2022-03-10, 13:49
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus
Kommer UK vara konsekventa och agera mot Newcastle och City också? Eller justja, det är inte konsensus att vara konsekventa med sånt här.

Ingen här (inklusive dig) skiter vad som sker i arabländerna.
Citera
2022-03-10, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos

Jag förstår att du vill försvara Citys ägare men nu var frågan riktad mot UK och inte mot oss.
Citera
2022-03-10, 14:37
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Fy fan vad du är patetisk! På vilket jävla sätt tror du Putin kommer backa från att jämna Kiev med marken bara för ett en av Oligarkerna som tidigare stod honom nära, får sin fotbollsklubb totalt fryst?

Citat:
Regeringen kommer inte undan med denna häxjakt mot Chelsea, Abramovich, fansen och alla de som kan förlora sina jobb om dessa sanktioner blir långvariga. Det helt ok enligt ärkefittorna som styr med arabägare i klubbar som Newcastle där man utplånar Yemen och kastar homosexuella från hustak.

Dubbelmoralen och korruptionen talar för sig själv.

Lugn nu, du kan alltid börja heja på Newcastle.
Citera
2022-03-10, 14:39
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Underbar dag för fotbollen bye bye Chelsea

Föga förvånande att du firar detta, du hade lipat dig till sömns om detta gällde ditt kära Liverpool och ingen hade tyckt synd om dig.

Engelsk fotboll har börjat gå i Italiens fotspår där klassiska klubbar som Parma och Chevio dör ut på löpande band.

Skit ner dig ditt jävla as!
Citera
2022-03-10, 14:43
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus
Jag förstår att du vill försvara Citys ägare men nu var frågan riktad mot UK och inte mot oss.

Försvarar ingen men du blev triggad när du vet vad jag håller på.

''åh dom är onda'' du skiter fullständigt i någon bögs öde i något arabland tex. Sluta hyckla.

99% utav alla klubbar har skelett i garderoben, men ni vill bara kasta skit på de senare som skaffat sig framgång.
Citera
2022-03-10, 14:45
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:

Menar du på att alla bryr sig om vad som händer i arabländerna?
Citera
2022-03-10, 14:48
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
Menar du på att alla bryr sig om vad som händer i arabländerna?

Ingen bryr sig. Det är enkelt att hata på något men man skiter fullständigt i det som sker de drabbade.

Hur många här tror du bryr sig det minsta lilla om slavarbetarna som bygger arenor till kommande VM? Dom skriver en rad eller två på flashback och sedan tänker dom inte mer på det.

TEX.
Citera
2022-03-10, 14:56
Medlem
Citat:
Försvarar ingen men du blev triggad när du vet vad jag håller på.

''åh dom är onda'' du skiter fullständigt i någon bögs öde i något arabland tex. Sluta hyckla.

99% utav alla klubbar har skelett i garderoben, men ni vill bara kasta skit på de senare som skaffat sig framgång.

Det finns grader i helvetet. Och jo, jag bryr mig om allt skit som sker i Qatar tex. Kommer inte att titta på VM oavsett om Sverige kvalar dit eller ej. Men det är bara jag då.
Citera
2022-03-10, 15:05
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Lugn nu, du kan alltid börja heja på Newcastle.

Så som du och Bombacunt beter er är typiskt för en genomsnittlig glory hunter. Bara erkänn, ni runkade till tonerna av Oasis i era Man City tröjor innan Klopp kom till Arsefield.
Citera
2022-03-10, 15:16
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ingen bryr sig. Det är enkelt att hata på något men man skiter fullständigt i det som sker de drabbade.

Hur många här tror du bryr sig det minsta lilla om slavarbetarna som bygger arenor till kommande VM? Dom skriver en rad eller två på flashback och sedan tänker dom inte mer på det.

TEX.

Jo, den här sortens skit är svårsmält med landet FIFA valt att låta sig mutas till att ge VM:

https://www.dn.se/sport/fifa-anstalld-kvinna-anmalde-overfall-i-qatar-hotas-med-spostraff/
Citera
2022-03-10, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Sluta vara så trångsynt. Det handlar om större saker än bara det, arabolja eller ryssgas spelar ingen roll.

Sporten har utvecklat sig åt en riktning med ekonomisk dopning, sportswashing och korruption.
Det är ju dock som så att mertalet av klubbarna och sponsorerna har mest troligt fått sina enorma tillgångar på ett inte humanitärt vis. Det blir därför kan jag tycka extremt patetiskt när man singlar ut en klubb för bestraffning för att det just nu är i ropet på medier pga en invasion.

Länder går ut med att de vägrar möta Ryssland men spelar ändå kvalmatcher för ett VM i Qatar (nu har jag kanske missat information att samtliga länder kommer vägra spela slutspelet om inte VM flyttas till annan lokalitet). På samma sätt så har länder skickat tävlande till Kina utan några större issues.

Hade man VERKLIGEN velat rensa sporten och göra den nobel och ren, då hade man tagit tillfället i akt att granska och bestraffa samtliga klubbar som på något sätt tar emot pengar där någon av alla de lagar som skall skydda de mindre människorna från att utnyttjas, straffas, torteras, fängslas, mördas, tvingas arbeta osv i all oändlighet.
Citera
2022-03-10, 15:43
Medlem
Citat:
Föga förvånande att du firar detta, du hade lipat dig till sömns om detta gällde ditt kära Liverpool och ingen hade tyckt synd om dig.

Engelsk fotboll har börjat gå i Italiens fotspår där klassiska klubbar som Parma och Chevio dör ut på löpande band.

Skit ner dig ditt jävla as!
Hur känns det nu då när Chelsea är slut som fotbollsklubb? Ni kanske gör en Everton nästa säsong.
Fick fan gåshud när jag läste detta om Chelsea och Roman innan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in