2022-03-09, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Ryssland har en missil kallas "super sonic" den går så fort, att inget idag känt anti-missil system som kan skjuta ner den.

Det heter supersonic och det är inget namn, det betyder helt enkelt överljudshastighet. Gissar att det är hypersonic (> mach 5) du tänker på.
Citera
2022-03-09, 23:21
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
NATO har ju inget behov av att vara först med att använda några kärnvapen. Det är ju uppenbart med ryssarnas trashanksarme skulle förintas omedelbart. Om ryssarna tänker använda kärnvapen offensivt mot NATO blir det ju det sista dom gör så då kan dom lika bra börja med det utan förvarning. Enbart ifall rysk mark börjar ockuperas kan det komma på tal. För att vinna i Ukraina eller stoppa en NATO intervention - nää. Om Krim börjar hotas, troligen.

Alltså, det troliga resultatet av en rysk invasion av baltikum är ju att NATO tar striden och fullständigt demolerar ryska armén i ett krig som begränsas till konventionella metoder. Man behöver nog inte vara jätteorolig för vad som kommer ske i praktiken i händelse av invasion.

Man om man diskuterar den nuvarande retoriken från västs håll, så uppstår det ett frågetecken. En logisk dissonans, eller hur man nu ska uttrycka det.
Å ena sidan säger man att NATO garanterat kommer försvara varje millimeter NATO-territorium. Men å andra sidan säger man att man inte under några omständigheter kommer eskalera till WW3 eftersom WW3 innebär kärnvapenkrig. Och om Putin invaderar NATO, och NATO försvarar sig, är detta de facto WW3.
Så man både garanterar att man ska kriga, och garanterar att man inte ska kriga.
Senast redigerad av fluff995 2022-03-09 kl. 23:24.
Citera
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Ryssland har redan dödat fler civila än vad ukrainska armén gjorde totalt under 8 år.
Enligt vilka källor?
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Fler ryska stridsvagnar till metallåtervinning. Sägs vara utanför Kiev.

https://twitter.com/UAWeapons/status/1501679182119682048
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Man kanske inte ska säga sådant här men; jag hoppas innerligt att dessa jävla fega kräk som flyger iväg och släpper bomber blir nerskjutna, bränns lagom mycket så de precis överlever för att sedan ätas upp långsamt av råttor.

Efter dagens bombning utav sjukhuset, blir jag inte förvånad om framtida nerskjutna rysska piloter får några "energiska reprimander" utav sina fångvaktare. Utav permanent karaktär..
Citera
2022-03-09, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Handlingar har en konsekvens. Att med berått mod bomba sönder ett barnsjukhus är satans fegt. Tidigare på dagen sprängdes en ensam morsa upp med sina barn. Vad har små fåglar, sköldpaddor och andra djur i en zoo-butik gjort för att förtjäna att bli bombade och sedan liggande på gatan i kylan och plågas med sista andetag till döds. Det saknar all sorts fattning. Detta för att en sjuk jävel kallar detta för en fredsstyrka och rädda Ukraina från nazister och knarkare, eller en för att han har läst en historiebok om att Kiev en gång för längesedan skulle vara ryskt eller något annat.
Vad trodde du egentligen att krig var för något? Första gången du följer ett? Så smutsigt, grymt och brutalt är det och inget nytt. Nu har ju Ryssland varit återhållsamma om man jämför med andra krig och stormakter.

Många andra vet vad krig är och vi har tyvärr sett bilder på döda barn i massor, en del t.o.m i verkligheten. Man blir nästan van till slut efter alla krig som varit. Det var därför vi inte krigshetsade då Ryssland stod där vi gränsen utan tyckte det var rimliga krav att NATO backade för att undvika krig. Fel av Ryssland naturligtvis men också fel av väst och NATO som inte kunde backa en millimeter, låt civila och barn dö istället tyckte dom (för det sker alltid i krig).
Senast redigerad av Moretex 2022-03-09 kl. 23:24.
Citera
2022-03-09, 23:23
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Helt enig med dig, dessa Tjetjener vill ingen möta!

