2022-03-10, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Bortsett från de som inte går på det, Som tex. Tyskland, som fortsätter att köpa gas och olja.

Ja, men bortsett från läderbyxorna och några bajsdikaturer så har det ju skapat en riktigt vacker gemenskap i rysshatet. Får nästan hopp för mänskligheten.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
"Finlands president Sauli Niinistö ska prata med Rysslands president Vladimir Putin i morgon, skriver Yle.

Vad samtalet ska handla om är ännu inte känt.

Det vet jag inte ens själv, säger presidenten."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVmoXy/liverapportering-spanda-laget-kring-ukraina

Vi säger att Putin skulle hota specifikt Finland med kärnvapen över telefon, tror ni då att Sauli skulle ha gått ut med det offentligt?

Jag vet att det är osannolikt, jag tänker bara rent hypotetiskt.

Tippar på att samtalet är mera bortkastat. Putin är mera "pisst" just nu pga ukraina/santioner och säkert även på Finland också. Att man hade fräckheten att fara till Washington och snacka säkerhet ? Trots att Putin har mera beordrat Finland att sitta still i båten !
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
UK adds Russian billionaire and Chelsea soccer club owner Roman Abramovich to sanctions list.

Vi på Flashback säger inte en dag för sent. Mongolerna kastas ut en efter en.
Citera
2022-03-10, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Det är alltså ok att stjäla ifall väst gör det, vilket hyckleri.

Jag trodde du visste väst för hybridkrig mot Ryssland. Jag är ganska säker att Ryssland får tillbaks sina pengar minus uppbyggnad av Ukraina, när de lämnar Ukraina.
Citera
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det var meningen att USA skulle avveckla alla verksamheter som hade producerat och lagrat bio-vapen under Sovjet-tiden. Alltså stänga ned verksamheterna. Varför kunde inte Nuland säga detta om det var sant? En helt officiell sanning som inte har varit hemligstämplad ens en gång. Hon kunde ha sagt att man var klar med sitt uppdrag. Men det är ju klart, i USA är det belagt med stränga straff att inte säga sanningen under sådana förhör. Det skulle troligtvis blivit en invecklad historia där Nuland tvingas förklara varför de är kvar. Tretton högteknologiska BSL3-labb i ett land som befinner sig på skräpnivå i övrigt:

https://pbs.twimg.com/media/FNdYyaoWQAAHFb9?format=jpg&name=large
WEAPONS
Proliferation
Agreement Between the
UNITED STATES OF AMERICA
and UKRAINE
Signed at Kiev August 29, 2005
https://www.state.gov/wp-content/uploads/2019/02/05-829-Ukraine-Weapons.pdf

Så sant eller inte, en riktig propagandaseger för Putin. En monumental sådan.

Så det skulle väga upp alla andra snedsteg han gjort? Skärp till dig.

Men inget rent argument och definitivt ingen propagandaseger. Snarare mer förvirrande än klart vad som sagts och inte sagts. Lite på samma sätt som vaccinmotståndarna argumenterade för nåt år sen. De slängde massa information i ansiktet på en men ingen av dem kunde förklara vad de betydde. De tyckte bara att de hade "haft rätt hela tiden". Sjukt förvirrande som sagt.

"Monumental propagandaseger" är bara skrattretande att du ens försöker antyda.
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Du tror verkligen på det?

Lever du i någon fantasi om att Ryssen kommer och Nato är hotat?
De klarar knappt av att ta Ukraina.
Citera
2022-03-10, 14:28
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Det är alltså ok att stjäla ifall väst gör det, vilket hyckleri.

Ja det är det. Beter man sig som bovar och banditer som Ryssland gör så får det konsekvenser i form av sanktioner. Ryssland är nog välkommen in i värmen igen så fort man slutar upp med att invadera sina grannländer och terror bomba civila.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Vad använder Ukraina för vapen? Det står artilleri, men det verkar ju selektivt gå på fordon.
UA har jobbat med drönarledd eld i flera år i Donbass. Jag vet inte om de har utvecklat en granat som går att styra med ex belysning av målet likt amerikanska copperhead, eller om man har en med GPS-styrning typ Excalibur eller om man skjuter dumma granater men välriktat.
Citera
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanhoe1881
70% hjärntvättade mao.
Ja en del vet inte ens om att dom skall kriga utan tror det hela var en övning. Putin har börjat hallucinera och tror även hans närmaste är fiender säger en del högt uppsatta ryska tjänstemän. Slutar väl med att Putin blir avsatt eller mördad men har aldrig hänt i Rysk historia förut så högst otroligt..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Vad spelar det för roll att de "hårdföraste nationalisterna" vill utveckla kärnvapen när de är så få? Ukraina har ingen ambition att utveckla kärnvapen och det finns noll bevis på det.

Sen blir det direkt tragikomiskt att du pratar om att man ska tänka kritiskt när du rakt av köper uppenbara ryska falsarier. Herregud, hur många lögner har de inte hittat på nu för att rättfärdiga sin invasion? Först yrar man om en massa historiska oförrätter, sen att Ukraina styrs av nazister, sen att de utvecklar kärnvapen och nu att de minsann tänkte använda biologiska vapen mot Ryssland. Det är så uppåt väggarna att det blir parodiskt. Vad blir nästa ursäkt? Att man vill kontrollera vädret? Att man har Hitlers hjärna i en glasburk någonstans, som styr Ukraina?
Jag har följt den här konflikten från 2013 och jag sväljer ingen propagande från någon sida utan att kritiskt granska. Ryssland har anledning att vara orolig både för NATO:s expansion och hatet från nationalister i västra Ukraina. NATO är ju också paranoida som hela tiden kommer närmare Ryssland gränser och genom det hetsar till konflikt.

Du förstår ju att det måste finnas fler parter i en konflikt och inte bara en. Det är många fel gjorda av många parter under årtionden som lett fram till detta. Framför allt är detta en konflikt för två, Ryssland och USA, Europa är spelplanen och nu är Ukraina offret.
Citera
2022-03-10, 14:29
Medlem
Nu medger Putler att Ukrainakriget är ett fiasko

https://www.youtube.com/watch?v=FW2bhmvqPmo
Citera
2022-03-10, 14:30
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag trodde du visste väst för hybridkrig mot Ryssland. Jag är ganska säker att Ryssland får tillbaks sina pengar minus uppbyggnad av Ukraina, när de lämnar Ukraina.

Ryssland kan kyssa de pengarna good bye. Uppbyggnad och kostnader för flyktingar kommer överträffa deras tillgångar. Eller tror du att man gör allt gratis i väst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in