2022-03-10, 09:43
Medlem
Tvonds avatar
Fantastisk fin film ryskt pansar får smaka på lite ukrainskt artilleri

https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/tau47c/the_battle_in_the_brovarsky_district_a_top_view/?utm_medium=android_app&utm_source=share
Citera
2022-03-10, 09:43
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du fattar inte?

Ryssland anföll Ukraina, som självklart började försvara sig. Vid något tillfälle gick frontlinjen genom bebyggelse. Bebyggelse består nästan alltid av civila byggnader.

Om det fanns ett problem med att skjuta mot ett dagis så kunde ryssarna låtit bli att skjuta då. Eller varför inte låtit bli att invadera.

Det är fan bisarrt att du anklagar ukrainaren som blev skjuten och inte ryssen som sköt.

Du går i clinch med en dåre som dammsuger nätet bara för att hitta minsta lilla grej att tweeka i Putins favör. Samma jävla skitsnack om det så gäller Ukraina, Syrien eller Irak. Tröttsamt deluxe. Enda rimliga förklaring jag kan se till detta irrationella beteende bland en del flashbackare är ett totalt förakt till vårt samhälle och då är tydligen allt annat bättre.
Citera
2022-03-10, 09:44
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Ryska officerskåren som är värdelös.

Lägre officerare har behandlats så dåligt att de slutat.

Är ju som en liten repris på 30-talet.
De verkar ha jättestora problem med samordningen också. Inte bara på fältet, utan även från stabshåll.
Citera
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Nej jag trodde inte heller han skulle gå in och satsa på en fullständig invasion. Jag tänkte mig att han skulle gå in och säkra utbrytarrepublikerna och stanna där. Men kan ju vara så att han ansåg att med alla de vapen Ukraina fick innan kriget så skulle dom kunna gå in och ta tillbaka de två territorierna samt Krim och då ville han lösa det en gång för alla och slå ut Ukrainas krigsmakt fullständigt. Och sedan säkra med en marionettregering.
Jo det bästa vore helt klart om någon av hans egna tog bort honom genom tex en militärkupp.
Jag befarar att en leverans av flygplan gör att han inte ser något annat val än skicka missiler mot tex Polen.
Flyg kommer ej att skickas det satte USA stopp för redan igår eller igår natt minns ej den exakta tiden. Hmm, när det gäller intåget trots min förvåning så tror jag Putin är trött på att upprepa hot mot Ukraina och ville sätta dom på plats en gång för alla. Sök på "NFSW Ukraine war" har ej kunnat sova hela natten såg fruktansvärda bilder inatt och video uppladdningar. Som en rysk pilot som blir tillfångatagen och händerna fastbundna, där han ställer frågan till dom Ukrainska trupper, "varför tar ni av mig mina kängor"? Och dom svarar för du skall dö efter intervjun. Eller där ett par ryska soldater gömmer sig i en BMP 1 låst in sig och en Ukrainare med en handgranat sparkar på nödlocket av tunnan och skriker kom ut på tyska om ni öppnar dödar vi er inte. Sedan slänger han in en orange granat.......Helvete.....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Flera ryska tanks sprängda till skit av ukrainskt artilleri norr om Hostomel flygplats. Den berömda 64km konvojen får smaka på ukrainskt stål.

https://twitter.com/ICTV_Fakty/status/1501811492588593155

Kan vara utbrytare från den stora kolonnen. Ryssarna har svårt att få ordning på stridsgrupperna och motgångarna borde sätta ned moralen.

Mycket glädjande. Här bör minst 10 ryssar ha dött. Finns ingen annan lösning än att döda alla.
Citera
2022-03-10, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond

https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/tau47c/the_battle_in_the_brovarsky_district_a_top_view/?utm_medium=android_app&utm_source=share

Fantastiskt. Ryssarna lider stora förluster.
Citera
2022-03-10, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Flera ryska tanks sprängda till skit av ukrainskt artilleri norr om Hostomel flygplats. Den berömda 64km konvojen får smaka på ukrainskt stål.

https://twitter.com/ICTV_Fakty/status/1501811492588593155

Fyfan. Hade jag blivit värvad till militären hade jag nog skjutit mig själv om jag hade blivit satt i en tank.

Klaustrofobiskt, svårt att manövrera och ett stort target för en fet javelin. En molotov räcker för att kväva ut alla som sitter och trycker i en tank.

Fyfan sicken mardröm.

Bra gjort Ukraina, som står emot. Men tragiskt med all död, oavsett sida.
Senast redigerad av Gary.Glitter 2022-03-10 kl. 09:49.
Citera
Medlem
Ryssland måste få betala krigsskadestånd.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond

De får smaka på sin egen medicin. Själva skjuter de helst på civila.
Citera
2022-03-10, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ärligt talat fattar jag inget av vad du svamlar om.

Det är som med barnsjukhuset. Visserligen obekräftat men materialet som det hänvisas till finns på ukrainska Telegram-kanaler:
Fake: Vladimir Zelensky on Instagram called Russia's strike on the Mariupol maternity hospital atrocity and said that children, their mothers and doctors are under the rubble.

Truth: The maternity hospital has not worked since the beginning of Russia's special operation in Ukraine. The doctors were dispersed by militants of the Azov nationalist battalion.
On March 8, in an interview with Lenta.ru, the son of one of the employees of the maternity hospital said that “in the last days of February, people in uniform came to the maternity hospital where his mother works. The military dispersed the maternity hospital staff, and set up firing points in the building.”
His words are confirmed by footage published by Ukrainian telegram channels from inside the maternity hospital after the shelling. Destroyed furniture and broken glass are visible, but there are no bodies of the dead. If there were women and children inside, then the cruel footage would certainly have spread all over the world.
The Azov militants set up their firing positions in schools and maternity hospitals, as well as on the roofs of residential buildings, this is recorded in the photo and video.
https://t.me/vicktop55/1192

Korkade idioter som publicerar sådant i sina egna propagandakanaler:

https://t.me/vicktop55/1193

Hur vet du att länkarna de hänvisar till är sanna? I fråggasätt allt som kommer från twitter, telgram, facebook och m.m. vare sig det är ryskt eller Ukrainskt. Vänta tills du får mer officiella källor ta upp det. Men det behöver fortfarande inte vara sant.

Du gör dig bara dum om du tro allt som skrivs på Internet så länge det är en prorysk-källa. Det gör dig mindre trovärdig och du skriver bara till en grupp som redan tror på den ryska saken.

Krig är 90 procent propaganda. Hitills har den Ukrainska varit mer effektiv vare sig den är sann eller en lögn. Bara se hur väst reagerar. Sverige skickade vapen till ett krigförande land. Sverige har inte gjort sedan 1939. Fler och fler svenskar vill gå med i NATO.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Hade de befunnit sig på sjukhuset skulle det nog finnas bilder att publicera.

Vi hade sett dem överallt. Blodiga döda mödrar med sina slaktade barn i famnarna.

Så.

osubstansierade random påståenden = säkert sant.
video och mängder av varandra oberoende lika påståenden =falskt.

jadu... det är tur för världen att du blott är en tragedi för dina föräldrar och din personliga sfär....
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
-Sovjetunionen 2.0

Det här alternativet skulle kräva att Ryssland överlever 2022. Vilket ser mer och mer orealistiskt ut för varje dag som går. Det ser ut som att den ryska staten kommer gå i konkurs innan slutet på april.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in