2022-03-10, 10:44
Medlem
LordHoratioNelsons avatar
En smärre detalj är att en del beviljats uppehållstillstånd (PUT, medborgarskap och allt vad det kallas) för att inte tvingas göra militärtjänst i hemlandet.
Skulle de då ta till vapen och delta i Sveriges försvar? Var "påtvingad militärtjänst" en "fejkanledning"?
Lämnar de Sverige för att slippa försvaret?

Ingen aning - det lär ju visa sig....
Citera
2022-03-10, 10:46
Medlem
goofers avatar
Ni behöver inte vara oroliga.
Det finns bara 0.05% chans att en kaosblatte eller babbe tar sig igenom hela utbildningen.

Och gör dem mot förmodan så kan vi nog till viss del räkna babben som omprogramerad.

Hårda krav på disciplin och uppförande.

De får lära sig att respektera andra, respektera befäl och respektera och lyda order.

Men som sagt den vanlige stökiga förortskrigaren i adidasbyxor kommer aldrig igenom utbildningen, de kommer bli hemskickade.
Citera
2022-03-10, 11:12
Medlem
LordHoratioNelsons avatar
En smärre detalj är att en del beviljats uppehållstillstånd (PUT, medborgarskap och allt vad det kallas) för att inte tvingas göra militärtjänst i hemlandet.
Skulle de då ta till vapen och delta i Sveriges försvar? Var "påtvingad militärtjänst" en "fejkanledning"?
Lämnar de Sverige för att slippa försvaret?

Ingen aning - det lär ju visa sig....
Senast redigerad av LordHoratioNelson 2022-03-10 kl. 11:15. Anledning: Dubbelt inlägg
Citera
2022-03-10, 11:16
Medlem
Ett fåtal afrikaner har skaffat PUT i Ukraina genom studier eller arbete och blivit ombedda i egenskap av män och lämplig ålder att stanna för att kämpa. De påpekar att de är afrikaner, europeer och det sista de gör är att göra en uppoffring för Ukraina. Jag tror att en massiv plundringsvåg är att vänta av parasitmigranterna om kriget börjar.
Citera
2022-03-10, 11:20
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yidarmy123
Ja, här är en film på några somalier och en etiopier ifrån Rinkeby som tydligen har uttryckt sitt stöd. Så det känns tryggt för min del iaf: https://youtu.be/QxYmm5yCJBg

Den var fan i mig bäst idag

Med tanke på att personer kan få uppehållstillstånd här i Sverige om de riskerar att bli hemskickade och satta i armen så kommer de säkerligen slippa göra lumpen här också. Samtidigt är det nog ingen som vill ha en lättkränkt blatte i det militära. Det räcker nog med alla PK-kvinnor som ska komma in och gnälla om något befäl skriker "kukhuvud" till hela gruppen och då dessa inte kvinnor kommer känna sig rätt behandlade då de inte har någon kuk.

När jag låg inne för ca 30 år sen så hade vi en kille, jag gissar adopterad chilenare i vårt kompani. Han misslyckades nog med det mesta och givetvis var det bara han som inte tömt bössan vid patron ur så när testskott gjordes upp i luften så small det som fan från honom. Han var dessutom sämst på de flesta andra övningarna också och kom alltid sist, hade alltid missat att ta ha med sig mössan eller liknande saker.
Är nog bättre att hålla vår svenska militär svensk och vit så långt det går.
Senast redigerad av Vit-Brandbil 2022-03-10 kl. 11:28.
Citera
2022-03-10, 11:37
Medlem
10FtGanjaPlants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Ni behöver inte vara oroliga.
Det finns bara 0.05% chans att en kaosblatte eller babbe tar sig igenom hela utbildningen.

Och gör dem mot förmodan så kan vi nog till viss del räkna babben som omprogramerad.

Hårda krav på disciplin och uppförande.

De får lära sig att respektera andra, respektera befäl och respektera och lyda order.

Men som sagt den vanlige stökiga förortskrigaren i adidasbyxor kommer aldrig igenom utbildningen, de kommer bli hemskickade.

Ponera att du har rätt om skötsamhet och disciplin: detta är inte samma sak som lojalitet och säkerhetsprövning. Hur garanterar du lojalitet mot svenskar och Sverige hos de blattar som tar sig igenom utbildningen? Skall andra generationens arab kunna jobba sig upp i svenska försvaret och ta del av högklassificerad säkerhetsinformation?

