2022-03-09, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
https://www.businessinsider.com/infowars-conspiracy-theory-appears-in-russian-chinese-propaganda-on-ukraine-2022-3[b]

Faktacheck.

Proryska hemsidor och qanon haha

Det enda vi vet just nu är följande.

Dem nekade laboratorierna
Dem erkände laboratorierna
Dem säger att dem inte gör något dåligt där.
Dem vill inte att Ryssarna ska få tag i saker i laboratorierna

Gällande kriget.
Så vet vi att USA har varit väldigt motiverade att Ukriana ska kriga mot Ryssland. Att man ska utföra sanktioner mot Ryssland... Spelar ingen roll hur många människor som dör I Ukriana bara Ryssland lämnar landet..

Senast utspelet gällande det där med flygplanen osv från Polen via USA låter mera som att det är USA som börjar bli desperata, Men att dem börjar få svårt att få mer parterna av alla röster på hemma plan för att kunna rättfärdiga handlingar dem gör i Ukriana ...

Enligt min slutsats går den som en Anka , ser den ut som en Anka, låter den som en Anka.. Då är det högst troligt en Anka..vi pratar om.
Citera
2022-03-10, 00:49
Medlem
NeoVains avatar
Gonzalo Lira har gjort ett nytt klipp nyligen för bara några timmar sedan där han talar om 2 hemligheter i Ukraina som nyligen släppts, varav det ena är dessa Biolabb https://youtu.be/UASsIDMcRj8
36 minuter långt. Han menar att USA invaderade Iraq på grund av misstankar om sånt här, och här är det nu i princip bekräftat att USA höll på med exakt samma saker i Ukraina!

De trodde aldrig Ryssland skulle invadera.
Citera
2022-03-10, 01:09
Medlem
Från expressen

"Ryssland kan använda kemiska eller biologiska vapen när attackerna mot Ukraina eskalerar. Det varnar Vita husets pressekreterare Jen Psaki för.

– Vi måste vara vaksamma för att Ryssland eventuellt kan använda kemiska eller biologiska vapen, eller skapa en ”false flag-operation” med dem, säger hon till*ABC News.*

– Det är ett tydligt mönster och ingen ska gå på det.

Psaki talade dessförinnan om tidigare uttalande från Ryssland, där USA anklagades för att utveckla både biologiska och kemiska vapen i Ukraina – anklagelser som Psaki kallade för absurda.

– Det är exakt den typen av desinformation som vi sett Ryssland upprepa om och om igen genom åren och ett exempel på den typ av falska förevändningar som vi har varnat för.

Varningen kommer efter Rysslands påståenden tidigare i dag om att ukrainska nationalister fört in 80 ton ammoniak till samhället Zolochiv, nordväst om Charkiv. Enligt Ryssland skulle det handla om att de påstådda nationalisterna planerade en kemsik attack som sedan var tänkt att skyllas på dem"

Från Aftonbladet

"Vita husets pressekreterare Jen Psaki menar att USA behöver "hålla utkik" efter att Ryssland "möjligen kan använda kemiska eller biologiska vapen" i Ukraina.

Det skriver hon på Twitter under onsdagskvällen. Uttalandet kommer efter att Ryssland ska ha påstått att USA utvecklar biologiska och kemiska vapen i Ukraina. Något som Psaki kallar för konspirationsteorier.

Däremot understryker hon att Ryssland vid flera tillfällen använt kemiska vapen. Hon tar bland annat upp stödet för Assad-regimen i Syrien samt mordförsöket på oppositionsledaren Navalny."

Det man kan se här är att USA går fortfarande i samma linje som innan och förnekar att dem skulle utveckla biologiska och kemiska vapen i Ukraina.. Då det inte finns några konkreta bevis från Rysslands sidan ännu. Så har vi det här att gå på. Där emot så varnar dem att Ryssland kan komma att använda sig av följande... Medans Ryssland påstår att ukrainska nationalister planerade en kemisk attack som skulle skyllas på Ryssland..

Enligt mig borde USA behöva gå ut med information vad exakt dem håller på med i sina labb mera detaljer för att faktiskt öka sin trovärdighet gällande följande. Speciellt eftersom dem först förneka labben som dem sen var tvungen att erkänna... Det skada deras förtroende väldigt mycket gällande ärendet..

Ryssland måste ha starka bevis för såna här anklagelser då deras förtroende är väldigt bränt här i väst..av extremt många olika anledningar..
Senast redigerad av ZIZIZ 2022-03-10 kl. 01:12.
Citera
2022-03-10, 01:16
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Ja rt är en trovördig källa..

All media ljuger vet du väl?

De små subtila lögnerna är egentligen mycket värre, eftersom de är svårare att genomskåda. Små subtila lögner och vinklingar kan påverka din världsbild och ditt tänkande utan att du märker att du blivit påverkad.

