2022-03-10, 18:04
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Intressant. Lada har 36000 anställda i Ryssland, jag gissar på att det kommer att bli likadant för alla företag i Ryssland som har något som helst beroende av komponenter utifrån. Kollaps.

Det är en bra effekt att skicka hem 36000 arbetare. Förmodligen har de inte vår A-kassa heller
Citera
2022-03-10, 18:05
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Så hur bojkottar man Tetra Pak?

"Tetra Pak fortsätter verksamheten i Ryssland"

De tycker förmodligen själva att de är "too big to fail".

Svåra att bojkotta tror jag.

Det handlar om att skapa badwill hos gemene man i så fall, det är inget företag pigga på.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Hur långt tid tar det på ett ungefär för en stillastående konvoj att köra till svarta havet?
Jag är ingen militärstrateg så du får ta upp det med någon annan.

Men eftersom din fråga är retorisk antar jag ställer jag en också.

Hur länge kan en enorm militärkonvoj stå still i fientligt territorium utan att bli anfallen?
Citera
Medlem
Grovtbrotts avatar
Citat:

Sluta dricka mjölk och juice
Citera
2022-03-10, 18:07
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Finns Lada fortfarande?! Trodde de la ner när Sovjet kollapsade.

Putin kör Lada. Är väl största ryska bilmärket fortfarande
Citera
2022-03-10, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Ukrainas narcissiska president kan ju rädda sin befolkning genom att ge upp. Bara att acceptera att världen inte är rättvis och sluta offra sin befolkning.

Eller så kan Putler ge fan i att attackera andra länder och betala ett riktigt fett krigsskadestånd.
Sedan kan han åka till Haag och ta sitt straff.
Citera
2022-03-10, 18:08
Medlem
Fizzbacks avatar
Citat:

"Du får inte komma på mitt kalas"-mentaliteten lämnade man väl när man kom upp i mellanstadiet?

Du har frihet att köpa vad du vill, företag har frihet att bedriva som verksamhet som de vill inom lagens ramar.

Men att hålla på och tramsa med sanktioner och bojkott känns är något som hör hemma på dagis eller skolgården.

Men företag idag blir hotade av "journalister", och sållar sig till strömmen och plockar lite politiska poäng.
Citera
2022-03-10, 18:09
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapetitepois
Humöret på topp och med ett leende på läpparna, slänger upp en selfie under tiden som folk dör. Helt normalt för att vara Ukrainas försvarsminister.

Samtidigt sitter Putin i en bunker och lägger ut videor där han har Te-party med 12 flygvärdinnor. Vem tror du sänder ut signaler om ledarskap förtroende och mod.
Citera
Medlem
Ukraina skickar iväg barn, kvinnor och äldre, medans männen stannar kvar och strider.
I Muslimska länder flyr männen och lämnar kvar barn, kvinnor och äldre i kriget.
Säger väl allt om vilka jäkla kräk Muslimska män är...
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Putin kör Lada. Är väl största ryska bilmärket fortfarande
Ägs av Renault/Stalentis och flera utländska märken är större med egna fabriker i Ryssland.
Citera
Medlem
givetvis bör sverige vara på sin vakt men ber försvarsmakten oss civila att spana via en presskonferens så är det troligtvis mer för PR till försvarsmakten än vad det är hot..
inte fan seglar ryssarna omkring med ubåtar i stockholms skärgård vid ytläge.
det är valår, försvarsmakten vill ha mer pengar. (och ska givetvis få mer pengar)
Citera
2022-03-10, 18:10
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ja det är en bra fråga.

Behöver man vara orolig eller varför går de ut med det uttalandet?
Känns som att de ofta brukar vara tvärtom. Att de inte säger sånt för att undvika panik.

Den svenska försvarsmakten har alltid varit bra på att skrämmas för att få mer stålar. Jag tror inte det finns på kartan att Ryssland kommer attackera Sverige de närmsta åren och jag tycker det är idiotiskt att vi nu ska lägga många extra miljarder på vapen.

De miljarderna skulle göra mer nytta i vården som är kraftigt eftersatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in