2022-03-10, 10:56
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harrygucci
Jag tror att han har rätt, och att du har fel.

Time will tell..
Det får du naturligtvis tro. I det dokument som avses utgör den aktuella listan dock inte några biverkningar som rapporterats för BNT162B2.
Citera
2022-03-10, 11:46
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Doktor John Campbell tar upp Pfisser Reporten på sin Youtubekanal där han rent ut sagt förfäras över dom 1223 döda, eller "fatal" -märkta vaccinerade, och 40 000 som rapporterar olika former av biverkningar som resultat av vaccineringarna. Med all rätta, kan tilläggas.
Graden av förfäran kan jag naturligtvis inte kommentera - man har rätt att vara förfärad om så bara EN person avlider av orsaker som kan kopplas till vaccinet.

Dock skall man ha klart för sig att det inte på något vis är konstaterat att de 1,223 personernas död faktiskt orsakades av något vaccin. Lite trist att Dr Campbell skickat ut den där videon med så många uppenbara sakfel. Det skadar hans trovärdighet ganska ordentligt och han framstår mer och mer som en dåligt påläst politisk aktivist.

De sakfel som är mest uppenbara i Dr Campbell's kommentarer i videon:

1. Dr Campbell nämner i videon att den varit "Confidential to Pfizer". Det har den varit. Det är den interna säkerhetsklassificeringen som Pfizer ger information som inte får lämna företaget okontrollerat. När informationen officiellt lämnats över till FDA är den inte konfidentiall till Pfizer längre. Offentlighetslagar gör då att informationen är i den offentliga domänen. Dr Campbell argumenterar som om det behövts "court order" för att få ut informationen. Det är fel. Ingen har försökt hindra folk från att få ta del av den. Den court order som finns handlar om att FDA inte klarar av att släppa informationen så snabbt (då man enligt andra lagar måste plocka bort personlig information). Dr Campbell uppträder som om någon försökt hålla informationen hemlig. Så är inte fallet.

2. Dr Campbell ifrågasätter varför man redaktat informationen om antalet levererade doser och menar att man därför inte kunnat räkna ut hur många adverse events man får per administrerad dos. Sanningen är att levererade doser inte har något med antalet administrerade doser att göra. Det är två vitt skilda saker.

3. Dr Campbell menar att listan med AESIs är en lista som visar de biverkningar som rapporterats minst en gång. Det gör den inte. Det är faktiskt rent pinsamt att en person som Dr Campbell som är engelskspråkig och uppenbarligen med en utbildning inte klarar av att läsa ett dokument. Det står i klartext att listan avser biverkningar som man anser att det är viktigt att hålla ögonen öppna för i samband med vaccinering med COVID-vaccin och ANDRA vaccin. Inget annat. Det är rent ut sagt pinsamt att han gör det misstaget.
Senast redigerad av korrektamund0 2022-03-10 kl. 12:00.
Citera
2022-03-10, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Graden av förfäran kan jag naturligtvis inte kommentera - man har rätt att vara förfärad om så bara EN person avlider av orsaker som kan kopplas till vaccinet.

Dock skall man ha klart för sig att det inte på något vis är konstaterat att de 1,223 personernas död faktiskt orsakades av något vaccin. Lite trist att Dr Campbell skickat ut den där videon med så många uppenbara sakfel. Det skadar hans trovärdighet ganska ordentligt och han framstår mer och mer som en dåligt påläst politisk aktivist.

De sakfel som är mest uppenbara i Dr Campbell's kommentarer i videon:

1. Dr Campbell nämner i videon att den varit "Confidential to Pfizer". Det har den varit. Det är den interna säkerhetsklassificeringen som Pfizer ger information som inte får lämna företaget okontrollerat. När informationen officiellt lämnats över till FDA är den inte konfidentiall till Pfizer längre. Offentlighetslagar gör då att informationen är i den offentliga domänen. Dr Campbell argumenterar som om det behövts "court order" för att få ut informationen. Det är fel. Ingen har försökt hindra folk från att få ta del av den. Den court order som finns handlar om att FDA inte klarar av att släppa informationen så snabbt (då man enligt andra lagar måste plocka bort personlig information). Dr Campbell uppträder som om någon försökt hålla informationen hemlig. Så är inte fallet.