Nej, enda nytta vi kan ha av dem är om vi begränsar tillgång till höga positioner och kör med segregerade förband (som USA gjorde förr).

Utgår man från individens rättigheter blir det dock fel med diskriminering givetvis. Kvinnor och män skall då även ha lika tillgång till befälspositioner och blandas i plutonerna. Jag ser dock inte vad individens rättigheter har med försvar av ett land att göra.

Den skötsamme invandraren är en form av individualistiskt felslut som bortser från identitet och kultur bland annat.
Citera
2022-03-10, 11:43
Medlem
Jag bävar för en massa klankrigare med jägar- och sabotageutbildning. Polisen skulle få det jobbigt.
Citera
2022-03-10, 11:52
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10FtGanjaPlant
Ponera att du har rätt om skötsamhet och disciplin: detta är inte samma sak som lojalitet och säkerhetsprövning. Hur garanterar du lojalitet mot svenskar och Sverige hos de blattar som tar sig igenom utbildningen? Skall andra generationens arab kunna jobba sig upp i svenska försvaret och ta del av högklassificerad säkerhetsinformation?

Nej, enda nytta vi kan ha av dem är om vi begränsar tillgång till höga positioner och kör med segregerade förband (som USA gjorde förr).

Utgår man från individens rättigheter blir det dock fel med diskriminering givetvis. Kvinnor och män skall då även ha lika tillgång till befälspositioner och blandas i plutonerna. Jag ser dock inte vad individens rättigheter har med försvar av ett land att göra.

Den skötsamme invandraren är en form av individualistiskt felslut som bortser från identitet och kultur bland annat.
de kommer inte så högt upp i hierarkin, minns Deniz Arda som vill gå längre i sin karriär i försvaret men det turkiska påbrået satte stopp.
Citera
2022-03-10, 12:04
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efebofilkusten
Ja, höga krav är vad som gäller. Men vad säger regeringen om det?

Här, här jag kan svara, här, jag vet jag vet!! Sänk kraven så fler kaosblattar kan komma in! Exakt så kommer de säga fast i andra ord insvepta i rosa dukar, män-dildos och smörja!
Citera
2022-03-10, 12:04
Medlem
En kaosblatte är just en kaosblatte, naturligtvis förstör dom allt inom räckhåll, dom har förstört sina hemländer och dom har förstört Sverige, släng ut dom.
Citera
2022-03-10, 12:26
Medlem
10FtGanjaPlants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
de kommer inte så högt upp i hierarkin, minns Deniz Arda som vill gå längre i sin karriär i försvaret men det turkiska påbrået satte stopp.

Det är oklart vad som hände med Arda?

Men oavsett dödsorsak så rör det sig om en person.

Fakta är att det är fullt legalt och möjligt för utomeuropeiska migranter att nå höga positioner i militären. Det är även ett logiskt antagande att det kommer att bli vanligare i takt med demografins utveckling.

Så anser du att det skall vara tillåtet utifrån liberala rättighetsresonemang eller är det en begränsning av tillgång till höga positioner och segregerade förband som skall gälla (som i USA förr)?
Citera
2022-03-10, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efebofilkusten
Statsministern meddelar idag att regeringen kommer ge ökade anslag till försvaret, och att fler unga tvingas göra värnplikt. Risken är således stor att en och annan ociviliserad nysvensk hamnar i armén.

Är detta bra eller dåligt?

Kan kaosblattar bidra med nåt bra i armén?

Kommer de passa in?

Diskutera!https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage
* Dåligt, eftersom de kommer sälja ut vapen och material till sina kaosbrusch och utöva sin kriminella verksamhet under arméns skyddsvingar. Tänk filmen "9e kompaniet" med Abdulla och Muhammed... Antalet vådaskott kommer öka lavinartat och inbördesstrid mellan soldater (de kriminella gängen inom försvaret) kommer eskalera till ohållbara nivåer.

* Endast som levande måltavlor. Kaossoldater i armén kommer innebära enormt ökat våldskapital för den organiserade kriminaliteten. Soldater kommer handplockas in i blatteplutoner som utför våldshandlingar mot civila, hot, beskyddarverksamhet, väpnade rån osv.

* I dagens värdegrundsarmé, absolut. I den saliga blandning av vänsteraktivister och hbtq+ får kaosblattarna en fin ostörd plattform att stå på och utöva sitt kaos mot svenska samhället. Ingen får ifrågasätta, media mörkar minsta lilla händelse, allt stämplas med sekretess osv. Allmänheten som reagerar kallas för rasister och vågar inte yttra sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in