2022-03-10, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Tackar. Man blir ju inte helt förvånad. Har också svårt att se unga ryssar i Moskva eller St. Petersburg, som kanske jobbar med utländska företag, att de skulle idolisera Putin.
https://www.youtube.com/c/1420channel/videos
inte forskingsbaserat men han intervjuar ryssar om saker som ukraina, putin, ussr osv
Citera
2022-03-10, 10:19
Medlem
Chelsea owner Roman Abramovich added to UK sanctions list

The Russian oligarch, who has been in the UK for two decades, has been added to the assets freeze list.

He faces a prohibition on transactions with UK individuals and businesses, a travel ban and transport sanctions.

The UK has also added Alexei Miller, Andrei Kostin and Nikolai Tokarev to the sanctions list.

UK PM Boris Johnson has said there can be "no safe havens for those who have supported Putin's vicious assault on Ukraine".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
200 miljarder per dag???
Usa krig i irak kostade 3 miljarder kr varje dag.
Kriget kostar givetvis inte 200 miljarder per dag.
Citera
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Ryssland har invaderat landet, mördar systematiskt dess invånare med artilleribeskjutning och flygbombardemang och spränger förlossningssjukhus där nyfödda och gravida vårdas. Jag kan tyvärr inte säga att jag direkt gråter över att enstaka ryssar får smaka på samma behandling de kontinuerligt utsätter Ukraina för... Putin kan avbryta allt detta, precis. När. Han. Vill.
"If you stare into the abyss, the abyss stares back at you."
https://www.reddit.com/r/interestingasfuck/comments/tafpt8/russian_soldiers_locked_themselves_in_the_tank/

Dom har halverat klippet säkerligen pga det hemska som sker efter dom lyckas öppna luckan men varför skriker soldaten, "Guten morgen" en nazi kanske?
Citera
2022-03-10, 10:20
Medlem
KREML BER MILITÄREN OM INFORMATION RÖRANDE BB-ATTACKEN

Under gårdagen bombades en förlossningsavdelning med ett tillhörande barnsjukhus i den ukrainska hamnstaden Mariupol. Minst 17 personer uppges ha skadats och tre dödats, varav ett sexårigt barn, i den ryska attacken.

Ryssland har ännu inte kommenterat bombningen.

Men nu på torsdagen uppger nyhetsbyrån AFP att Kreml kommer att be sin militär om information rörande BB-attacken.
Citera
2022-03-10, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Ett hårt slag för Putin, det handlar inte om några rektryter heller. Rysslands 6e pansarbrigad är veteraner med lång krigserfarenhet. Var med redan i Donbass 2014.

https://en.wikipedia.org/wiki/6th_Tank_Brigade_(Russia)
nu ser det tyvärr inte ut som att dem förlorar mer än ett par stycken
Citera
2022-03-10, 10:21
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
https://twitter.com/temmuz1919/status/1501842243115790339?s=20&t=KRmAQlR9hSup-4mlHgk2ew

Ukrainsk artilleri förstör en hel rysk tankkonvoj. Markeras av TB2, "neutraliseras" av artilleriet. Ryska befälhavaren säger i videon att hela konvojen är borta samt att befälhavaren är död.

6. Pansarregementet(vet ej om det är rätt namn översatte direkt bara)

Fy fan vad nice! Bra Ukriana! En av de bästa filmerna hittils. Hoppas på en längre version där man får se fler smälla, jag hann knappt få fram kuken till denna.
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Precis så förklarade en ung grabb och tjej när dom intervjuades att dom fruktar att säga vad dom egentligen känner men att dom inte vill ha sanktionerna emot sig och att dom har många vänner från andra länder inom EU samt USA som dom både studerat med men även älskade dom teknologin från EU.

Tycker nästan lite synd om det ryska folket speciellt dom unga.
Håller med. Deras utsikter till ett normalt liv ser ut att istället bli att försöka lämna sitt hemland om man inte vill leva i extrem korruption, lögner och hot om våld och fängelse om man råkar säga något som någon översittare inte gillar.
Citera
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
https://www.reddit.com/r/interestingasfuck/comments/tafpt8/russian_soldiers_locked_themselves_in_the_tank/

Dom har halverat klippet säkerligen pga det hemska som sker efter dom lyckas öppna luckan men varför skriker soldaten, "Guten morgen" en nazi kanske?

Eller så menar han att de i tanken är nazzarna (mer logiskt).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Varför tror du Malmö är en måltavla? Bron kan jag eventuellt tänka mig men i övrigt är väl Malmö oviktigt?

BB i malmö och lunds universitetsjukhus är ju uppenbara mål. Även Pågens i malmö lär gå i första vågen.
Citera
2022-03-10, 10:22
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
I all välmening du borde ta lite ledigt från att kolla på krigets hemskheter om du inte längre klarar av att kontrollera dig
Jag kontrollerar mig men fick trauma inatt fick ta till whiskey flaskan för att kunna lugna ner mig, jag fick fan tårar och jag gråter aldrig.

Började gråta hysteriskt så blir inte mer internet för mig och krige tom Ukraina kommer fan sluta på psyk.

Här är ett klipp när en Ukrains soldat slänger in en handgranat ner i luckan men av någon anledning har redit eller vem det nu är tagit bort det hemska som sker när luckan väl öppnas, jag förstår samtidigt inte varför soldaten skriker "Guten morgen" en nazi kanske?
Citera
2022-03-10, 10:22
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Jag tror EU kommer bli mer höger alltefter som kriget fortskrider.
Japp. Vänsterliberalerna och globalisterna backar och vettig politik går nu framåt. Vi går emot ett enat Europa där nationalism och konservativa idéer äntligen är på frammarsch. Där har vi Putin att tacka, allt han ville förhindra har han kontraproduktivt fixat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in