2022-03-09, 23:14
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Ok, det här svenska bandet är inte välkänt alls men i line-upen finns Oskar Norberg som är bror till Nils Norberg (ex-Nocturnal Rites) och Emil Norberg (Persuader). Musikaliskt känns det lite besläktat också, det är lite melodisk grund som byggs på med något tuffare sång.

Bandet släppte två album på Dockyard 1 förut innan det skivbolaget gick i konkurs.

Dessa:
"Nemesis Within" (2006)
"Wicked Dream" (2008)

Går att kolla lite på deras hemsida www.assailant.se om man känner för det. Killarna skriver på Facebook att det tredje albumet är på gång eller håller på att spelas in. Så det dröjer nog inte så länge till.

Assailant är väl inte det bästa och inte det sämsta som branschen har att erbjuda. Har ni lyssnat på dem?
Citera
2022-03-09, 23:16
Medlem
Tankiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Ok, det här svenska bandet är inte välkänt alls men i line-upen finns Oskar Norberg som är bror till Nils Norberg (ex-Nocturnal Rites) och Emil Norberg (Persuader). Musikaliskt känns det lite besläktat också, det är lite melodisk grund som byggs på med något tuffare sång.

Bandet släppte två album på Dockyard 1 förut innan det skivbolaget gick i konkurs.

Dessa:
"Nemesis Within" (2006)
"Wicked Dream" (2008)

Går att kolla lite på deras hemsida www.assailant.se om man känner för det. Killarna skriver på Facebook att det tredje albumet är på gång eller håller på att spelas in. Så det dröjer nog inte så länge till.

Assailant är väl inte det bästa och inte det sämsta som branschen har att erbjuda. Har ni lyssnat på dem?
Aldrig hört talas om, vart är gossarna ifrån?
Citera
2022-03-09, 23:18
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankis
Aldrig hört talas om, vart är gossarna ifrån?

Umeå. Det finns en del band inom hårdrocken från den staden.
Citera
2022-03-09, 23:26
Medlem
Tankiss avatar
Citat:
Umeå. Det finns en del band inom hårdrocken från den staden.
Jovars, "där uppe" görs mycket bra musik fortfarade. Dock är jag mer i punk/hardcore svängen och då är norrborna ordentligt duktiga iallafall. Ska ge Assailant en lyssning och återkomma till tråden!
Citera
2022-03-09, 23:27
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankis
Jovars, "där uppe" görs mycket bra musik fortfarade. Dock är jag mer i punk/hardcore svängen och då är norrborna ordentligt duktiga iallafall. Ska ge Assailant en lyssning och återkomma till tråden!

Är ett Umeå-band som Cult of Luna något för dig?
Citera
2022-03-09, 23:32
Medlem
Tankiss avatar
Citat:
Är ett Umeå-band som Cult of Luna något för dig?
Cult of Luna är helt klart värt att återkomma till då och då! Föredrar när banden sjunger på svenska, men jag är allätare och kan (oftast) finna något i det mesta som jag gillar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in