2. Dr Campbell ifrågasätter varför man redaktat informationen om antalet levererade doser och menar att man därför inte kunnat räkna ut hur många adverse events man får per administrerad dos. Sanningen är att levererade doser inte har något med antalet administrerade doser att göra. Det är två vitt skilda saker.

3. Dr Campbell menar att listan med AESIs är en lista som visar de biverkningar som rapporterats minst en gång. Det gör den inte. Det är faktiskt rent pinsamt att en person som Dr Campbell som är engelskspråkig och uppenbarligen med en utbildning inte klarar av att läsa ett dokument. Det står i klartext att listan avser biverkningar som man anser att det är viktigt att hålla ögonen öppna för i samband med vaccinering med COVID-vaccin och ANDRA vaccin. Inget annat. Det är rent ut sagt pinsamt att han gör det misstaget.

Inget av det du skriver är ensamt orsaken till hans upprördhet, förfäran och kritik. Jävla svin!
Citera
2022-03-10, 12:13
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berg-Erik
Inget av det du skriver är ensamt orsaken till hans upprördhet, förfäran och kritik. Jävla svin!
Vad är det han är upprörd över då, menar du?
Citera
2022-03-10, 12:20
Medlem
harryguccis avatar
Citat:

Att den första batchen släppta dokument bara är toppen av ett isberg till skandal kanske?
Citera
2022-03-10, 12:24
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:

Att han precis som du blivit lurade till att tro vaccinet var säkert.

Skämmes ta mig fan!

Edit:
Citera
2022-03-10, 12:31
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Intressant, jag har läst det som att rapporterna snarare handlar sjukdomstillstånd som har en tidsmässig korrelation till vaccinationen snarare än att man bekräftat att vaccinet är den troliga orsaken till det som rapporterats.
Just så är det.

Citat:
...vilket gör att jag har svårt att tro att dessa ställen har gjort någon djupare analys av orsaken mer än att det är tänkbart att vaccinet är inblandat då det inträffat i närtid till vaccination. Såvida man inte redan filtrerat bort naturlig frekvens av dessa åkommor så lär en hel del fall komma med som inte är kopplade till vaccinen. Å andra sidan så står det inget om det i rapporten.
En viss gallring har redan skett innan informationen skeppas till Pfizer. I Storbritanniens fall hade man t.ex. 33,207 fall av rapporterade biverkningar fram till 28 Februari. Av dessa gallrade man bort 19,803 fall där man direkt avfärdat biverkningen som kopplad till vaccineringen. Återstoden (13,404 fall) rapporterades till Pfizer. Dessa har man sedan utrett och det är DET resultatet som är viktigt. Det har jag dock inte tillgång till på så granulär nivå att jag kan ge dig en andel av hur många de ursprungliga 13,404 fallen som blivit kvar och där man anser att vaccinet orsakat biverkningen.

Citat:
Sedan verkar han inte läst vad listan över AESI baseras på - om inte annat så skriver man bokstavligen att en del är sjukdomstillstånd kopplade till allvarlig covid-infektion - har svårt att tro att vaccinen kan orsaka allt som exempelvis allvarlig covid kan orsaka.
Han gör ett stort misstag när han kommenterar listan i termer som att den skulle utgöra en förteckning över biverkningar som rapporterats "minst en gång", som han uttrycker sig. Ganska dåligt att han inte har bättre koll. Videon diskuteras friskt på jobbet idag och jag kan säga att folk är minst sagt förvånade.

Citat:
Blir också lite fundersam varför han inte googlar fram hur många doser som administrerats fram till slutet av mars -21? Borde inte vara några större problem att få en rätt vettig siffra att jämföra med.
Exakt. Jag har lämnat sådana uppgifter tidigare och påpekat att antalet SÅLDA doser är irrelevant och ansedd som kommersiell information som inte faller under FOI.