RT är statskontrollerad media precis som SR/SVT, bara att kontrollmekanismerna är lite mer sofistikerade här i väst. Man bör utgå ifrån att all media som har större omsättning än en frifräsande swish-hora journalist är under påverkan från antingen annonsörer, statligt "press-stöd" eller underrättelsetjänst.

Jag utgår ifrån att RT likt alla andra medier blandar lögn, halvsanning och sanning om vartannat. Det är mest effektivt så.

Om folk bara kunde läsa all media med samma skepsis som de skulle läsa RT så skulle dom inte vara så jävla lättmanipulerade.
Citera
2022-03-10, 01:21
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
All media ljuger vet du väl?

De små subtila lögnerna är egentligen mycket värre, eftersom de är svårare att genomskåda. Små subtila lögner och vinklingar kan påverka din världsbild och ditt tänkande utan att du märker att du blivit påverkad.

RT är statskontrollerad media precis som SR/SVT, bara att kontrollmekanismerna är lite mer sofistikerade här i väst. Man bör utgå ifrån att all media som har större omsättning än en frifräsande swish-hora journalist är under påverkan från antingen annonsörer, statligt "press-stöd" eller underrättelsetjänst.

Jag utgår ifrån att RT likt alla andra medier blandar lögn, halvsanning och sanning om vartannat. Det är mest effektivt så.

Om folk bara kunde läsa all media med samma skepsis som de skulle läsa RT så skulle dom inte vara så jävla lättmanipulerade.

Vissa säger att RT ljuger men ingen har kunnat visa något de ljuger om. Samtidigt ljuger västmedia konstant på alla möjliga vis och det bevisas konstant, men dessa idioter hämtar ändå sina nyheter därifrån. Tragiskt.

Det verkar som det är precis tvärtom, Ryska nyheter är de enda man kan lita på, samt vissa oberoende rapportörer som Gonzalo Lira. Här är han spot-on https://youtu.be/gT70DfngiXA
Senast redigerad av NeoVain 2022-03-10 kl. 01:23.
Citera
2022-03-10, 01:24
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Vissa säger att RT ljuger men ingen har kunnat visa något de ljuger om. Samtidigt ljuger västmedia konstant på alla möjliga vis och det bevisas konstant, men dessa idioter hämtar ändå sina nyheter därifrån. Tragiskt.

Det verkar som det är precis tvärtom, Ryska nyheter är de enda man kan lita på, samt vissa oberoende rapportörer som Gonzalo Lira.
Absolut!
Men du glömde Nordkoreas media, de är enligt min mening ännu mer trovärdiga än RT och rysk stats-tv.
Citera
2022-03-10, 01:31
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZIZIZ
Enligt mig borde USA behöva gå ut med information vad exakt dem håller på med i sina labb mera detaljer för att faktiskt öka sin trovärdighet gällande följande. Speciellt eftersom dem först förneka labben som dem sen var tvungen att erkänna... Det skada deras förtroende väldigt mycket gällande ärendet..

Om det är något de senaste två åren har lärt oss så är det att det alltid är en utmärkt strategi att aldrig gå ut med all information.

USA går ut med ungefär hälften av den information som redan har kommit fram. Eftersom MSM alltid förlitar sig på "officiella källor" och varken har resurser eller intresse för att gräva i saken, så dränks den mer kompletta storyn av den "officiellt" kommunicerade, urvattnade, kryptiskt formulerade, halvmesyren.

USA kommer fortsätta förhala på detta sätt i några månader till. Sen dyker nästa "kris" upp, och då orkar ingen bry sig om några bio-lab längre.

De flesta vill fortfarande tro väl om väst i allmänhet och USA i synnerhet. Det är ju trots allt "vårt" lag, och det smickrar det egna egot att tänka sig att vi i väst har lite renare mjöl i påsen. Därför blir de trodda så länge de kan kasta ut några rökbomber och så lite tvivel. Vi spelar tacksamt med.
Citera
2022-03-10, 01:36
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Om det är något de senaste två åren har lärt oss så är det att det alltid är en utmärkt strategi att aldrig gå ut med all information.

USA går ut med ungefär hälften av den information som redan har kommit fram. Eftersom MSM alltid förlitar sig på "officiella källor" och varken har resurser eller intresse för att gräva i saken, så dränks den mer kompletta storyn av den "officiellt" kommunicerade, urvattnade, kryptiskt formulerade, halvmesyren.

USA kommer fortsätta förhala på detta sätt i några månader till. Sen dyker nästa "kris" upp, och då orkar ingen bry sig om några bio-lab längre.

De flesta vill fortfarande tro väl om väst i allmänhet och USA i synnerhet. Det är ju trots allt "vårt" lag, och det smickrar det egna egot att tänka sig att vi i väst har lite renare mjöl i påsen. Därför blir de trodda så länge de kan kasta ut några rökbomber och så lite tvivel. Vi spelar tacksamt med.

