2022-03-10, 15:08
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Kan alla bara ignorera Torreira och hens meningslösa kommentarer om ursprung (Som om att ett svenskt barn aldrig cyklar utan hjälm eller råkar illa ut pga deras vårdnadshavare, är du uppväxt i en skolåda?)

Väldigt ungt barn, jag tänker mellan 0-2 år och tvivlar på att lillen kunde klättra upp själv och trilla ner. Varför har man ens fönstret öppet?
Bara inte nån stod och putsa sina fönster och lät sin unge stå på en stol och hjälpa till 😰
Min ettåring far fullt kapabel till att klättra upp på bordet och öppna fönster.
Citera
2022-03-10, 15:13
Medlem
Gissar snarare att barnet var tillfälligt helt ensam i lägenheten, alternativt med ett icke straffmyndigt syskon.
Citera
2022-03-10, 15:14
Medlem
Citat:
Startat krisinsatser
Polisen uppger att både bostaden som barnet fallit från och platsen nedanför lägenheten är avspärrad.
– Det ska genomföras en teknisk undersökning, säger Gustafsson.
En dörrknackning på den aktuella adressen kommer att ske av polispersonal i syfte att få tag på vittnesuppgifter.

Oklart hur allt gått till

Citat:
Polisen uppmanar även personer som gjort iakttagelser eller i övrigt vet något om händelsen att höra av sig.
– Vid såna här allvarliga händelser vill vi ha kontakt med så många som det går, säger Thomas Agnevik, polispresstalesperson.
Nässjö kommuns krisgrupp har aktiverats.
Barnets närmaste anhöriga är underrättade, enligt polisen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oWzJOV/litet-barn-fallit-fran-fonster
Citera
2022-03-10, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Min ettåring far fullt kapabel till att klättra upp på bordet och öppna fönster.

Allvar? Har inga barn själv. Trodde jag inte
Citera
2022-03-10, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mixtape83
Det spelar mycket roll det. Min erfarenhet i ett annat likadant fall: När jag försökte att få en mamma att vara uppmärksam då barnet var i fara, svarade hon att hon bryde sig inte, hon orkar inte mer, att det kommer inte göra något skillnad om barnet skulle dö då hon hade fyra till barn hon ska ta hand om, hon kommer inte känna någon saknat om det skulle nu hända något. Jag anmälde till hyresvärden och blev kallad för rasist då jag beskrev barnet som "eritrean", så jag fixk läxa upp denne och avslutade med en tjafs. Jag gick vidare och anmälde till soc som sedan skickade en svensk kvinna som stöd för att hjälpa mamman att klara av livet.

Förstår helt o hållet! Upplevt liknande av somaliska föräldrar när jag jobbat på skola, de bryr sig inte om barnet missköter sig osv. MEN man kan inte säga att det gäller generellt invandrarföräldrar för alla invandrarkulturer är inte likadana. Balkanfolk tex är överbeskyddande av sina barn.
Citera
2022-03-10, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Scenario

Någon tvärvädrar i köket och glömmer ett fönster och en snabb 2-3 åring klättrar upp på en stol och fallet ut

Ett större syskon öppnar ett fönster som denna sedan glömmer

Missbruk inblandat? Eric Claptons son trillade ju ut och dog när han låg däckad i soffan.

Tragiskt oavsett och den skulden vill ingen leva med

ECs son.
EC var inte där.
Det var en städerska/fönsterputsare/vaktmästare (?) som öppnat fönstret på 53:e våningen
EC skulle hämta sin son där.
ECs son bodde med sin mor, fd flickvän till EC.
Citera
2022-03-10, 15:22
Medlem
Det spelar mycket roll det. Min erfarenhet i ett annat likadant fall: När jag försökte att få en mamma att vara uppmärksam då barnet var i fara, svarade hon att hon bryde sig inte, hon orkar inte mer, att det kommer inte göra något skillnad om barnet skulle dö då hon hade fyra till barn hon ska ta hand om, hon kommer inte känna någon saknat om det skulle nu hända något. Jag anmälde till hyresvärden och blev kallad för rasist då jag beskrev barnet som "eritrean", så jag fixk läxa upp denne och avslutade med en tjafs. Jag gick vidare och anmälde till soc som sedan skickade en svensk kvinna som stöd för att hjälpa mamman att klara av livet.
Citat:
Ursprungligen postat av Pandan88
Men asså vad spelar det för jävla roll?! Ett barn är alltid oskyldigt, vart det än kommer från.
Citera
2022-03-10, 15:23
Medlem
Citat:
Allvar? Har inga barn själv. Trodde jag inte

Min med och jag är livrädd! Det är förbjudet att vädra hos oss när barnen är hemma. Jag har skräck sedan en grannpojke dog så när jag var liten..
Citera
2022-03-10, 15:27
Medlem
Precis! Det handlar om deras uppfostran och pågående trauma som gör att de agerar. Man blir ledsen.
Citat:
Ursprungligen postat av Pandan88
Förstår helt o hållet! Upplevt liknande av somaliska föräldrar när jag jobbat på skola, de bryr sig inte om barnet missköter sig osv. MEN man kan inte säga att det gäller generellt invandrarföräldrar för alla invandrarkulturer är inte likadana. Balkanfolk tex är överbeskyddande av sina barn.
Citera
2022-03-10, 15:37
Medlem
Citat:
Kan alla bara ignorera Torreira och hens meningslösa kommentarer om ursprung (Som om att ett svenskt barn aldrig cyklar utan hjälm eller råkar illa ut pga deras vårdnadshavare, är du uppväxt i en skolåda?)

Väldigt ungt barn, jag tänker mellan 0-2 år och tvivlar på att lillen kunde klättra upp själv och trilla ner. Varför har man ens fönstret öppet?
Bara inte nån stod och putsa sina fönster och lät sin unge stå på en stol och hjälpa till 😰
Vad är det du inte förstår? Du verkar ju helt frånvänd från verkligheten. Clown.
Citera
2022-03-10, 15:40
Medlem
Hur många såna här relaterade brott har det inte varit det senaste halvåret? Känns som det har varit fler under den här korta tiden än vad det varit under en längre tid.
Citera
2022-03-10, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
ECs son.
EC var inte där.
Det var en städerska/fönsterputsare/vaktmästare (?) som öppnat fönstret på 53:e våningen
EC skulle hämta sin son där.
ECs son bodde med sin mor, fd flickvän till EC.

Jaha, då har jag fått fel information berättat för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in