Citat:
Skulle vara riktigt intressant att se kommentarer från någon trovärdig person med erfarenhet av att tolka denna typ av rapporter - och då menar jag någon som INTE har historik av aktiv antivaxxer-propaganda. Har läst alldeles för mycket påhittat/fulciterat/hårdvinkat skräp från den typen av personer att trovärdigheten i princip ligger på minus där...John Campbell har än så länge verkat hyffsat neutral så det vore intressant att få hans infallsvinkel bekräftad eller dementerad från andra.
Jag arbetar dagarna i ända med att hantera den typen av information. Jag är sannolikt dessutom hatad av i stort sett varje läkemedelsbolag för att jag konsekvent är en stor finne i arslet på dem. Jag kan säga att Campbell gör bort sig grundligt i den aktuella videon. På flera punkter.
Senast redigerad av korrektamund0 2022-03-10 kl. 13:24.
Citera
2022-03-10, 12:44
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Att han precis som du blivit lurade till att tro vaccinet var säkert.

Skämmes ta mig fan!

Edit:
Det finns väl massor av orsaker till att man löpande skall bevaka och analysera biverkningar. I det här fallet skulle det mycket väl kunna vara så att vaccinet får folk att få massor av vaccinskador. Men det finns ju knappast någonting i det HÄR dokumentet som antyder att risken skulle vara onormalt stor jämfört med t.ex. andra vaccin.

Rapporten utgör inte en slutlig bedömning av inrapporterade biverkningar. En mer sannolik bedömning är att majoriteten av de fall som rapporterats har helt andra orsaker, och i de flesta fall helt normala sådana. I USAs fall handlar det t.ex. om att man har administrerat drygt 74 miljoner doser vaccin och det har resulterat i 13,739 rapporter som man inte ens vet om biverkningarna orsakades av vaccinet och där många av biverkningarna inte ens klassats som allvarliga (huvudvärk, illamående, feber etc.).

Den riskberäkning som Dr Campbell talar om skall alltså ställas i relation till att innan USA administrerat en enda vaccindos hade det avlidit knappt 300,000 personer i COVID-19. Det är DEN verkligheten vi måste förhålla oss till.
Citera
2022-03-10, 12:47
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berg-Erik
Att denna information inte haft någon som helst betydelse för bedömningen av vaccinets lämplighet så klart. Snubben var naiv och trodde att processen är vetenskaplig och inte djupt korrumperat av ekonomiska och politiska hänsyn.

Alla som bidragit till tusentals personer och försvarat detta som DU - kommer att jagas fram, dömas och avrättas av folkdomstolar. Ser fram emot det! Jävlas as!
Det är klart att dokumenten haft betydelse för bedömningen av lämpligheten. Problemet är ju att antivaxxare fått för sig att dokumenten visar något annat än vad där står. Jag kan garantera dig att folk som arbetar på styrande och regulatoriska organisationer kan läsa och förstå den här typen av information. De arbetar med den typen av dokument på daglig och professionell basis samt har utbildning för det.

Tro mig.
Senast redigerad av korrektamund0 2022-03-10 kl. 12:51.
Citera
2022-03-10, 12:49
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harrygucci
Att den första batchen släppta dokument bara är toppen av ett isberg till skandal kanske?
Om det skulle visa sig att det finns någon skandal gömd bland andra dokument så kommer det naturligtvis att visa sig. I de dokument som hittills släppts finns ju dock inget som tyder på den typen av brister eller oegentligheter.
Citera
2022-03-10, 13:19
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 369Q
Det här kom ut idag. Det har ingenting att göra med det du länkar om.

Kommer ut mer information den 9:e mars jag tror få på det här forumet kommer missa.

Men det är rätt många som borde börja svettas nu.
Kom det någon information, eller? Du kanske kan vara behjälplig med att upplysa oss andra om denna fantastiska information som du talat om ett tag?
Citera
2022-03-10, 13:45
Medlem
369Qs avatar
Citat:
Kom det någon information, eller? Du kanske kan vara behjälplig med att upplysa oss andra om denna fantastiska information som du talat om ett tag?

Tex att anställda på CDC visste om att vaccinen ger människor VAIDS? Innan man började vacciner?? (eliminerat immunförsvar)

Och att anställda nu kräver att ledingen går ut med sanningen, annars går dom ut själva som visse blåsare.

deadline imorgon. (11.3)

9:e var startskottet. Du har några fina veckor framför dig korrekt0.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in