2022-03-10, 15:27
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men det är det väl. För hemmaopinionen. Eller går du omkring med vanföreställningen att Putin inte har folket med sig?

Och Kina kan nu börja rikta frågor till USA om den afrikanska svininfluensan Sovjet bedrev forskning på i labb i Georgien.
Att Putin just nu har med sig hemmaopinionen (I varje på papperet) är inget okänt. Men det är å andra sidan inte så konstigt. 95% av invånarna i Ryssland kan inte ett ord engelska och matas bara med propaganda hela dagarna. För det är just vad det handlar om. De matas med vanföreställningar och totala lögner. Hade Ryssland varit ett öppet land så hade detta varit helt omöjligt.
Citera
2022-03-10, 15:28
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akeJJ
Ja, dessvärre är det smått komiskt att detta får spridning. Vilka tretton menar du? Det fanns bara elva på din bild och det ska enligt källor bara finnas en.

False Claims of U.S. Biowarfare Labs in Ukraine Grip QAnon
Men det är ju Washingtons narrativ. Förstår du inte problemet här för USA? Det spelar ingen roll om det är sant eller inte. Nuland har bekräftat något som man sagt varit en konspirationsteori nämligen att USA skulle finansiera labb i Ukraina.

Och hon kunde inte riktigt förklara saken vilken borde vara skitlätt om de hade följt protokollet d.v.s. överenskommelsen från 2005.

Det kvittar liksom vad du och jag tycker här.

En propagandaseger för Putin i konflikten i Ukraina. En stor en även om du misslyckas med att begripa det.
Citera
2022-03-10, 15:28
Medlem
Alsenos avatar
Alltså, denna rädsla för påstådda nazister som dessa rysslandsgalningar visar börjar bli patetisk. Vart fanns denna rädsla för ett år sedan? Använda det som skäl till att sympatisera med massmord av barn och andra civila är löjligt.
Citera
2022-03-10, 15:29
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Ni måste se detta. Fy fan hur korrupta mongolerna är. https://twitter.com/pevchikh/status/1501878715709632518

De har stulit militärens pengar och så undrar de varför den inte fungerar. Rika men korkade.
Citera
2022-03-10, 15:29
Medlem
En oförskämd äldre man som har mage att säga ifrån små söta Ukrainska gossar. Antar
väl att det bara så fanazist-romantiskt att göra en oskyldig liten "seger hälsning" såhär en vanlig dag på tåget/bussen osv.

https://twitter.com/alterhec/status/1501917435729002505?t=OMhmu8He01Hit3oCEcYvCw&s=19

O ja jag fattar. Det är helt normalt och i sin ordning. Eller?
Citera
2022-03-10, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Vilka tror du det är som krigat med pro-ryssar i Ukraina sedan 2014? Nassarna i Azov och Aida. En enkel googlesökning verifierar detta.
Som jag sagt till de andra. Ryssland har inte politiskt ambitiösa nynazister som ställer upp i politiska val som samtidigt har egna officiella förband i den ryska militären som Ukraina har i sin militär. Azov, Aida, Right Sector.
Det vore som att NMR i sverige skulle ha en egen battaljon i den svenska militären.
Fattar du skillnaden?
Så man har krigat mot förrädare som tagit östra Ukraina och får vapen och pengar från Ryssland?

Nej de Ryska nazisterna stödjer ju föga förvånande Putin som är Fascist.

Om NMR hade slagits emot Ryssar som tagit Gotland ifrån oss så hade jag stöttat dom i det men inte i övrigt.

Om det är nu är Ryssar som vill tillhöra Ryssland, varför inte flytta ditt?
Är det ont om plats i Ryssland? Eller vill Ryssarna i Ukraina inte bo i Ryssland för att ser ut som det gör?
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Att Putin just nu har med sig hemmaopinionen (I varje på papperet) är inget okänt. Men det är å andra sidan inte så konstigt. 95% av invånarna i Ryssland kan inte ett ord engelska och matas bara med propaganda hela dagarna. För det är just vad det handlar om. De matas med vanföreställningar och totala lögner. Hade Ryssland varit ett öppet land så hade detta varit helt omöjligt.
Min uppfattning var att man hade större bredd på informationen tillgänglig än vi har ända tills CNN & BBC åkte hem.

Källa: valfri förstasida hos svensk MSM.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Till ett mindre värde? Kina blir rikare och USAs statsskuld krymper? Kanske var planen hela tiden?
(Jag skrev fel. Har adresserat detta i ett annat inlägg.)

Kina är naturligtvis inte intresserad av att EU och USA blir indragna i en konflikt eftersom dessa är deras största exportmarknader.

De vill INTE ha någon pellejöns i Kreml som yrar om ww3 med kärnvapen, naturligtvis. De vill att allt ska vara "business as usual".
Citera
Medlem
Lite info ang Azov för alla som inte vet så mycket om dom.

https://www.youtube.com/watch?v=cuBeABAprlo&ab_channel=HistoryWithHilbert

Personligen så ser jag dom inte som nazister utan mer som nationalister, vilket framkommer ganska tydligt i videon.
Citera
2022-03-10, 15:33
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Med största sannolikhet är den "Ryska" soldaten du glädjer dig åt se död (rätt jävla sjukt betéende om du frågar mig) en Ukrainare som de gett en Rysk armbindel […]

Det sista som överger en är hoppet. Eller kanske förnekelsen.

Hela arméer av ukrainare är ute och klär av lik och klär på lik. Det är ju ett stort antal döda ryska soldater man sett vid det här laget. De klipper upp hål i de nya uniformerna så det matchar saknade kroppsdelar, duttar på teaterblod, fixar på lera och teatersnö om det behövs.

Är det ett sånt scenario du tänker dig?
Citera
2022-03-10, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Länka för fan inte till Zoka, värre rysk propaganda får man leta efter. Länka gärna till något neutralt.

Allt neutralt är bannlyst i väst.

De litar inte på erat omdöme.. hur känns det? 😉
Citera
2022-03-10, 15:34
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
(Jag skrev fel. Har adresserat detta i ett annat inlägg.)

Kina är naturligtvis inte intresserad av att EU och USA blir indragna i en konflikt eftersom dessa är deras största exportmarknader.

De vill INTE ha någon pellejöns i Kreml som yrar om ww3 med kärnvapen, naturligtvis. De vill att allt ska vara "business as usual".
Ja Kina börjar tappa tålamodet dom med tror jag.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/V9BKn1/motgangarna-kan-gora-ryssland-president-annu-farligare

Hur långt är en trängd Putin beredd att gå?

Felkalkyl har följt på felkalkyl i Vladimir Putins senaste krigsäventyr.

Visserligen är det bra att västs sanktioner biter hårdare än någonsin och att Ukraina gör starkt motstånd.

Men det är svårt att veta hur en trängd Putin agerar. Hur långt är han beredd att gå för att inte framstå som en förlorare?

Jag håller med Wolfgang Hansson Putin kan bli farligare. Hoppas vi båda har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in