Citat:
Nu drar du in politik, och du menar att detta är en politisk attack mot borgerligheten. Jag anser att det är en attack mot den värdegrund jag har som konservativ medborgare att ha folk som Ebba Busch nära makten köttgrytor. Man botar inte ont med ont.
Frågan till Åkesson har varit Putin eller Biden, Då frågan borde vara Busch eller Andersson. Vi har ingen borgerlig framtida regering på spel med Ebba Busch som nyckel, när SD härrör från sossarna. SD går SDs ärenden, och just nu är det de borgerliga som varit högstbjudande beträffande SDs hjärtefrågor.
När du attackerar media, och Expressen, gör du likt Trump en kullerbytta och skyller på media när det går dina intressen emot. Jag tycker Expressen gjort sitt jobb när de belyst vad som kan ske när en enskild medborgare äger det en politiker vill äga, och hur det kan gå till när egendom byter ägare.
Frågan till Åkesson har varit Putin eller Biden, Då frågan borde vara Busch eller Andersson. Vi har ingen borgerlig framtida regering på spel med Ebba Busch som nyckel, när SD härrör från sossarna. SD går SDs ärenden, och just nu är det de borgerliga som varit högstbjudande beträffande SDs hjärtefrågor.
När du attackerar media, och Expressen, gör du likt Trump en kullerbytta och skyller på media när det går dina intressen emot. Jag tycker Expressen gjort sitt jobb när de belyst vad som kan ske när en enskild medborgare äger det en politiker vill äga, och hur det kan gå till när egendom byter ägare.
Jag gör bedömningen att det finns en politisk dimension i många inlägg i denna tråd. Likadant ser jag en agendasättande journalistik i mediaskildringarna av "Svage Esbjörn" och "Giriga Ebba" - med två dimensioner - "Det Är Snd Om Esbjörn" och "Ebba Borde Verkligen Låta Esbjörn Ångra Sig".
Det sker ingen som helst granskande journalistik, faktagranskning avseende fastighetsförsäljning eller ifrågasättande av nu gällande lagstiftning, enbart ett sanslöst kolporterande av åsikter runt Ebbas (och i viss mån andras) person(er). Fakta - NOLL, Känslor och åsikter - obegränsade mängder.
Jaqg är fri att attackera vem jag vill (inom lagens gränser) och när media som normalt gör anspråk på att vara Journalister (med stort J) väljer att istället ta billiga politiska poäng handlar det ju om politik.
Och att dra in politik i en tråd i "Politik Inrikes" - vilket tilltag. Det kan nog upprepas skall du se.