Förhoppningsvis är dessa biolabb redan sprängda då, de flesta kanske rentav redan är det nu. Ryssland kommer nog inte lämna Ukraina utan att ha gått till botten med detta.
Citera
2022-03-10, 01:43
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:

Det verkar som det är precis tvärtom, Ryska nyheter är de enda man kan lita på, samt vissa oberoende rapportörer som Gonzalo Lira. Här är han spot-on https://youtu.be/gT70DfngiXA

Har faktiskt knappt läst RT, så jag ska väl inte uttala mig egentligen.

Att dom nu blivit censurerade på många håll (och USA-redaktionen fick lägga ner har jag för mig) gör mig definitivt mer benägen att lägga till RT i mitt flöde. Allt som är "too hot" för väst-media är antagligen väl värt att lyssna på. Hörde nån annan säga att RT är lite som väst-media var för typ tre decennier sen. Dvs blödigt känslo-sås hålls till ett minimum och att de klarar av att föra fram olika perspektiv på frågor.

Men jag vill nog stå fast vid att all media har en blind fläck. Jag tvivlar starkt på att det inte skulle gälla även för RT.
Citera
2022-03-10, 01:48
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Har faktiskt knappt läst RT, så jag ska väl inte uttala mig egentligen.

Att dom nu blivit censurerade på många håll (och USA-redaktionen fick lägga ner har jag för mig) gör mig definitivt mer benägen att lägga till RT i mitt flöde. Allt som är "too hot" för väst-media är antagligen väl värt att lyssna på. Hörde nån annan säga att RT är lite som väst-media var för typ tre decennier sen. Dvs blödigt känslo-sås hålls till ett minimum och att de klarar av att föra fram olika perspektiv på frågor.

Men jag vill nog stå fast vid att all media har en blind fläck. Jag tvivlar starkt på att det inte skulle gälla även för RT.

Jag har försökt hitta något RT ljuger om ända sedan det påstods att de var propaganda och inte hittat något alls. Däremot har jag funnit att de är förvånansvärt neutrala i sitt språkbruk och rapporterar om saker de andra medierna inte gör. De är också de som har de bästa bilderna och filmerna ifrån kriget i Ukraina, av förklarliga skäl. Försök själv hitta något de ljuger om här, eller ens något man kan påstå att de vinklar https://www.rt.com/russia/

Detta är t.ex något ingen annan rapporterar om https://www.rt.com/news/551532-bioweapons-convention-verification-mechanism/

Att biolabben behöver övervakas på något vis så att inte USA tillverkar biovapen i smyg i framtiden.
Senast redigerad av NeoVain 2022-03-10 kl. 02:34.
Citera
2022-03-10, 01:55
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Förhoppningsvis är dessa biolabb redan sprängda då, de flesta kanske rentav redan är det nu. Ryssland kommer nog inte lämna Ukraina utan att ha gått till botten med detta.

Visst, tvivlar jag inte på.

Fast då kommer det bara rapporteras i RT, samt av swish-horor och medborgarjournalister. Svenne har fått sig itutat att man inte ska lyssna på såna källor, så det går spårlöst förbi.

Snart så lär vi dessutom vara mitt uppe i en inflationistisk depression. Så vem kommer orka bry sig?

(Undra om vi drabbas av några nya spännande patogener i samband med det förresten? AIDS-19? TBC-19?)
Citera
2022-03-10, 02:08
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Detta är t.ex något ingen anna rapporterar om https://www.rt.com/news/551532-bioweapons-convention-verification-mechanism/

Bra artikel. Kort och saklig. Och med bakgrundsinformation så att läsaren kan förstå kontexten.

Knappast ett perspektiv som man skulle kunna läsa i Expressen.

Citat:
The purported documents indicate that both Ukraine and the US breached the 1972 Biological Weapons Convention (BWC), which both nations signed and ratified, the Russian foreign ministry alleged on Wednesday. The order to destroy the samples was an attempt to cover up the violations of the treaty, it said.

Citat:
The BWC, which came into force in 1975, bans the development, stockpiling and use of biological and toxin weapons. Unlike its counterpart for chemical weapons, the Convention for the Prohibition of Chemical Weapons, the treaty lacks an international watchdog organization to verify compliance.

An attempt to establish such an organization took place in the 1990s. The VEREX ad hoc committee spent a decade formulating proposals for surveillance, inspections, information sharing and other confidence-building measures.

The effort ultimately failed due to objections from the George W Bush administration which, in 2001, rejected a 210-page draft protocol. Washington claimed that it would not have improved the BWC, if implemented, and would have hurt US national security and commercial interests.

Citat:
Russia has been voicing concerns for years over US military-funded labs hosted by some nations in its proximity, most notably Georgia. Moscow believes that Washington is conducting military research there that may pose a threat to Russia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in