men de flesta känner sympati och inte hat mot någon annan än just pedofilerna. Tror de flesta anhöriga dessutom uppskattar att få reda på vilket svin dom lever ihop med.
Ja läser man på dumpen eller 2forty2 på fb så uppskattar anhöriga det och konsekvenserna är minimala.
Tyvärr säger mina källor, från anhörig till en av de uthängda, något annat.
Vi är helt enkelt inte överens du och jag :-)
Citera
2022-03-10, 20:05
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basistensbas
Hur kommer det sig att man inte får ha några invändningar mot Dumpens arbetssätt utan att bli anklagad för att vara pedofil?

Jag vet inte hur många gånger det har hänt nu, och jag tycker era sexuella fantasier är tråkiga att bli utsatt för. Jag äcklas av tanken på sexuella handlingar mot barn, och blir således less varje gång det händer, vilket jag antar är meningen med era beskyllningar.

Antar att det är ett sätt att tysta kritik, nåt som är helt emot Flashbacks idé om yttrandefrihet. Det ska inte vara någon pöbel som bedriver häxjakt, och anfaller alla som inte helt sluter upp till den häxjakten.

Du beter dig ju så otrevligt. Det fetade är ett exempel på felet du gör. Bete dig istället och debattera sakligt för din sak så kommer ingen kalla dig pedofil.
Citera
2022-03-10, 20:23
Medlem
Citat:
Ja läser man på dumpen eller 2forty2 på fb så uppskattar anhöriga det och konsekvenserna är minimala.
Tyvärr säger mina källor, från anhörig till en av de uthängda, något annat.
Vi är helt enkelt inte överens du och jag :-)
Vem bryr sig?
Det skulle kanske peddot tänkt på innan han gick efter barn vars liv han tänkt förstöra?
Jag har NOLL empati för svinen.

Kan samhället skydda pedofiler så kan de nog skydda anhöriga till pedofiler också, för barnen skiter de fullständigt i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in