2022-03-10, 10:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Precis så min vän många svarade med att dom ej vågar uttala sig. Så mörkertalet kan vara större. Var främst äldre nationalister som stod vid Putins sida men många äldre sa också att dom ej vill intervjuas att det är farligt för dom. Så håller med dig.
Detta med att man inte törs uttala sig är ett problem som vi här i väst och specifikt här borde veta exakt hur det känns.

Att leva i något som ska vara och predikas att det är en demokrati med yttrandefrihet men den inte finns, jag syftar på invandrarfrågan när den var som hetast, du fick kicken från jobbet/facket om du sa vad du tyckte då det inte var PK att säga/tänka så.
Citera
2022-03-10, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Du menar tjetjenska generalen som ukraina påstått sig ha dödat 2-3 gånger men som av nån magisk anledning dyker upp levande varje gång? Herregud alltså. Du får lära dig att ta det du ser ifrån ukrainskt och ryskt håll med lite salt.

Spelar ingen roll hur ofta du önsketänker, han är stendöd.
Citera
2022-03-10, 10:15
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Varför i helvete skriker den ukrainska soldaten på tyska till Ryssarna är en bra fråga. Jag måste uppsöka psykolog vård. Efter allt jag såg inatt. Ryssarna gör lika sjuka saker, skjuter en Ukrainare med en RPG när han sitter bunden.
Ryssland har invaderat landet, mördar systematiskt dess invånare med artilleribeskjutning och flygbombardemang och spränger förlossningssjukhus där nyfödda och gravida vårdas. Jag kan tyvärr inte säga att jag direkt gråter över att enstaka ryssar får smaka på samma behandling de kontinuerligt utsätter Ukraina för... Putin kan avbryta allt detta, precis. När. Han. Vill.
"If you stare into the abyss, the abyss stares back at you."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Vilka jävla luffare mongoler är. Erkänner att de stjäl och dödar civila.

https://twitter.com/Ukraine/status/1501635351965798402

Dom lever och lär som överhögheten gör. Dvärgmongolen Putler har ju plundrat Ryssland i 20 år tillsammans med sina polare Oligarkerna. Inte konstigt att folket gör samma sak.

Ryssar är ett opålitligt skitfolk som stjäl allt dom kommer över. Dom är faktiskt värre än Rumänska Zigenare.
Citera
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Tackar. Man blir ju inte helt förvånad. Har också svårt att se unga ryssar i Moskva eller St. Petersburg, som kanske jobbar med utländska företag, att de skulle idolisera Putin.
Precis så förklarade en ung grabb och tjej när dom intervjuades att dom fruktar att säga vad dom egentligen känner men att dom inte vill ha sanktionerna emot sig och att dom har många vänner från andra länder inom EU samt USA som dom både studerat med men även älskade dom teknologin från EU.

Tycker nästan lite synd om det ryska folket speciellt dom unga.
Citera
2022-03-10, 10:17
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Som vi inte visste hur usel ryssen är i strid?

Tyvärr så finns det inte ljud.

https://twitter.com/sentdefender/status/1501832628080676871
Googla, "NFSW Ukraine war"
Där får du se riktigt hemska bilder, råder dig dock inte att göra så.
Citera
2022-03-10, 10:18
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
https://twitter.com/temmuz1919/status/1501842243115790339?s=20&t=KRmAQlR9hSup-4mlHgk2ew

Ukrainsk artilleri förstör en hel rysk tankkonvoj. Markeras av TB2, "neutraliseras" av artilleriet. Ryska befälhavaren säger i videon att hela konvojen är borta samt att befälhavaren är död.

6. Pansarregementet(vet ej om det är rätt namn översatte direkt bara)
Ett hårt slag för Putin, det handlar inte om några rektryter heller. Rysslands 6e pansarbrigad är veteraner med lång krigserfarenhet. Var med redan i Donbass 2014.

https://en.wikipedia.org/wiki/6th_Tank_Brigade_(Russia)
Citera
Bannlyst
10:e dagen med bombningar av staden Mariupol och där det stora barnsjukhuset bombades samman inatt.

Borde inte motståndet mot överhögheten ge upp eller är allt förnuft borta?
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Nej men en explosion i en inträngd yta blir starkare.....Fruktansvärt the aftermath jag såg fick mig att börja gråta. Lemmar överallt och Ukrainska soldater som skrattar sig hesa. I ögonen ser dom ut som om dom har någon sorts trauma.

I all välmening du borde ta lite ledigt från att kolla på krigets hemskheter om du inte längre klarar av att kontrollera dig
Citera
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Detta med att man inte törs uttala sig är ett problem som vi här i väst och specifikt här borde veta exakt hur det känns.

Att leva i något som ska vara och predikas att det är en demokrati med yttrandefrihet men den inte finns, jag syftar på invandrarfrågan när den var som hetast, du fick kicken från jobbet/facket om du sa vad du tyckte då det inte var PK att säga/tänka så.
Jag tror EU kommer bli mer höger alltefter som kriget fortskrider.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ryska förluster som uppges ha varit svåra.
Östra Kyiv, Brovary.

https://mobile.twitter.com/TheDeadDistrict/status/1501840521987301376

Vad använder Ukraina för vapen? Det står artilleri, men det verkar ju selektivt gå på fordon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Vill minnas dom frusna tillgångarna av centralbankens valutareserv utomlands motsvarade fem hundra milliarder 500 000 000 000 dollar.

UIntressant i sammanhanget är att bedömningarna går isär om hur potent landets valutareserv är. Rysslands valutareserv på totalt 630 miljarder dollar kan imponera – världens fjärde största – men det är ändå en rännil jämfört med de finansiella flödena, menar Mats Kinnwall.

Utesluter inte statskonkurs
Vid ett scenario då rysk BNP faller, kanske med upp till tio procent, blir effekten för statsfinanserna snabbt förödande, menar Mats Kinnwall. Dessutom bedrivs ett krig som enligt bedömare kosta så mycket som 200 miljarder kronor per dag, enligt Estlands tidigare överbefälhavare Riho Terras som intervjuas i the Daily Mail. Ur det perspektivet räcker inte intäkterna från stigande gas- och oljepriser.

– Man kan inte utesluta en ganska snabb rysk statskonkurs i ett sådant läge, säger Mats Kinnwall.

https://www.tn.se/ekonomi/experter-ryssland-star-infor-en-finansiell-hardsmalta/

Putin har sparat i ladorna (mastig valutareserv) i avsikt att klara sanktioner liknande dom som Ryssland infördes mot Ryssland 2014.

Det är väl detta och i förlängningen oligarkerna-ryska folket gör uppror med despoten och barnamördaren Putin som dragit ner Ryssland i fördärvet..
200 miljarder per dag???
Usa krig i irak kostade 3 miljarder kr varje dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in