Att kalla dom brutala är årets underdrift...
Blir faktiskt lite besviken om inte Ramzan (Kadyrov) är med sina mannar på plats... Han är helt sjuk i huvudet och har säkert inget emot att falla i strid. Får annars säga att kolonnen i videoklippet var en av de mer imponerande truppförflyttningar jag sett från kriget. Ser mer seriös ut än mycket annat på ryska sidan.
Citera
2022-03-09, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Bara hoppas nu att kärnkraftverket i Tjernobyl smälter i och med strömavbrottet. Smart taktik av Ryssland att skrämma upp hela Europa och väst med denna taktik.
Ryssland är stort, störst till och med och man kan lätt relokalisera en stor mängd av befolkningen till platser säkra ifrån smutsig luft från Tjernobyl.

Du förmedlar Kremls taktiska dispositioner på ett förträffligt sätt, att eget folk dör i drivor spelar ingen roll. Man fortsätter i Stalins fotspår.
Citera
2022-03-09, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Ja och dessa ligger ju bara och väntar på order från Putin. Kanske är 10 min från order och att en atombomb träffar sitt mål?

Det komiska är väl att de som är vid utbåtarna kommer vara de enda överlevande kvar när de kommer upp till vattenytan och ser vad de gjort
Vi får hoppas på en ny Stanislav Petrov:

Citat:
Han var sovjetofficer, hans enda uppgift var att lyda order. Men Stanislav Petrov behöll sin förmåga att tvivla.

I den mest avgörande av stunder, under fruktansvärd press, vågade han ställa sig frågan: Kan det här stämma?

Det räddade världen undan förintelse i ett kärnvapenkrig.

Själv dog Petrov fattig och bortglömd i en sliten tvårummare utanför Moskva.

Femton minuter över midnatt den 26 september 1983 börjar sirenerna tjuta på militärbasen Serpuchov-15 utanför Moskva. Det datoriserade varningssystemet meddelar att USA har skjutit upp en kärnmissil mot Sovjetunionen.

Sannolikhetsgrad: Den högsta möjliga. Om en halvtimme landar missilen och utplånar samhället.

– Sirenerna tjöt i högan sky. Panelen framför mig fylldes med enorma röda bokstäver: START. Jag visste att jag inte hade lång tid på mig att fatta ett beslut, säger skiftchefen, överstelöjtnant Stanislav Petrov i en intervju för ryska BBC år 2013.

https://www.dn.se/varlden/sovjetofficeren-som-vagade-tvivla-och-raddade-varlden/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Ukrainare försöker göra bakhåll men blir sprängda åt helvete av en tank round

https://twitter.com/Russ_Warrior/status/1501613638842413056?t=Ba8e6VVbX_vl6bQHkpWX1Q&s=19

Kameramannen verkar oskadd och skulle tro de flesta klarade sig. Skönt!
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Varför hindrade man inte Ukrainas president 2014-15 ("för många år sedan")?
Då sprättades kvinnor och barn av ukrainska bomber och granater. Var de i Donetsk mindre värda än de i Kiev?

Förklara varför du så hemskt gärna vill dela in offren i grupper, där ena ska räddas och sörjas, och andra ska ignoreras.

Jag förklarade för dig vad jag tycker. Om du har missat det så skickar jag länken igen nedan:
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Blir faktiskt lite besviken om inte Ramzan (Kadyrov) är med sina mannar på plats... Han är helt sjuk i huvudet och har säkert inget emot att falla i strid. Får annars säga att kolonnen i videoklippet var en av de mer imponerande trupp förflyttningar jag sett från kriget. Ser mer seriös ut än mycket annat på ryska sidan.
In och följ Kaydrov på telegram. Lovar det är humor på hög nivå där inne. Tjetjenerna totalförnedrar och hånar ukrainare pga alla vapen och fordon dom snor av dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in