2022-03-10, 09:48
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Vilket lite sätter fingret på vad det hela handlar om: Ryssland har ingenting att vinna på i detta krig!
De har inte ens något uttalat mål med det och om vi utgår från att du kommer ha rätt här så har de överhuvudtaget inga lösningar på det annat än att begå ett systematiskt folkmord. Vilket då betyder att det inte heller finns någon anledning att förhandla med ryssarna!

I detta resonemang är Ryssland där för att utplåna Ukraina som land och kultur, såväl som deras befolkning i denna process. Det kommer då bara handla för ukrainarna att genom guerilla-krigföring döda varenda ryss man kan komma över inom Ukrainas gränser. Och då Rysslands armé verkar ha problem med två veckors militärt intrång i landet (ryska källor pratar väldigt tyst om förluster på över 10.000 man än så länge) så har jag mycket svårt att tänka mig ett isolerat och svältfött Ryssland skulle mäkta med de 6-12+ månader som skulle krävas för att försöka göra sin närvaro permanent i Ukraina: 2 månader skulle få tio år av Tjetjenien-krig att se ut som en semester för ryssen...

Ukraina behöver inte ens "vinna" det här, de behöver bara hålla ut tills Tzar Putin gjort slut på Rysslands pengar och kampvilja (det senare som knappt verkar existera, redan i nuläget?). Man kan då driva ut den invaderande fienden och med tanke på hur läget ser ut i Ryssland, tjetjener, Kina, etc., är det inte omöjligt att Putins dröm om ett Stor-Ryssland istället blir att landet splittras helt.
Med ingen annan att skylla på än sig självt.
Kan Putin sätta ut kärnvapen i Ukraina är hela EU under ett hårt grepp. Men annars håller jag med dig.
Citera
2022-03-10, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Flyg kommer ej att skickas det satte USA stopp för redan igår eller igår natt minns ej den exakta tiden. Hmm, när det gäller intåget trots min förvåning så tror jag Putin är trött på att upprepa hot mot Ukraina och ville sätta dom på plats en gång för alla. Sök på "NFSW Ukraine war" har ej kunnat sova hela natten såg fruktansvärda bilder inatt och video uppladdningar. Som en rysk pilot som blir tillfångatagen och händerna fastbundna, där han ställer frågan till dom Ukrainska trupper, "varför tar ni av mig mina kängor"? Och dom svarar för du skall dö efter intervjun. Eller där ett par ryska soldater gömmer sig i en BMP 1 låst in sig och en Ukrainare med en handgranat sparkar på nödlocket av tunnan och skriker kom ut på tyska om ni öppnar dödar vi er inte. Sedan slänger han in en orange granat.......Helvete.....

Ryssarna gav sig in i ett helvete. Vad väntade dom sig?

Det finns ett stort hat mot ryssarna nu. Putin lyckades väcka hatet.
Citera
Medlem
Citat:
Flyg kommer ej att skickas det satte USA stopp för redan igår eller igår natt minns ej den exakta tiden. Hmm, när det gäller intåget trots min förvåning så tror jag Putin är trött på att upprepa hot mot Ukraina och ville sätta dom på plats en gång för alla. Sök på "NFSW Ukraine war" har ej kunnat sova hela natten såg fruktansvärda bilder inatt och video uppladdningar. Som en rysk pilot som blir tillfångatagen och händerna fastbundna, där han ställer frågan till dom Ukrainska trupper, "varför tar ni av mig mina kängor"? Och dom svarar för du skall dö efter intervjun. Eller där ett par ryska soldater gömmer sig i en BMP 1 låst in sig och en Ukrainare med en handgranat sparkar på nödlocket av tunnan och skriker kom ut på tyska om ni öppnar dödar vi er inte. Sedan slänger han in en orange granat.......Helvete.....

Krig är hemskt och väl på plats spelar individen och mentaliteten i gruppen stor roll.

Kan inte svära på att jag själv inte hade varit likadan i fält. Hellre lura ett gäng ryssar med en granat i käften på dem för att leva en dag till än att låta de som skjuter på min familj leva en dag till, tyvärr.

I slutändan är det bara unga män, vissa utan sunt förnuft som skickas ut till sin död. Det tar fram djuren i oss.
Citera
Medlem
Citat:

Nää stackars dom😭 (ironi) de som bara ville Ukraina väl… som bara råkade smälla barn i luften.. de som bara råkade hamna i Ukraina… Ryssarna får tillbaka med samma mynt.. och vad hade de egentligen trott? Att de skulle välkomnas med tårta och champagne efter de slaktar människor..?
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Fantastiskt. Ryssarna lider stora förluster.

Lite roligt med att det Azov som släppt filmen. Azov som tydligen vart helt utraderade i mauripol enligt tidigare inlägg i tråden från några insatta skribenter.
Hela den där kolonnen förstörd hur många fordon lyckas man räkna till 20+. Inget snack om att ryssen har massiva förluster.
Citera
2022-03-10, 09:50
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Fantastiskt. Ryssarna lider stora förluster.
Googla, "NFSW Ukraine war" råder ej dig men vill du se grova krigsbrott eller soldater som får sina huvuden avhuggna eller sprängda med handgranater osv så gå och kolla.

Och jag talar om Ukraina ej MellanÖstern. Råder dock dig INTE att söka efter det jag skrev trauma kan uppstå.
Citera
Medlem
Citat:
Ryssland måste få betala krigsskadestånd.

Man ska inte sparka en död häst. Den kan komma tillbaks som en Zombie. Se Versailles-freden
Citera
Medlem
Allmänheten i Ryssland kommer snart att undra varför specialoperationen tar så lång tid.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Du går i clinch med en dåre som dammsuger nätet bara för att hitta minsta lilla grej att tweeka i Putins favör. Samma jävla skitsnack om det så gäller Ukraina, Syrien eller Irak. Tröttsamt deluxe. Enda rimliga förklaring jag kan se till detta irrationella beteende bland en del flashbackare är ett totalt förakt till vårt samhälle och då är tydligen allt annat bättre.

arbetet har även länkat till sin egen Twitter som källa för ett påstående här. Tweeten var en lögn som arbetet själv hittat på.
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag säger obekräftat men bilder finns på ukrainska kanaler med.
Det finns flera hundra utländska journalister från en mängd länder i Ukraina. Någorlunda kan jag välja vad jag läser. Man behöver inte ens välja ukrainska mediekanaler. Ryssland har en enda kanal bestående av endast ryssar. Jag väljer också att läsa det, men jag vet att jag aldrig får en balanserad bild från en ryss på Telegram. Det är inte märkligt alls, för mig i alla fall.
Citera
2022-03-10, 09:51
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Allmänheten i Ryssland kommer snart att undra varför specialoperationen tar så lång tid.
70% står för kriget och stödjer Putin enligt färska siffror.
Citera
2022-03-10, 09:52
Medlem
Citat:
Ryssland måste få betala krigsskadestånd.

Vad händer annars?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in