2022-03-10, 16:24
Medlem
ReijoHervonens avatar
Det börjar köra ihop sig för ryssen. Man tvingas mobilisera hela reserven. Ryssland gör en lagändring så att kallelse ska kunna skickas per mail istället för snigelpost

Ryssarna ska alltså få kallelse via random mailadresser som knappast ens kan verifieras. Om dom inte rycker in väntar fängelse. Det är bråttom nu för Putin och luffararmén.

https://twitter.com/nexta_tv/status/1501930145673744392?cxt=HHwWkMCspdHg9tcpAAAA
Citera
2022-03-10, 16:25
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Ukrainarna må försvara sitt land men det kommer att leda till att landet blir till ruiner.
Vem ska bygga upp sjukhus och vårdinträttningar sen? Nya Modersterna med Ulf Kristersson?

Får ryssarna klorna i dom blir det svårt. Om dom vinner kommer det förmodligen investeras utav helvete typ som marshalhjälpen till tyskland efter kriget. Glöm inte Tyskland var en stor ruinhög och byggdes upp till en framgångsrik industristat snabbt.
Citera
2022-03-10, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Det börjar köra ihop sig för ryssen. Man tvingas mobilisera hela reserven. Ryssland gör en lagändring så att kallelse ska kunna skickas per mail istället för snigelpost

Ryssarna ska alltså få kallelse via random mailadresser som knappast ens kan verifieras. Om dom inte rycker in väntar fängelse. Det är bråttom nu för Putin och luffararmén.

https://twitter.com/nexta_tv/status/1501930145673744392?cxt=HHwWkMCspdHg9tcpAAAA

Allt går enligt plan...
Citera
2022-03-10, 16:28
Medlem
raskenss avatar
Citat:

Det är dag och natt när man ser försvarsbiljan i Ukraina. En flodvåg av frivilliga över allt. I Ryssland måste man hota.
Citera
2022-03-10, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Borde inte denna vara censurerad, som du säger att sajts är i väst?

Det är ett privat Twitterkonto, inte en seriös och etablerad nyhetsförmedlare som t ex RussiaToday.

Men fuck it, skit i vad bilder/videor visar på marken, det enda som är viktigt är om det är "rätt" förmedlare av materialet 🤣🤣

"Sluta tänk, låt oss på Aftonbladet/CNN tänka åt dig."
Citera
2022-03-10, 16:29
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Tro mig, Ryssen släpper inte in vem som helst, inte ens Rysstroll som mig. Det är inte Ukraina vi pratar om där vem som helst, utan träning också, kan gå med.. 🤣

Visar bara hur desper.. modiga ukrainarna är!

Åk ner till Ukraina och dö, kriga menar jag, för demokrati!! 😎

60000 frivilliga har åkt ner.
Citera
2022-03-10, 16:29
Medlem
Sägs ju att 95% av den ryska armen kring Kiev fortfarande är intakt och det är nog tyvärr sanningen.
Men det är ändå fint att se hur flera tanks nu på morgonen blir rullande krematorier när Ukrainska försvaret går igång. Visst liv går till spillo men den skyldige sitter ju i Kreml och filar på än mer blodutgjutelse. Så ryssarna får nog vänja sig vid att redan låg medellivslängden nu rasar än mer i Ryssland på grund av kriget och sanktionerna.

Tror vi också ganska säkert kan slå fast att ingen ryss i uniform kommer att gå säker i Ukraina framöver om det ryska våldet kanske för stunden segrar. Jakten på ryssar i uniform eller kollaboratörer kommer att var i full gång och vapen lär inte saknas för den spännande jakten på ryska vildsvin.
Citera
2022-03-10, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Då kan ukrainarna använda frysryssar som vägvisare...som finnar gjorde under vinterkriget. Såg en sådan rolig bild nånstans.
Tyvärr kommer vädret inte att rosa Putin. Temperaturerna ska tydligen krypa under -20 i ukraina de kommande dygnen.

Tyvärr eftersom jag egentligen inte önskar de Ryska värnpliktiga detta. Ett långfinger upp i stjärten på Putin kommer det att innebära, däremot. Gott så.
Citera
2022-03-10, 16:30
Medlem
En florerande diktator, mördare och krigsförbrytare har gått till Sibyllan.
- Jag ser dig färdas i en stor, svart, blank bil. Längs färdvägen står tiotusentals människor, som ler och vinkar i det strålande solskenet.
- Vinkar jag tillbaka?
- Nej. Kistlocket är påskruvat.
Citera
2022-03-10, 16:31
Medlem
Citat:
Det är ett privat Twitterkonto, inte en seriös och etablerad nyhetsförmedlare som t ex RussiaToday.

Men fuck it, skit i vad bilder/videor visar på marken, det enda som är viktigt är om det är "rätt" förmedlare av materialet 🤣🤣

"Sluta tänk, låt oss på Aftonbladet/CNN tänka åt dig."

Seriös? Den är lika mycket propaganda som det mesta är.
Citera
2022-03-10, 16:32
Medlem
Salcinns avatar
Citat:
Tro mig, Ryssen släpper inte in vem som helst, inte ens Rysstroll som mig. Det är inte Ukraina vi pratar om där vem som helst, utan träning också, kan gå med.. 🤣

Visar bara hur desper.. modiga ukrainarna är!

Åk ner till Ukraina och dö, kriga menar jag, för demokrati!! 😎

Att lura in 18 åringar med några månaders utbildning i fronten för att bli slaktade inhyser ju också en fruktansvärd respekt för den Ryska krigsmakten.
Citera
2022-03-10, 16:32
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:

Det låter som nåt Anonymous kan ha kul med. Vilket kaos det skulle bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in